Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16321 til 16340 af 102572
-
Hjælp til formulering af sætninger
ForumindlægHej alle. Jeg har problemer med at formulere disse sætninger på tysk, og jeg kunne derfor godt bruge lidt hjælp. Jeg har selv en idé om hvordan de skal lyde, men jeg er ikke sikker, så jeg har skrevet det jeg ønsker at sige på dansk (det med fed skrigt), og så har jeg også skrevet mit bud på hvo... -
Fuldt pensum
ForumindlægHej, jeg har pga. mit skriftlige fravær, været nød til at komme op i fuldt pensum, hvilket jeg skam har det fint med. Men da jeg har 13 eksamerner og skulle op i, er det svært og forberede sig til hver eksamen. Mit problem ligger i, at da eksamenerne blev oplyst, blev der kun oplyst 12 ek... -
fejlstøvsuger
ForumindlægVil blive rigtig glad, hvis der evt. var en der kunne rette det vedhøftede med rødt skrift :) -
Hvilken tekst skrev du om?
ForumindlægHejsa kære venner. Jeg håber i alle sammen har det godt. Den her tråd henvender sig mest til de folkens som har været til skriftlig dansk (studentereksamen) d 22/05-06. Jeg er bare vildt nysgerrig efter at vide, hvilken tekst de forskellige personer har valgt at skrive om. Jeg kan starte med at... -
Forskellen på andengradsligning og andengradspolynomium
ForumindlægHej folkens, Jeg funderede lige over, hvad forskellen på andengradsligning og andengradspolynomium er. Jeg ved, at man skriver en andengradsligning op sådan her: 0 = ax2+bx+c. Men er der ellers andre forskelle mellem disse to? Skal op til mundtlig matematik i morgen, så håber der er nogle, der ... -
Stilistiske virkemidler
ForumindlægJeg skal skrive om et essay og fremhæve de stilistiske virkemidler. Jeg kan bare ikke huske ret mange slags virkemidler, så hvis I kender nogle, ville det være en stor hjælp. Tak. -
Hjælp!
ForumindlægJeg har skrevet nogle noter, men vil gerne have skriften i blokbogstaver. Jeg ved bare ikke om der er en funktion i word, hvor man kan markere det man har skrevet og lave det om til blokbogstaver. Tak på forhånd! -
Engelsk Eksamen
ForumindlægHej Allesammen.. Er der nogle der har gode engelsk noter til skriftlig eksamen, som de kan undvære? ( Engelsk på A niveau ) OG ved I hvad man skal lægge vægt på når man skriver engelsk essay? :) -
oplæsning og forberedelse til eksamen
Forumindlæghej alle hvordan læser i bedst op til eksamen? Jej skal til VØ skriftlig prøve og vil lige høre hvordan i læser op og tager noter og om der er nogen bestemte ting der er gode/ vigtige at have med og øve på forhånd tak -
Vektor i plan
ForumindlægHej En opg lyder som følgende: Tegn a--> , b--> og c--> som stedvektorer, og find tallene p og q, så c--> = p* a--> + q*b--> Jeg har vektorerne a,b og c og har også indtegnet dem i et koordinatsystem som stedvektorer, men hvordan finder jeg p og q?? el. hvad menes der ? Håber p... -
Har jeg en udvidet hf?
ForumindlægHej. Jeg har lige gennemført en fuld hf ved at tage hf enkeltfag, og jeg ville derfor læse videre på uni efter sommerferien. I den forbindelse blev jeg gjort opmærksom på, at man skal have en udvidet hf for at læse på universitetet. Mit spørgsmål er derfor: har jeg det? Jeg har de obligatoriske f... -
Råd Til Terminsprøver?
ForumindlægHej. Jeg går i 8. klasse og skal til Terminsprøver her de næste par dage, ville høre om der var nogle som har nogle gode råd til: Dansk: Læseprøve, Diktat, Stil og Matematik: Problemregning og Færdighedsregning? Håber i kan hjælpe, Tak på forhånd (; xD -
Studieretningsskifte - hhx
ForumindlægHeej Studieportalen Jeg er lige begyndt på hhx og er kommet på linjen innovation m. Tysk. Men jeg vil gerne ind på linjen som hedder mikro- og makroøkonomi, da jeg finder økonomi samt matematik yderst interesant. Nu skal jeg så tage fat i studievejlederen angående skifte, og da jeg er overbevist ... -
Råd til hvordan man lærer spansk?
ForumindlægHej Har ret store problemer med spansk. Fik -3 til skriftlig årsprøve og 00 i mundtlig årskarakter. Generelt klare jeg mig ellers meget godt og får da også en del 10 og 12-taller i de andre fag. Er der nogle andre som har haft problemer med at lære spansk. Hvad har i gjort? -
Hjælp til argumentation for ensvinklede trekanter
ForumindlægHej SP Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal argumentere for at to trekanter er ensvinklede. Jeg har brug for hjælp til den, da jeg ikke ved hvordan jeg skal lave den. (Se vedhæftede screenshot): Opgaven er: a) Argumentér for at trekanterne ?ABC og ?CDE er ensvinklede. Indtil videre har jeg... -
OPTAGELSEPRØVE I 9.KLASSE
ForumindlægHej folkens. Jeg fik i dag at vide, at jeg er ikke erklæret uddannelsesparat pga. min skriftlig dansk til terminsprøve (Fik 02). Det er første gang jeg fik 02 i hele mit liv, og selvfølelig skulle det være til en terminsprøve. Har ikke fået under 4 i andre fag, men nærmere karakterne 10-12 . Je... -
Biologi vs. Mat på A niveau i gymnasiet?
ForumindlægHej alle! Jeg går i 10. kl. og skal derfor snart til at tage stilling til hvad jeg skal næste år. Jeg er sikker på at jeg vil i gymnasiet (STX), og at jeg vil have samfundsfag på A niveau. Jeg er lidt ordblind og er derfor ikke super god til sprog. Jeg overvejer lidt følgende gymnasier og studie... -
Hvad skal man op i?
ForumindlægHejsa.. Dengang man på STX skulle op i de skriftlige A og visse B, der kunne man jo undgå en af dem med 5 A-fag. Selv om det nu bare hedder enten skriftlig eller mundtlig, kan man så ligeledes undgå et fag med to mulige eksamener med 5 a-fag som det er nu? -
Karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har ledt og ledt online efter en guide til, hvordan man beregner sit karaktergennemsnit. Hver gang er der dukket både forskellige metoder og regneark op. Har nemlig indtastet mine karakterer og fået forskellige gennemsnit! :S Det er sgu til at blive forvirret over... Er der nogen, der m... -
kvadratsætninger
Forumindlægheeey jeg har en hjemmeopgave hertil på mandag og sidder med et problem i en af opgaverne. jeg er i tivil om havd min lærer mener jeg skal stille op med opgaven og hvordna den skal laves. den ser følgende ud: Brug kvadratsætningerne til at omskrive følgende tre udtryk til noget på form...
