Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 16141 til 16160 af 23489
-
SRP - Matematik & dansk
ForumindlægJeg vil gerne skrive i matematik A og i dansk A. Har tænkt på den type opgave man kan lave, hvor man skriver en naturvidenskabelig artikel og derefter analyserer den i dansk. Mit problem er bare emner !!! Jeg skal snart komme med et emne jeg vil arbejde med, men er helt blank. Jeg er ikke den... -
The Sin Bin or Lucy’s Heart, Hjælp Søges
ForumindlægJeg er ved at lave en fremlæggelse om denne histore og jeg har problemer med et par spørgsmål: Jeg ber dem der har læst historien om at hjælpe mig, i ved ikke hvor meget det vil betyde: her er spørgsmålene: Does being in detention have any consequences for Lucy? How would you sum up Lucy&rs... -
Vejen til matematik AB1 opgaver HASTER!!
ForumindlægJa her er et par opgaver som jeg sleeeeeeeeeeet ik forstår! Har helt glemt deres regler og formler. Nogen som har tid til at vise mig hvordan de skal laves! Opg. 81. a) 2x + 3 = 6x - 4 d) - (6x + 2) = 2(x - 2) e) ½ (x - 4) + 1/4 (20 - x) = 0 Opg. 82. b) 2 (3x - 1) = ... -
Romantikken
ForumindlægHej. jeg har lige et spørgsmål til imorgen, som jeg knokler lidt med. Spørgsmålet lyder :Hvordan så man på mennesket og naturen i den periode? Digterne som jeg skriver om hedder Emil Aarestrup (1800-1856), og han er fra romantikken. hvordan så man på mennesket og naturen i den periode, al... -
Emne: Kryptering
ForumindlægHej alle. Jeg skal til at skrive SRP, og jeg har matematik og fysik på a-niveau. Jeg vil dog helst skrive i matematik, og jeg har overvejet en kombination mellem matematik og historie, jeg vil gerne skrive om emnet kryptering. Så jeg ville høre om der er nogle der har skrevet om det emne ... -
SRP - Hjælp!
ForumindlægHej med jer :-) Jeg går i 3.g på STX og skal derfor skrive min studieretningsopgave her til jul.. Mit problem er bare, at jeg ikke kan finde et emne, som virkelig fanger mig.. eller et emne, som ikke er alt for "brugt", hvis i forstår. Jeg ønsker at skrive i engelsk(A) og historie(... -
TALE
ForumindlægEr der nogen, der har en tale liggende om enten (for/imod) kongehuset, unges druk, rygning eller plastikkirurgi? Det ville være en kæmpe hjælp!! :-) -
Keplers 3. lov
ForumindlægDet irriterer mig lidt, at de forskellige planeters konstant varierer (dog meget lidt) fra k, som er 1 i vores solsystem. Grunden til dette er, at jeg kun har kunnet finde beviser for loven, som til sidst siger: T^2/a^3 = 4π^2/G*m_sol Undervejs udgår den enkeltes planets masse på hver side a... -
Molins Model
ForumindlægHej Jeg har en samfundsfags opgave for som går ud på at: Anvend Molins model til at forklare venstre's strategi i valgkampen 2011 Håber i kan hjælpe, for jeg synes nemlig modelen er lidt indviklet :/ -
Køreprøve!
ForumindlægHej :) Ville lige høre, om der er nogle byer (ruter) som er nemmere at køre i end andre? fx. har jeg hørt at toftegårdsplads Valby er ret svær, fordi der er meget at holde øje med. -
Solen
ForumindlægHej, er der nogen der kan fortælle noget om solens klimazoner? Skal bruge det til en vigtig opgave, håber der er nogen der er nogen der ved noget Tak på forhånd -
Jeg har skrevet et essay men jeg er ikke sikker på om den opfylder kravene
ForumindlægJeg har skrevet et essay men jeg er ikke sikker på om den opfylder kravene til et essay. den skal afleveres om en uge. Essayet: I disse dage er Sociale medier blevet en del af vores hverdag. Familiemedlemmer holder kontakten over fx. Facebook, WhatsApp, Instagram, osv. Sociale medier ændrer ... -
funktioner og monotoniforhold
Forumindlæghejsa, er der en venlig sjæl derude, der kan hjælpe mig med denne matematik opgave? :) -
Evolution
ForumindlægHej allesammen:-D Jeg sidder og skal skrive en biologi rapport om evolution. kan i hjælpe mig med at svare på følgene spørgsmål ? " Hvad skal der til for at evolution foregår ?" på forhånd tak! -
Matematikerens glas
ForumindlægHej jeg har løst denne opgave. Ser det mon rigtigt ud? -
9. klasses aflevering
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med disse opgaver det er noget af det sidste af min aflevering ville være meget taknemlig hvis nogle gad at lave/hjælpe mig med dem. -
Definitionsmængde af funktioner! AKUT!
ForumindlægGodaften, håber der sidder et matematik geni vågen til at hjælpe mig. Jeg havde overset en opgave jeg manglede, og jeg er simpelthen så træt, at jeg dårligt ved hvem jeg selv er. Jeg skal finde en passende definitionsmængde til følgende funktioner: Tak på forhånd! -
Kommatering
ForumindlægHej. Der er noget, jeg har undret mig over. Hvis jeg bruger startkomma, skal der så være komma mellem op og skal? For man kan jo godt siger: ''Jeg kunne'', hvilket gør kunne til et udsagnsled. For at kunne stå op skal man være vågen. Hvis I kender nogle gode kommaregler, må I... -
Linære funktion
ForumindlægHej. Er der nogle der kan hjælpe med denne opgave? Har vedhæftet et billede af opgaven. -
Clearence for glukose - hjælp haster
ForumindlægHej, jeg ved simpelthen ikke, hvorfor jeg ikke forstår følgende sætning, især teksten markeret med fed: Ved høje plasmakoncentrationer af glukose (>20 mM) vil reabsorptionen være mættet og konstant. Clearence for glukose vil efterhånden nærme sig clearence af inulin, da en aftagende del af d...
