Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16261 til 16280 af 70316
-
Opløselighedskemi
ForumindlægOpløselighedsprodukterne for AgCl og AgI er AgCl Ksp = 1,82*10^-10 AgI Ksp = 8,31 * 10^-17 0,010 mol AgCl tilsættes 0,1 L vand, derefter tilsættes 0,020 mol NaI. Hvad er koncentrationerne af Cl- og I- ioner ved ligevægt? Jeg har siddet med opgaven på et papir. Gider ikke til at skrive mi... -
Vindmøller
ForumindlægHej alle Jeg har i en tema uge, fået en opgave for som er i faget mellem fysik og matematik. Men jeg kan virkelig ikke huske hvordan jeg skal løse opgaverne. til at starte med har jeg kigget på billede og og lavet et skema: x | 20 | 29 | 47 | 86 | 120 | y | 100 | 225 | 660 |... -
Logaritmer!
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med denne opgave, især den sidste del. Opgaven lyder: Omskriv følgende tal til potenser af 10: 100; 1000; 10000; 1; 0,1; 0,01; 0,001; 0,0001 Benyt resultaterne til at angive logaritmen til hvert af ovenstående tal. Idet log(7) = 0,8451 og log(14) = 1,1461, s... -
matematik
Forumindlæget lusepar har det så godt at hunnen lægger 10 æg om dagen.Det vare en uge før de klækkes.Nye lus kan selv lægge æg når de er en uge gamle. A) hvor længe vare det, før antallet af lus er 1000-doblet? B) hvornår er der en million? ... -
Egenfrekvens
ForumindlægJeg skal lave en opgave som går ud på at finde en snors egenfrekvens. Er der nogen som kan hjælpe mig med det ? Eller give mig en formel til det, for totalt ude og skide:) Håber i kan hjælpe! -
TI-83 til studerende! salg
Forumindlæghej...som I kan se sælger jeg min lommeregner en TI-83, som j har brugt i 2 år og den virker stadigt optimalt...men jeg ønsker at sælge den, da jeg ik studere og får ik brug for den...så j sælger den til en der skal bruge den til sit studie..og det skal nok være en fair pris...smid jeres bud heri... -
hvilket valgfag? i tvivl
Forumindlægnu skal jeg jo snart til at vælge valgfag og er stadigvæk lidt i tvivl. min studieretning heddermat a, bio b, kemi b.jeg hat tænkt mig al vælge kemi a, og så har jeg en fri blok tilbage.enten kan jeg vælge et c-niveau, men det er ret uoverskueligt med alle de fag.eller kan jeg vælge fys b, hvilke... -
Forslag til ændring
ForumindlægJeg synes, at for mange opgaver herinde på studieportalen har en alt for høj karakter i forhold til niveauet. Der er mange gange, hvor man må tage sig til hovedet og tænke: "Det her er bare ikke rigtigt".\nJeg ved ikke, hvor mange opgaver der bliver tilføjet langs af sted, men hvis det ... -
LaTeX intro foredrag i Århus
ForumindlægTirsdag den 11. november, klokken 16-18 afholder Mat/Fys studenterråd ved Aarhus Universitet, deres årlige LaTeX intro foredrag. http://mfsr.au.dk/kalender/ Alle er velkomne. Jeg vil især anbefale at er man gymnasieelev og er interesseret i at lære noget om LaTeX, så kig forbi. Tager man sin lapt... -
Spørgsmål om VUC - please hjælp, ekstremt vigtigt.
ForumindlægHej allesammen, jeg vil gerne ind på medicinstudiet, men jeg regner med at mit gennemsnit vil ende med at ligge på ca 9 på den gamle skala.. og det vil så falde på den nye. Jeg har så hørt at man kan forbedre sit snit gennem ½-års VUC, hvis man ikke afslutter sin studentereksamen(Hvilket jeg ne... -
Skråt kast med ludftmodstand
ForumindlægHej, jeg er igang med min SRP, og jeg sidder fast ved dette spørgsmål: Analysér hvilken betydning luftmodstand har for det skrå kast. Nogen der kan hjælpe mig med, at finde ud af, hvad jeg skal kigge på? -
Efter gymnasiet?
ForumindlægEfter dette skoleår skal vi 3g'ere videre i livet. Nogle holder et sabbatår, andre går direkte videre... hvad er jeres fremtidsplaner? Man behøver ikke at være 3g'er for at svare, folkeskolelever, 1., 2., 4. og 5.g'ere må også meget gerne :) Jeg vil gerne holde et sabbatår, hvor jeg... -
Kvinder i naturvidenskab
ForumindlægEr der en usynlig barriere for kvinder i naturvidenskab? Har kvinder der sværere i naturvidenskabelige miljøer? Iflg. http://scienceblogs.com/thusspakezuska/2008/02/how_to_get_published_in_nature.php er svaret ja. I et videnskabeligt blad steg antallet af godkendte artikler skrevet af kvinder me... -
Opgaver - Hjælp hurtigst muligt
ForumindlægKan ikke finde ud af disse, nogen der kan hjælpe på en måde så jeg forstår? -
Dispensation til at forbedre eksamensnit?
ForumindlægHej alle. Jeg havde en mindre deprission i slutningen af 3.g; desværre ville jeg ikke tage en pause / sabbat år på daværende tidspunkt. Hvilket resulterede i at mit snit faldt fra 9,5 til 9,0 i løbet af 3.g. Det skal imidlertidigt vise sig, at jeg skal bruge det højere snit for at have en chance ... -
Økonomi
ForumindlægJeg går og leger lidt med tanken om at skifte studie, eftersom jeg nu går på et humanistisk studie, hvor jeg ikke rigtig får tilfredsstillet min matematiske tilgang til livet og jeg skal på mange måder går på kompromis med det, jeg godt kan lide. Jeg har altid brændt for samfundsfag og er af ma... -
rigtig nede over min karakter :(
ForumindlægHej Har lige været op til eksamen og har får 02, kan virkelig ikke tackle det (går i 1g) :( !! Hvad skal jeg gøre ? Kan ikke lade være med at tænke over det, :( -
kosmologi
Forumindlægdet er b-delen, jeg er i tvivl om. jeg har brugt at z = ( H0/c ) * r0 oog tegnet en (z,r)-graf. punkterne ligger med tilnærmelse tæt på en ret linje. jeg tegner den bedste rette linje og finder hældningen af denne. denne hældningen er vel lig med (H0/c) hvordan går jeg videre herfra? jeg s... -
Brændværdi
ForumindlægHvad skal jeg sige om brændværdi til eksamen? Jeg forstå ikke hvad det er jeg skal fortælle om det? -
Energi
ForumindlægEnergi til opvarming af is Jeg skal vel ikke bare bruge Q=m*cp*deltaT Jeg får også angivet enthalpi
