Søgning på: fysik noter c. Resultater: 16041 til 16060 af 84813
  • Fysisk stress + skørbug?

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogle der ved hvorfor behovet for C-vitamin er øget ved fysisk stress og tobaksrygning? Jeg læste det på http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitaminc.htm og kan simpelthen ikke forstå hvorfor.. På forhånd tak
  • Ligebenet trekant

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål til en opgave som lyder: Trekant ABC er en ligebenet trekant med topvinkel A = 30 grader. Grundlinjen a = 8.4 Beregn Vinkel B og C Nogen som kan hjælpe mig med at løse den ? .
  • Vilkårlig trekant.

    Forumindlæg
    Jeg har en vilkårlig trekant, med to bekendte sider på a = 11,7 og b = 8,1 + én bekendt vinkel - Vinkel C = 121grader. Kan nogen hjælpe mig med at beregne længden af siden AB og vinkel A og vinkel B?
  • differentialligning

    Forumindlæg
    jeg skal vise at f(x)=M/(1+c*e^(-aMx)) kan differencieres, og derved komme til at stå på formen: y'=a*y(M-y) er der nogen, som kan hjælpe mig med det??, på forhånd tak.
  • f(x) ?

    Forumindlæg
    Heey :) Det ville være dejligt om nogen kan hjælpe mig med det her, jeg forstår ikke hvad jeg skal gøre? opg 68. a=0,5 , c= -2 og grafen går gennem punktet (5,3) ??? Det står bare sådan i opgaven, som jeg har fået.
  • Trekanter

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg har en opgave som jeg virkelig ikke kan finde ud af! Håber der er en som vil hjælpe I trekant ABC er |AB|=7, vinkel A= 35 grader, og arealet af trekant ABC er 15. a) Bestem |AC| b) Bestem |BC| og vinkel C
  • Cosinus/sinus/tangens

    Forumindlæg
    Jeg har nogen problemer med en matematik opgave der lyder således: I en retvinklet trekant, ABC, er længden af hypotenusen c= 5,764. Længden af kateten a = 2, 958 Beregn størrelsen af vinklerne A og B samt længden af den anden katete.
  • Faktorisering -andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej alle, Her er nogle definitioner som jeg er lidt usikker på. r_1+r_2= -b --> Hvorfor negativ? r_1*r_2=c MEN gælder disse kun hvis a=1?? og den her : a(x-r_1)(x-r_2) hvorfor minus-tegn i begge??
  • afstandsformel til beregning af afstand mellem cirkel og punkt

    Forumindlæg
    hvordan er det lige at man kan bruge afstandsformlen(ax0+by0+c)/kvadratrod(a^2+b^2) til at beregne afstanden fra cirkelens centrum til et punkt på en linje? når man kender linjens ligning(2x+y-6) og centrum(-2,1)
  • differentialligninger

    Forumindlæg
    Hej!Vi er lige igang med at lære noget om differentialligninger og jeg ved ikke helt om det jeg har lavet er rigtigt. jeg har lavet 4 opgaver og regner med at de er rigtige med c, e og f kan jeg ikke helt finde ud af er der nogen der kan hjælpe mig med dem.Bestem løsningen til hvert af begyndelse...
  • finde grader og længder på en trekant

    Forumindlæg
    Jeg har en trekant hvor ABC er a=30 c=60 og C=104 hvordan finder jeg A, B og b?
  • ligning

    Forumindlæg
    Hej er denne ligning rigtig? c=10+0,48y c-0,48y=10 c-0,48y/0,48y=10/0,48y c=20,83
  • isoler

    Forumindlæg
    jeg har en formel som hedder sin(v) = n*C / T * (n + 3) hvordan isolere jeg C?
  • Toppunkt

    Forumindlæg
    En der ved hvordan jeg kan finde c, når jeg ikke kan sætte c ind i formlen for toppunkt og hvordan jeg ved hvor mange rødder der er?
  • Er dette korrekt afstemning

    Forumindlæg
    Hej er dette korrekt c. C12H22O11 + O2 → CO2 + H2O c. C12H22O11 + O2 → 6CO2 + 11H2O
  • integrationskonstant

    Forumindlæg
    Hej SP Når man løser en ligning y' = 5y og får y = e5x * c, hvad kalder man så c? er det stadigvæk integrationskonstanten?
  • Nogen der kan give forklaring af denne opgave: omdrejningslegeme

    Forumindlæg
    Har denne opgave hvor svaret er givet. C Leder en efter en forklaring om hvorfor det netop er C. Opgave: https://ibb.co/VSWkyh6
  • Cirklens ligning

    Forumindlæg
    Hej, Jeg tænkte på om der er nogle der gider at se denne opgave igennem, da jeg er lidt usikker? Der står også i opgaven, at jeg skal finde ud af om der er tale om en cirkel... Hvordan gør jeg det? Her kommer opgaven i hvert fald: Tre punkter er givet ved ligningerne (se i opgaverne). Undersøg i...
  • Rettelse af engelsk aflevering, helst hurtigst mulig!!

    Forumindlæg
    Hej.. Nogen der vil rette min engelsk aflevering,da jeg selv er kanon dårlig til det..Ville bare være super...!Two KindsThe story take place in the late 1950s and the year have a big influence on the story. The Second World War was over and many people moved to American to start a new life, with ...
  • 2 hurtige!!

    Forumindlæg
    1. Er disse 4 sætninger oversat korrekt-+2. Jeg skal angive hvad der er adverbie og adjektiver i sætningerne.1: EF er en international, politisk sammenslutning af europæiske lande, som mange danskere mener blander sig for meget politisk i nationale anliggender. Derimod er Socialdemokratiet et nat...

Søgninger relateret til fysik noter c