Søgning på: spansk noter. Resultater: 16221 til 16240 af 20423
-
Lord of the Flies/fluernes herre/sso
ForumindlægOpgavetitel:\nDer ønskes en analyse og fortolkning af William Goldings roman Lord of the Flies.\n\nDesuden ønskes en analyse af magtstrukturen på øen og en karakteristik og sammenligning af hovedpersonerne.\n\nNogen der ved hvad der menes med "en analyse af magtstrukturen på øen" altså ... -
Historieopgave - børskrakket i 1929
ForumindlægHej\n\nOverskriften definerer vist ret godt, hvad jeg søger - en ekspert i børskrakket i 1929 til hjælp og vejledning i forbindelse med min historieopgave. Nogen der er eksperter, eller har nogen ideér til hvor en kan findes?\n\nPå forhånd tak! -
Har brug for hjælp
ForumindlægJeg har lavet en Engelsk stil og ville sprøger om nogle gad og rette den evt skrive nogle ting ind så det bliver mere korrekt engelsk -
Hvordan finder jeg c-værdien i en andengradspolynomien?
ForumindlægHej, følgende opgave er jeg ved at lave: Grafen for f(x)=ax^2+4x+c har toppunkt i (-1,2), bestem a og c a = (T*-b)/2, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal bestemme c. Prøvede at bruge d=0, men det giver 2 hvilket er et forkert svar. -
NEP - 2.g, historieopgave
ForumindlægHej, her i 2.g skal man jo skrive en historieopgave..\n\n I den forbindelse vil jeg meget gerne skrive op 'optakten' til NEP, dvs. med udgangspunkt i noget kildemateriale (statestik / breve el. lign) arbejde med argumenterne for indførelsen (og det modsatte) af nep i 20'erne. \n\nJeg ... -
nogen som ville tjekke 12 sætninger oversat fra da-Eng
Forumindlægnogen som ville tjekke 12 sætninger oversat fra da-Eng -
Differentation af e^x
ForumindlægI differentationen af ex er jeg kommet så langt: (ex * edelta x - ex ) / delta x Men så kan jeg ikke komme videre, det næste led skal så give: (ex(edelta x - 1)) / delta x Er der en som kan forklare differentation af resten af ex ? Mvh Louise -
Omskrive potens med brøk
ForumindlægJeg skal omskrive til potenstal med brøk i eksponenten og reducer hvordan gør man det.Opgaven er 4 sqrt a^5 * 6 sqrt a^8 Jeg tror det er skrevet rigtigt har ikke helt styr på de forskellige tegn over en computer. -
Engelsk oversættelse
ForumindlægJeg er ret dårlig til engelsk så er der ikke en som vil se min engelske oversættelse igennem? Den er ikke særlig lang.. -
Rettelse af tysk stil
ForumindlægHej jeg har tysk på højniveau og udarbejdet følgende skriftlige opgave, som jeg håber på, at nogle vil gennemrette.Ein Kleines Geschenk Für Herrn Muhl.2. Khalids Erlebnisse in Deutschland.Als Folge von Kriegen und Bürgerkriegen, Verstösse gegen die Menschenrechte, aber auch wegen fehlender Arbeit... -
mængdelære/nedadstigende faktoriel
Forumindlæghvad er det nedadstigende faktoriel N^(2), med andre ord hvad er "N i 2 rund" når N er en mængde, nærmere mængden {1,2,...,n} ? jeg ved at det nedadstigende faktoriel n^(2), ("n i 2 rund") er lig n!/((n-2)!) NÅR n ER ET TAL men kan ikke lige finde ud af at overføre denne viden... -
Naturgas, elementarreaktioner
ForumindlægJeg er lige kommet hjem fra et foredrag om naturgas og hvordan man omdanner det.Vi havde besøg af en ph.d.-studerende fra DTU, som talte om at omdanne naturgas (90% methan) til methanol, fordi det er lettere at transportere.Men for det første er det svært at omdanne methan til methanol, man får n... -
Små 150 ord (:
ForumindlægNogen som lige vil rette de værste fejl i min tekst? Det ville være fantastisk :D Our class has hat about drugs, cannabis and alcohol for 2 weeks ago. The three days were very exciting and fascinating. In my world, many young people are taking drugs - most coke and speed, but many, many young peo... -
3. gradsligning med én ubekendt?
ForumindlægJeg skal i hånden beregne rødderne til ligningen: z^3 + 14^3 Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gribe dette an, nogen forslag? /jaze -
Nogle gode råd til hvordan man skal læse op til dansk eksamen.
ForumindlægHej SP Jeg vil gerne vide om nogen af jer har gode råd til at læse op til dansk? Det vigtigste er selfølgelig at have fulgt med hvilket jeg har, men jeg vil jo gerne være ekstra godt forberedt. Hvor laver man typisk fejl? hvad vil være en god ide at læse op? Ved godt der er individuelt men sådan ... -
HJÆÆLP Fotosyntese og Respiration
ForumindlægHJÆÆLP Eksamen i morgen! Jeg har brug for en der helt præcist kan fortælle mig om fotosyntese og respiration? Om hvad der sker, og hvornår og hvad respiration gør. Håber der er nogle der kan hjælpe mig :) På forhånd tak Mvh LC -
Billede i LaTeX
ForumindlægJeg har problemer med at indsætte billeder i mit LaTeX-dokument. I min mappe ligger flere billede-filer i JPEG-format. Når jeg indsætter et billede i LaTeX-dokumentet opstår der problemer...Jeg bruger først:\\usepackage [pdftex]{graphicx}og senere:\\begin{figure}\\includegraphics{tabel}\\caption{... -
Kristendom, please hjælp mig,
ForumindlægHej allesammen Jeg skal desværre til religioneksamen, og ved INTET om hvad religionen, kristendom går ud på? er der ikke nogen her inde der please kan fortælle mig hvad det går ud på? og evt. give mig gode råd undervejs om religion eksame? .. please, er virkelig urolig, og har læst en del.. me... -
Tysk mundtligt
ForumindlægHej..Ska snart op i tysk..Er der nogle gode råde, som jeg kan få bedre karakter af?Jeg er ikke så god til tysk.. Eller nogle gode sætninger, på tysk...På forhånd tak... -
Stamfunktion
ForumindlægEn funktion f er givet ved: f(x) = 4x + 3. a) Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet (1,10). - Hvordan griber jeg denne opgave an?
