Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16361 til 16380 af 22746
-
gnidningskoeffient
ForumindlægHvilken gnidningskoeffient er størst (dynamisk eller statisk) og hvorfor? Please hjælp. På forhånd tak -
Offentliggørelse af eksamensspørgsmål
ForumindlægHej alle. Hvorfor er det at man i nogle fag får eksamensspørgsmålene at vide ca. en uge før eksamen? (Vuc, hf, enkeltfag) Kunne man så ikke i teorien lade være med at gå til undervisning og blot læse op på det hele den uge man har? Ja ja, ved godt at det ikke er praktisk og man sikkert he... -
Udledning - trin for trin
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at forstå, hvad der sker trin for trin ifm. udledningen af en ligning. Jeg skal udlede: ΔT = Kf * c Opløsningsmiddel i s uA(s) = uA0(s) Opløsningsmiddel i l uA(l) = uA0(l) + RT*ln(xA) Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man kommer frem til nedenståe... -
Bølge-partikel dualitet
ForumindlægHvilke konsekvenser har det fået for forståelsen af fysiske fænomener idag at vi nu kan opfatte lys som både bølger og partikler? Og muligvis at alt stof kan opfattes som bølger og partikler? -
Opgave A og B - hjælp til forståelse
ForumindlægHej. Man skal vælge imellem to opgaver, de lyder således: Opgave A: Du skal inden for emnet "Fremtiden – visioner og forudsigelser" udarbejde en synopsis, der kan danne udgangspunkt for den mundtlige prøve. Du skal vælge en naturvidenskabelig eller en samfundsvidenskabelig forudsigel... -
Hjælp til opgaver
ForumindlægJeg kan forstå, at der en lang ventetid på, at få publiceret opgaverne. Årsagen skal naturligvis findes i manglen på folk, men den kommer ikke naturligt af sig selv, hvis ikke Studieportalen selv gør en aktiv indsats for at finde de her folk. Hvis der ikke reklameres for denne mangel, og hvis ikk... -
F(res) iforb. m. opdrift?
ForumindlægHjælp! Jeg sidder over min SRO, der handler om en varmluftballon. Jeg skal finde sammenhængen mellem den resulterende kraft, tyngdekraften og opdriften - den ville jeg umiddelbart mene var F(res)=F(op)-F(t), når vi snakker om, hvilke kræfter der indvirker på ballonen. Mit problem er bare, at min... -
STX Studieretning og gymnasiumvalg
ForumindlægHej Alle Til sommer skal jeg videre fra folkeskolen til STX, men desværre jeg problemer med at vælge min studieretningen. Jeg har på det nuværende tidspunkt et karaktergennemsnit på 10,6, og attrår at viderelæse til til medicin på Universitet. Jeg er forvirret omkring A-B-C fag, derfor ønsker... -
Atomer og Borel
ForumindlægVi er begyndt at have om atomer i sandsynlihedsteorien og jeg kan ikke se hvad pointen er med dem. Har de nogen smarte egenskaber eller hvad? Er det svært at afgøre at en arbitrær mængde er en Borel-mængde og det er svært at vise at der findes mængder, som ikke er borelmængder? -
3 måneder i udlandet og gennemsnit 1,08
ForumindlægHej Studieportalen. Min ven med 5 i gennemsnit vil gerne være læge. Han har haft 5 i gennemsnit kontinuerligt igennem hele sit gymnasieforløb. Hans andre venner og jeg forsøger til at hjælpe ham med lektier og diverse ting for at hans drøm kan få en smule mere realisme ind over. Men h... -
Religionsfaglig metode??
ForumindlægJeg har AT-problemer ligesom alle andre herinde, og jeg mangler hjælp til at få forklaret hvilke metoder, der findes i religion? Jeg har lidt på fornemmelsen, at de minder lidt om de danskfaglige metoder, men er som sagt lidt blank lige med hensyn til religion. Vi fik aldrig introduceret nogle me... -
Bølger
ForumindlægJeg har en aflevering der handler om bølger. Jeg er utrolig dårlig til teori, jeg funker slet ikke til det. Vi har nogle spørgsmål, som jeg ville være glad for hvis der var nogen der kunne hjælpe? ? Hvilke typer bølger findes der? Giv eksempler. ? Opskriv bølgeligningen (bølgeformlen) o... -
Ren matematik
ForumindlægHar lavet et indlæg før, men prøver igen :) Nogle som har erfaringer med at læse matematik på universitet? Jeg overvejer det kraftigt, men kunne godt tænke mig at høre noget om studiet . Var det hårdt at starte? osv .:) -
Disposition Baser
ForumindlægHey! Skal op i baser imorgen, og mangler lige en dispositon med førsog til! Nogen der kan hjælpe? Har prøvet selv, men er helt lost! -
bremsning af beta-partikler?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen på onsdag, og har trukket emmenet atomer. Opgaven går ud på at vi skal finde et, helst flere, forsøg omkring det emmene vi er kommet op i. Jeg ved ikke rigtig hvilke forsøg man kan lave med atomer, derfor søger jeg hjælp her. Et forsøg med bremsning af beta-partikler, ... -
Lorentz-faktoren
ForumindlægHvilke beviser af flere udgaver vil I anbefalde? -
HJÆÆÆLP!
Forumindlægkan nogen hjælpe hastigt -
Videnskabsteori
ForumindlægHey derude Hvad er forskellen på den klassiske positivisme formuleret af Comte og den logiske (ny)positivisme, som startede i Wienerkredsen? -
hastighed og krafter
ForumindlægI opgaven får jeg at vide at der er en vogn, som bevæger sig rundt i en rutchebane, hvor den laver et loop og bevæger sig i en lodret cirkelbevægelse. Jeg skal regne på hvilken hastighed rutschebanevognen vil få i bunden af cirklen, hvor jeg har opgivet at Fres=843,7N Ft=736,5N Fsæde=0,11kN cirke... -
forklaring af bevis
ForumindlægHej, jeg er igang med Srp, hvor jeg er igang med at udlede keplers 2.lov. Men har nogle spørgsmål, som jeg hårber i kan sværer på. 1. spørgsmål Idet man anser situationen på figur 1 som et system i ligevægt, hvilket vil sige at kraftmomentet for planetens bevægelse er nul, bliver planetens ...
