Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 16361 til 16380 af 109300
-
Disjunkte? - Sandsynlighed
ForumindlægHej.Jeg forstår ikke hvad der i opgaven menes med "disjuknte"?opgaven:I et sandsynlighedsfelt oplyses om hændelserne A og B, at P(A) = 1/3 og P(A U B) = 2/3. Bestem P(B) når A og B er disjunkteMange tak.. -
Reducering
Forumindlæg4a*(a-5b)+20ab = ... (7a+b) - (7a-b) = ... -
vektor haster
Forumindlægom to vektor a og b gælder, at (2a-b)*(a+b)=45, længden af vektor a = 6 og a*b=-2 bestem længden af vektor b og et gradtal for vinklen mellem a og b? -
Brug for hjælp! Problemformulering.
ForumindlægHej, Jeg er igang med at arbejde på min problem formulering, hvor jeg arbejder i Psykologi og Engelsk. Mit emne er Facebook/Youtube og Narcissisme. Jeg skal bl.a. inddrage nogle artikler, hvor de skal arbejde med diskursanalyse mht. for/imod argumenter ift. "moderne teknologi" Jeg skal ... -
Omformuler en sætning
ForumindlægHej, jeg ved desværre ikke rigtigt om mit spørgesmål hører ind under her, men her kommer det alligevel.. Jeg prøver på at sige, at "Jon Packer gerne vil få det engelske sprog til at lyde som noget godt ved at nedgøre de der går imod spredelsen af det engelske sprog". Sætningen lyd... -
Hjælp til andengradsligning!
ForumindlægOpgaven lyder på, at jeg skal bestemme b så tallet -3 er løsning til ligningen:4x^2 + bx = 7 Kan ikke lige umiddelbart gennemskue hvordan..Håber nogen kan hjælpe mig?? -
skal der bruges sinusrealtion?
Forumindlægi trekant ABC er BH højden fra B. det oplyses, at vinkel A=70, siden AB=5 og AC=12 Beregn BH og BC 5*cos(70)= 1,710 og derefter bruge sinusrealtionen til at bestemme højden BH? -
Vektor-regning
ForumindlægI en plan er der givet to vektorer a og b, om hvilke oplyses, at (a)= 2, (b)= 5 og a prik b = 7Beregn (a+b)Jeg kan desværre ikke huske hvordan man løser den opgave. Nogen der gider hjælpe?paranteserne skal forestille at være loddrette streger, altså numerisk værdi. -
Reducering
ForumindlægHej! Jeg er rimelig rusten mht. reducering, og jeg har lidt problemer med dette stykke: (a-b)(a+b)+b(a+b)-a2 Har prøvet mig frem og har fået a2 + ab , men mit TII siger, at det burde give ab, men det forstår jeg ikke helt. Er der nogen, der kan hjælpe? På forhånd! -
liniær funktion, proportionalitet
ForumindlægEr der rigtigt at hvis b i en liniær funktion er lig 0, så er funktionen proportional? -
Er HHX et krav?
ForumindlægHi SP! Har en overvejelse om at læse økonomi efter gymnasiet, men er HHX et krav for at starte på økonomi på uni? Læste engang en tråd hvor folk mente at det var lige meget hvor man kom fra fordi den "økonomiske" viden man får på HHX ikke er grundig nok og, at det derfor næsten ikke kun... -
Vektorregning igen
ForumindlægJeg skal bestemme projektionen af vektor a på b, hvor vektor b = 3/2*a+â og |a|=3. Således ser mine beregninger ud:\n\n((a * b) / 3^2)*a = (a * (3/2*a+â) / 9)*a = (3/2*|a|^2+0 / 9)*a = 3/2*9 / 9 = 3/2 * a.\n\nSer dette korrekt ud, og hvad gør jeg med 3/2*a? -
AT: hjælp til rámmer for problemstillnger
ForumindlægJeg skal skrive om George Orwells dystopi 1984 i fagene Dansk og Historie og jeg har derfor valgt opgave B som lyder Du skal vælge en kunstnerisk, religiøs, teknologisk eller politisk vision/forudsigelse og forklare den sammenhæng, hvori den optræder og vurdere dens betydning. Du skal behandle e... -
Jokes!
ForumindlægHeey ! Mangler fysik eksamen og så er der sommerferie! jeg tænkte at jeg ville fyre nogle jokes af til eksamen, SELVFØLGELIG KUN HVIS DET GÅR GODT.. så tænkte om der ikke var nogen der havde nogle fysik/kemi jokes i ærmet? :b må meget gerne berører disse emner: - Syre, Baser og Neutralisation.... -
Et ekstra A-fag
Forumindlæghej jeg overvejer at hæve et ekstra A-fag, men er bange for, at det vil blive hårdt med alle de afleveringer... jeg har ikke besvær med at aflevere min afleveringer til tiden foreløbig hvor jeg har 4 A-fag... overvejer at droppe valgfaget på C-niveau og hæve faget B- til A-niveau... nogle der ha... -
forskrift
Forumindlæghej er der nogne der kan hjælpe W(l) = b*l^a Bestem en forskrift når w(7,1)=5,5 og W(14,3)=58,4 hvad gør jeg ? -
vektor (opg.E2012 mat A 1-årig)
Forumindlæghej håber der er nogen der er i stand til at hjælpe mig med dette lille sppørgsmål. Tror det er forholdsvist let, men jeg er bare ikke helt sikker i min sag.l vektor(a) + vektor(b)l = ??(l=længden af, samme tegn som numerisk-tegnet)Jeg ved at:l vektor(a) l = 2l vektor(b) l = 5vektor (a) * vektor ... -
Yder hjælp til oversættelse
ForumindlægHejsa! Jeg er sprogstuderende og vil derfor gerne hjælpe jer derude, der har problemer med oversættelser fra dansk-engelsk, engelsk-dansk, tysk- dansk eller dansk-tysk! Jeg kan også være behjælpelig ved danske tekster, som skal tjekkes igennem for grammatiske fejl og sætninger som skal omformuler... -
Økonomi på KU
ForumindlægHej allesammen, Jeg overvejer at søge ind på økonomi-uddannelse på KU. Dog er jeg i tvivl om studiet indebærer for meget matematik for mig... Jeg ville derfor høre om der var nogen med kendskab til økonomi enten på KU eller på Århus Universitet der kunne hjælpe med med nogle spørgsmål. Jeg har al... -
Vektorer
Forumindlæg|a|=2 , |b|=5 , a•b=-4og så skal jeg udregne værdien t. ud fra:|a+tb|=2.. hvad gør jeg?
