Søgning på: amish folket. Resultater: 16001 til 16020 af 19974
-
analyse af world war z ?
ForumindlægHej folkens jeg er virkelig kommet på spanden her i 1.g, da jeg er bag ud med 6 afleveringer. og nu har jeg så fået en engelsk stil for med titlen World war z, jeg tror det er en analyse min lærer vil have jeg laver, men har virkelig svært ved at komme i gang nogen der har lavet den før og kan ... -
Rette
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at rette min oversættelse?Manden i fortællingen lever et ensformigt liv, men han kan godt lide at synge, og han drømmer om at blive operasanger. Folk forstår ham ikke. Derfor synger han kun, når han er alene. Vil han blive berømt en dag?el hombre en cuento higado un m... -
Reaktion
ForumindlægHej folks, har virkelig brug for en løsning til følgende opgave, tak. Neutronen blev i 1932 påvist ved et forsøg, hvor beryllium bombarderedes med α-partikler. Reaktionsprodukterne er 94Be(α,n) 126C. 1) Opskriv ligningen på almindelig form. 2) Beregn neutronens fart efter reak... -
Naturfag hjælp
Forumindlægjeg har fået smidt min opgave tilbage da jeg ikke har fået lavet alle opgaverne i den, jeg har kigget på dem det sidste meget lange tid, og nu kan jeg simpelthen ikke mere, der er intet at finde nogen steder. Nu bliver jeg nødt til at spørge efter hjælp. Jeg har 3 opgaver jeg ik' kan finde ... -
International Økonomi - Landeportræt
ForumindlægVi har fået til opgave i IØ at skulle lave et landeportræt til en virksomhed, der vil begynde på at importere og eksportere grundet den stigende globalisering. I denne opgave har jeg fået landende Indien, Pakistan og Indokina(Thailand, vietnam, laos, burma), og jeg ville dermed høre hvad i mente ... -
Har brug for hjælp til en Redegøresel!:)
Forumindlægjeg skal have lavet en redegørsel over den her tekst men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg skal starte og hvad jeg skal huske. jeg har læst på nettet omkring det uden held dog. Så det ville være fantastisk hvis du ville bruge 5-10 minutter på det:) "Udviklingen af nye bi... -
Apartheid
ForumindlægHej :) Jeg har trukket "South Africa" til mundtlig eksamen i engelsk, og jeg har valgt at snakke om Apartheid. Dog ved jeg ikke særlig meget om emnet, og jeg kunne godt tænke mig at snakke lidt om hvad kultur- og samfundsforskellene er mellem Syd Afrika og andre lande; f.eks. hvor... -
Nulpunkter for 3.grads polynomium!
ForumindlægHej folkens! - Jeg har et problem, jeg skal angive nulpunkterne for polynomiet: f(x)= x^3+3x^2-4 - Jeg har læseferie nu og bestemmelse af nulpunkter for et polynomium af 3. grad er ej blevet gennemgået af vores lærer. Da han lagde sig syg i 2 uger og skolen har valgt at give ekstra timer ... -
hjælp til analyse af Ondskan mundtlig dansk - side 127-130
Forumindlæghej folkens :) Jeg er igang med forberedelserne til 10. klasse dansk mundtlig eksamen og har brug for jeres hjælp. mit emne hedder HÆVN OG TILGIVELSE. Og jeg har derfor valgt at arbejde med bogen Ondskaben af Jan Guillous. Jeg har fundet et sted i bogen som jeg skal analysere og tale om ... -
Beregn pH i regnvand og Beregn pH af monohydrone baser
ForumindlægGodaften folkens. Jeg sidder og laver min kemi aflevering til mandag og har disse to opgaver jeg bare ikke kan finde ud af Jeg håber jeg kan finde hjælp herinde Mange tak dig som hjælper! 1. Atmosfærens carbondioxidindhold er steget fra oprindeligt 280 ppm frem til industrialiseringen i midten ... -
