Søgning på: sso historie. Resultater: 16141 til 16160 af 17233
-
tysk oversættelse..
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at oversætte fra danks til tysk? På forhånd tak!Peter Stamm ist in 1963 in der Schweiz geboren. Er debütiert wie den Verfasser in 1998 mit dem Roman >>Agnes Peter Stamm hatte viele verschiedene Fächer bei der Universität studiert, u.a. Psychologi und Kunstgeschicht... -
Matematiske modeller, til gymnasieelever
Forumindlæg20 indbrud på tre måneder. På Nordfyn har der i de sidste tre måneder være 20 indbrud i private hjem. Nu kunne jeg jo stoppe her og blot spørge: Hvordan ville du opstille en matematisk model for, hvor røverens sandsynlige bopæl er på baggrund af det statistiske materiale? Det satte jeg mig for de... -
Hjælp til meget vigtig 3.g's oversættelse
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en meget vigtig oversættelse her i 3.g, som jeg ikke er sikker på er rigtig. Jeg ligger først den danske version, og så det jeg har oversat. kan jeg få den rettet, da den er meget vigtig, og vil gerne have grunde til det, da jeg selvfølgelig gerne vil lære noget af det! :)H... -
HASTER SAG!! OVERSÆTTELSE TYSK
ForumindlægHej jeg skal aflever en opgave her kl 23 59 , så vil i ikke lige hjælpe mig med at oversætte nogle sætninger??? De er i Bulgarrien. Daniel spiller død, så han kommer tilbage og henter ham. Ham der manden kører i en S-klasse marcede benz. Daniel og ham der manden lærer hinanden at ke... -
Tysk oversættelse1
ForumindlægEr der ikk nok nogen, som li kan hurtigt rette denne oversættelse igennem. Bare li de grove fejl? På forhånd tak!Peter Stamm er født i Schweiz i 1963. Han debuterede som forfatter i 1998 med romanen >>AgnesPeter Stamm har studeret forskellige fag ved universitet, bl.a. psykologi og kunsthis... -
Rettelse af ½ side tekst
Forumindlæg"Max von Sydows filmatisering af Herman Bangs roman ”Ved Vejen” er en noget afstumpet version for det brede publikum, som ikke har læst romanen. Medens romanen er fuldt med følelser og lidelser er filmen en kedelig simplificering. Debutinstruktøren har ikke magtet opgaven med de mange velren... -
fortolkning af H. C. Andersens, Mit livs Eventye
ForumindlægHvordan vil i fortolke denne: Mit Liv er et smukt Eventyr, saa rigt og lyksaligt! havde jeg, som Dreng, da jeg fattig og ene gik ud i Verden, mødt en mægtig Fee, og hun havde sagt: »vælg din Bane og dit Maal, og da, efter din Aands Udvikling, og som det fornuftigviis maa gaae til i denne Verden,... -
Indledning
ForumindlægHejsa. Jeg har brug for hjælp til at skrive en indledning til denne her korte historie , men jeg vil gerne have lidt hjælp. Den starter sådan her: "Nu kan det være nok!" Råbte Søren til Jens, " jeg finder mig ikke i mere" , og snart lå de i et mægtigt slagsmål midt i klasse... -
Handling- dansk.
ForumindlægHejsa. Jeg har brug for lidt hjælp til at skrive en handling til, denne her korte historie, den lyder sådan her: Starten: Joseline havde glædet sig hele dagen til, at hun skulle ud og prøve sine nye inliners. Endelig havde de fri fra skole. Joseline styrtede hjem, smed sin taske i entreen, en h... -
rettelse til tysk...!!
