Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16101 til 16120 af 152758
-
ligefrem proportionalitet
ForumindlægLigeferem proportionalitet. f(x) = ax Kan a være negativt -
Hvis du var undervisningsminister..
Forumindlæg... hvilket obligatorisk fag ville du så slette fra skemaet i henholdsvis 1., 2. og 3.g? -
Vil læse medicin!
ForumindlægHej alle :) Jeg er en pige på 17 år, som rigtig gerne vil læse medicin! Lige nu går jeg i 2.g, men jeg ved ikke om jeg kan nå at forbedre mit gennemsnit. Jeg fik rigtige gode karakter i 1.g, men mine karakter er dalet rigtig meget ned her i 2.g, især pga. sygdom. Jeg vil bare spørge, om det k... -
Reducer
ForumindlægHej hvordan reduceres dette udtryk? 5√(a^2*d^5*a^3) -
Hvor stort tryk bliver der dannet ved forbrænding af butan ?
ForumindlægHvor stort tryk bliver der dannet ved forbrænding af 0,5g butan ? -
Forslag til ændring
ForumindlægJeg synes, at for mange opgaver herinde på studieportalen har en alt for høj karakter i forhold til niveauet. Der er mange gange, hvor man må tage sig til hovedet og tænke: "Det her er bare ikke rigtigt".\nJeg ved ikke, hvor mange opgaver der bliver tilføjet langs af sted, men hvis det ... -
AgNO3 på tøj?
ForumindlægHej! I sidste kemitime var jeg så uheldig at få sølvnitrat på min hvide strikkede trøje, og nu er der kommet nogle meget grimme brune pletter på trøjen.Jeg tænkte på om der er nogen derude der ved om man kan putte noget andet på den for at lave en 'omvendt' reaktion eller om der er noget ... -
Cyanid.
ForumindlægHejsa, er der nogen der ved, om det er muigt for en studerende at købe cyanid? -
Transformater og vekselstrøm!
ForumindlægHey, ville bare lige høre om der er nogle af jer der har nogle forsøg man kan lave til emnet "transformater og vekselstrøm"...Kan ikke komme på andet end at bygge en op, og så foklare om den, skal op i fysik på tirsdag, og skal lave en disposition til hvert emne jeg KAN komme op i, så... -
uddannelsesønske
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til at starte på gymnasiet, men fik at vide at jeg muligvis ikke er uddanbelsesparat. Jeg hørte at man gymnasiet kigger på ens karakter og laver en revurdering. Altså omkring uddabnelseaparatheden. Hvis gymnasiet er enig med Uu vejleder... -
Procent vækst
ForumindlægHej Sidder med et opgave hvor jeg skal finde ud af hvor mange procent vokser beløbet af 5 år, hvor jeg har kun et kort opløsning af at en person sætter 15000 kr i banken til en årlig rente på 2, 56 %. Her af ved jeg at jeg skal finde "r" Men jeg ved ikke hvilken formel der ... -
Gymnasiet eller Hf ?
ForumindlægHej folkens (: Jeg går nu i 1.g (stx) , men jeg orker ikke stx længere, så jeg tænkte på at flytte til hf. Men jeg ved nu ikke, om det er en god idé hvad synes i ?? Jeg vil gerne blive bioanalytiker, kan jeg godt blive det selvom jeg flytter til hf ? -
syrer og baser
ForumindlægKan man sige at en syre/base er en kemisk forbindelse?? eller hvordan kan man definere det? -
Udregn pH af acetylsalicysyre og NaOH
ForumindlægAcetylsalicylsyre har sumformlen C9H8O4 og en pKa værdi på 3.49. Der fremstilles 1 liter vandig opløsning af 12 g acetylsalicylsyre samt 2 g ren NaOH. Hvad er pH for opløsningen? Jeg har prøvet lidt forskelligt nu, men er ikke kommet frem til det rigtige. Håber nogen kan hjælpe. -
pH=-log(H3O^+) - Er det her forkert? (Porportionalitet)
ForumindlægVille det være forkert at sige, at stofmængdekoncentrationen af oxonium er omvendt proportional med pH-værdien. Da jo større stofmængdekoncentration af oxonium jo lavere pH-værdi? -
Reducer?
ForumindlægReducer. (a/b) - (b/a) _____________ a+b Er der nogle der kan komme med hints til denne opgave? Har nemlig siddet i lang tid og kan ikke gennemskue den. Men jeg ved at facit er (1/b) - (1/a) På forhånd tak! -
reducer
Forumindlæghej.. jege er vildt dårlig til at reducere, især opgaver hvor a er involveret, er der nogen de kan hjælpe med følgende opgave: 8 * a(i tredje) * b * a( i minus 2) dele med (2b) i anden gerne forklaring -
3 hurtige til Parantesregning
Forumindlæg3 stykker fra min aflevering, som jeg ikke er sikre på. a(a-b)+b(a+b) x(x-2y)+2y(x+2y) 8(2a+3b)-6(2a+b) På forhånd tak -
REDUCER
Forumindlæg(a+b)^2-2a(a+b), det er opgaven.. så reducerer jeg: a^2+b^2+2ab-2a^2+2ab, og så går jeg i stå? -
mængderegneregler
Forumindlæghvordan ganger man talmængden A med sig selv (dvs A*A eller A^2)? - hvis A fx er {1,2} eller {1,2,3} hvad er så A^2? og hvad menes der med A^(2) når A igen er {1,2} eller {1,2,3}?