Hjælp maksimal fortjeneste
ForumindlægHej folkens, Tænkte på om der var nogen der vil hjælpe med følgende opgave: En virksomhed fremstiller en vare. Omkostningerne O(x) ved fremstilling af x tons pr. uge af denne vare er givet ved O(x) = x3 - 30x2 + 500x + 30 hvor O(x) er udtrykt i en møntenhed, som er underordnet i denne forbindelse... -
Bevise R_i = R_y i toppunkt
ForumindlægHey folks... jeg har en opgave her hvor jeg skal bevise at R_i = R_y i toppunktet U_top (Opgaven hedder et elements konstanter og maksimale ydre effekt) jeg har gjort følgende indtil videre: Hvis vi skal finde Utop skal vi sætte: U_top=U_0-R_i*I_top I dette toppunkt må R_y=R_i da: U_p=R_y*(1/2... -
Hjælp til kildekritik
ForumindlægHej derude! Jeg står i en ret dum situation - Jeg har simpelthen lavet en lortesynopsis, og jeg skal op i AT-eksamen på torsdag :( Jeg har Historie og Erhvervsøkonomi som mine to fag og har om emnet "Wall Street 1929". Jeg har problemer med selve kildekritikken, da jeg udfra... -
Selvbiografi - Kronik
ForumindlægJa her kommer den endnu engang Kronik spørgsmål. Har fået opgaveformulderingen: Det selvbiografiske og det private Skriv en kronik om forfatteres selvbiografier og om reaktioner derpå. Kronikken skal indeholde en kort redegørelse for hovedsynspunkterne i de to vedlagte tekster. Diskuter hovedsyn... -
Doping i Biologi og idræt
ForumindlægHej folk Jeg skal til at skrive mit studieretningsprojekt i 3g på gymnasiet. min problemformulering er ikke helt færdig, men kommer til ligne noget i den her stil: Hvad er doping? og hvornår er det doping? Hvad er de mest brugte stoffer, hvordan virker de på kroppen og hvilke vil man kunne se br... -
Harmonisk Svingning (Matematik)
ForumindlægHej folkens Sidder og mangler lidt hjælp til udledning af phi når det er den eneste ubekendte, har prøvet at isolere, men det giver ikke det samme resultat som når man benytter mathcads funktion til at løse problemet. Ligning er stillet op som: f(t) = A*sin(w*t+phi)+K Hvor bund punktet... -
Eksamen analyse guide C-niveau
ForumindlægHejsa folks, jeg er så ked af det. Min billedkunst lære er den værste jeg nogensinde har haft. Vi har bogstaveligt talt ikke lavet noget et helt år, pensum kunne jeg ikke få udleveret (Hun lovede at sende det 2x og fik det aldrig nogle af gangene) Skal op imorgen nu og har siddet og terpet s... -
Dokumentar og kvinde med forskelligt DNA
ForumindlægHej :) Jeg er på udkig efter en dokumentar som omhandler en kvinde, der (så vidt jeg husker) havde et barn, som myndighederne påstod ikke var hendes og derfor fjernede. Hun ville bevise det var hendes med en DNA-undersøgelse, men det matchede ikke første gang! Efter lang tid prøvede hun igen, og ... -
Bestem kassens rumfang udtrykt ved x, UDEN HJÆLPEMIDLER
ForumindlægHey folkens! Er der nogen der kan forstå opgave 6 uden hjælpemidler i denne opgave? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110823_stx112_MAT_A.ashx En bestemt affaldscontainer har fo... -
eksponentiel funktion
ForumindlægHej Folkens. jeg har fået en matematik projekt omhandlende eksponentiel funktionen. Jeg er desvære gået lidt kold i det. tænkte om der var nogle der ville være søde li at gi den kig, og måske kunne sætte mig igang? Opgaven lyder som følger: Det oplyses, at under en afkølingsproces kan en væsk...