ForumindlægEfter genforeningen i 1990 føler østtyskerne i dag, at deres historie langsomt forsvinder. Derfor udgiver mange tyskere i disse år deres erindringer. De fortæller nu om de oplevelser og erfaringer, som har præget deres liv, og som de aldrig kan glemme. Derigennem giver de den yngre generation en... -
Meget kort oversættelse
ForumindlægNogen som vil rette den engelske tekst? Engelsk: Martin read lots of history books, who his father and mother given him. He loves everything about the Viking Age. Today he have to visit the Viking Ship Museum in Roskilde, and he pleasure him self to it. The Museum is in an exciting building nea... -
Kort oversættelse ? Kunne jeg få en til at kigge igennem for fejl ?
ForumindlægTYSK: Nach der Wiedervereinigung in 1990 des östlichen Deutschen fühlen heute, der ihre Geschichte langsam verschwindet. Deshalb viele Deutschen geben in diesen Jahren ihre Erinnerungen heraus. Sie erzählen jetzt um die Erlebnis und die Erfahrungen, die ihre Leben beeinflusst haben, und, den sie... -
Kulturfag
ForumindlægHej jeg har en tekst, som jeg ikke kan forstå en dyt af, er der en der kan oversætte den til mig ? Jeg har prøvet at slå et hvert ord op, men jeg kan ikke forstå sammenhængen.. Det er meget vigtigt at jeg forstår teksten, det er en opgave til min eksamen .. Tak på forhånd :) Tekst 73 - N.... -
lille rettelse
ForumindlægHej alle sammen!!! Jeg skal lave en karakteristik over hovedpersonen i en lille historie og hendens liv på ca. 150 ord. Håber at der er nogen der vil rette den, og fortælle mig om det det er en rigtig måde at gøre det på... PÅ forhånd tak!!! ---------- Miriam is a woman, who tries to cheer peo... -
Stil - Fantasy
ForumindlægHej Jeg går i 8. klasse og har fået en stil for. Vi skal skrive videre på en tekst/historie fra Folkeskolens afgangsprøve 2004. Overskriften hedder Efterårsaften. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg sakl skrive. Her er teksten: Der står et tårn bygget i et skovbryn, et gammelt, vejrbidt tårn med m... -
gode råd til fremlæggelsen
ForumindlægHej Alle! :-) Her på tirsdag (d. 29. maj) skal jeg op til AT årsprøve, hvor jeg har brugt fagene historie og samfundsfag. Mit emne er Karl Marx og Marxisme og min problemformulering er helt nøjagtig: Hvilken relevans har Karl Marxs tanker om økonomi i dag? Jeg er ret usikker på hvordan jeg ... -
SRP i MAT/FRANSK om Fermat
ForumindlægHer derude, Jeg har tænkt over at skrive om noget som er relateret til Fermats Store sætning i SRP. Jeg vil gerne skrive i Fransk/ mat. Men jeg ved ikke helt om jeg kan skrive med disse to fag om fx Andrew Wiles og hans bevis?Me jeg kan vel ikke have om Andrews baggrund, som den franske del ? e... -
STX eller HHX?
ForumindlægHej! Jeg er kommet ind på HHX og skal starte efter sommerferien. Jeg er bare kommer så meget i tvivl om jeg overhovedet har valgt rigtigt. Jeg er lidt en nørd, jeg elsker filosofi og historie. I min fritid interessere jeg mig udelukkende for politik og samfundstemaer. Jeg spiller en masse musik,... -
Skriftlig fremstilling 2012 - fsa
ForumindlægHej;) Jeg tænkte på, om der var nogle, der valgte at skrive starten på novellen? og i så fald, hvordan i opfattede slutningen? Da jeg sad til eksamen, tænkte jeg, at det var hans mor, som kom, og at han sagde : ''Du kommer for sent'', fordi han umidelbart efterfølgende vil... -
Stort dilemma: vil gerne læse engelsk på uni, men..,,
ForumindlægHej alle herinde, håber i kan komme med nogle råd på mit dilemma. Jeg Ønsker at blive gymnasielærer, i fagene engelsk og historie. Jeg har haft engelsk på A niveau på gymnasiet, og har altid kunne lide faget meget. Jeg synes det er mega interessant at analyser tekster og tale om dem på engelsk....
