Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 16121 til 16140 af 62610
-
Oplysningstiden!!!!
ForumindlægHej jeg er i gang med dansk-historie og mit emne er: Oprøret mod autoriteterne i oplysningstiden. (Vinklet filosofisk) Problemformuleringen er indtil videre: Hvordan var datidens samfund i forhold til det bestående samfund? Hvad bestod de nye tanker om autoriteterne af? Hvad er oprøret imod og ... -
En oversættelse
ForumindlægEr der en vil hjælpe med at finde fejl i oversættelsen? ^^ Bob bliver inviteret på middag hos Nikita og Marco. Bob kan godt lide maden. Han siger den er fantatisk. Efter middagen vil Marco vide noget om Nikitas barndom. Nikita ved godt, at Bob ikke ved noget om hendes barndom og bliver sur på Mar... -
Middelalderen
ForumindlægHey :- )Jeg sidder og har historie eksamen i morgen, men der er noget jeg har svært ved.Jeg har brug for en form for tidslinje. Hvem sad på magten i vestromerske rige, efter delingen af romerriget fandt sted?Dertil, så ved jeg germannerne hærgede vestromerske rige og fik magten. Hvem blev så kejs... -
SRP HJÆLP - kildekritik af "Twelve Years a Slave"
ForumindlægHej derude :) Jeg er i gang med at skrive SRP om filmen og beretningen "Twelve Years a Slave". Jeg sidder dog lidt fast i min historie analyse, da jeg skal sammenligne filmen med udvalgte dele af bogen fra 1853, hvor jeg herunder skal lave kildekritik. Har præsenteret bogen kildekritis... -
hjælp til augustoprøret
ForumindlægHej jeg skal i gang med DHO opgave, og har valgt at skrive i faget historie. Mit emne er augustoprøret. Har ikke så lang tid, så er lidt under pres, med hensyn til at finde en god kilde. Jeg skal skrive en problemformulering, ud fra en kilde hvor jeg kan finde svarene i kilden jeg vælger. Nog... -
Valg af emne - srp
ForumindlægHejsa Jeg har egentlig valgt mine SRP fag i Historie og Samfundsfag. Dog vil jeg meget gerne skrive omkring noget IP-teori, her især konsturktivisme og sikkerhedsliggørelse, hvor jeg tydeligt forbinder de to førnævnte fag. Mit problem er jeg helst ikke vil arbejde med Ukraine-krigen, eller noget... -
haster
ForumindlægHej hvordan kan man bestemme integalet af dette : S 9:0 f(x)dx når funktionen = f(x)= kvadratrod af x-1 jeg ved at kvadratrod af x = 1/2*kv.rod(x) så er dt vel bare at sætte værdierne 9 og 0 ind hvor begge udtryk(funktion) skal trækkes fra hinanden ? -
Tælleteori
ForumindlægHey SP jeg sidder med følgende spørgsmål b. Jeg får selv et facit som hedder , pga. de første tre tal skal være forskellig fra 9 - 1 - 1, hvilket betyder at man kan vælge disse tal mellem 9 tal, dernæst kan man jo frit vælge de sidste fire tal blandt alle tallene. Er det en korrekt tankegang? -
Fejl ved ligningerne
ForumindlægHej, kan ikke finde fejlen på ligningerne? Opgaven lyder på. Neden for ses en forkert start på løsning af ligningerne. 5 * x + 9 = 2 * ( x - 3 ) 5 * x + 9 = 2 * x - 3 A. Forklar, hvilken fejl der er begået B. Løs ligningerne korakt Håber i kan hjælpe? :) -
Stokastiske processer
ForumindlægHejsa. I noterne s.8 skriver min forelæser at man udnytter at X(t)-X(s) er uafhængig af filtrationen. Jeg har ikke helt forstået det her med en filtration. Hvad vil det sige at de er uafhængige af filtrationen og hvordan ser man det? Min forelæser snakkede noget om at filtrationen er en projektio... -
They sold my sister
ForumindlægKunne jeg få en til at læse min summary igen igennem, jeg har nemlig lige lavet lidt om på den? They sold my sister english summary In the short story they sold my sister we meet a young Massai girl Naliki who when she was 10-year-old. She decribes the time when her father sold her sister Nyamal... -
Die DDR und BRD
ForumindlægHer kommer jeg med endnu en tekst, håber i tjekker det igennem i må MEGET GERNE bruge henførende stedord og genitiv i nogle af sætningerne:Her kommer teksten:Die DDRDie Marias Oma erzhält von die jahren wenn DDR und BRD entstand war. Sie Erzhält da Deutchland wurden im vier Besatzungszonen aufget... -
oversættelse til korrekt engelsk
ForumindlægHej jeg skal snart op til engelsk, men er der ikke lige nogen der kan få rettet min tekst. hilsen rilla.. Rumspringa "running around" is the period of Amish teenagers and age in this period is 16 Amish teenagers are not baptized, they are allowed to experience the world. The parties, dr... -
Energikrise
Forumindlæghej ..er der nogen der lige vil se på min kort oversættelse. påforhånd tak. ... Nu har energikrisen imidlertid rejst det spørgsmål om ikke denne overlegne holdning bør ændres. Amisherne har uden nogen form for mekaniske redskaber gjort Pennsylvanisa stinkende sumpe til et land der flyder med mæl... -
er opgaven rigtig
Forumindlægførst vil jeg takke singularity for hjælpogså vil jeg spørg om denne opgave er rigtig:et hår vokser 3,0 cm på to måneder.bestem hårfarten i enhederne:m/s og km/h - 0,03m/5040000s=5,95238*10^-9 m/s_ 0,003km/1440h=0,083*10^-6 km/h -
Skal bruge lidt hjælp jeg forstår ikke helt, hvad jeg skal her.
ForumindlægI en opskrift står der at du skal bruge: 9 10 liter mel, 1 5 liter vand, 1 10 liter mælk, samt noget gær, salt og sukker. Hvor meget fylder opskriften i alt, når der ses bort fra gær, salt og sukker? Et svar og en forklaring ville være meget hjælpsom :) -
afledede funktion
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave der hedder: Angiv den anden afledede funktion af hver af funktionerne. f(x) = x^9 + 2x^2 - 4x^5 Jeg har ikke rigtig nogle idé om hvad jeg skal, men hvis jeg kunne få nogle gode tip ville det være en super hjælp. -
Ligning
ForumindlægEt håndboldhold tabte på 2 sæsoner 9 kampe. I de 1 36 spillede kampe lykkedes det at få 48 point.Hvor mange kampe vandt holdet på de to sæsoner, når man får 2 point pr. vundet kamp og 1 point pr. uafgjort kamp? Hvad skal der stå ligningen? -
Klokken på spansk
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal lave en spansk aflevering, og jeg mangler hjælp til to sætninger. Håber meget at en af jer kan hjælpe! Her er den 1. sætning: "Klokken 9 går Pedro og Alejandro hen til skolen." Og her er den 2. sætning: "Klokken 13 går de hjem for at spise frokost." -
bestem f9;(x)
ForumindlægJeg sidder her med en opgave og "den sorte klap" er gået ned. Jeg har kigget i min formel samling og er kommet frem til at det er en potensfunktion, men nu er jeg så blank :S Hvordan bestemmer jeg f9;(x) når funktionen er givet ved f(x) = x4+5x+9?
