Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 16361 til 16380 af 19441
-
Hvilken studieretning vil være bedst?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg står og skal til at vælge endelig studieretning(STX). Mit foreløbige valg er: Samfundsfag A, Engelsk A, Matematik B. Situationen er dog den, at jeg ikke længere magter mere sprog end højest nødvendigt (eng A) og at jeg bliver mere og mere afklaret med at jeg skal læse idr... -
Valg af gymnasier i sproglige linjer - Solrød, Ørestad og Greve gymnasium.
ForumindlægJeg går i øjeblikket i 9. klasse, og sidder nu og overvejer hvilket gymnasium jeg burde vælge. Jeg har allerede bestemt mig for at tage den sproglige linje, da de fag er er dem jeg klarer mig bedst i og syntes bedst om. I fremtiden har jeg tænkt mig at læse jura for at være advokat, og har så der... -
Den globale verden? ''Nytilkommende lønarbejdere i Danmark''
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med en skriftlig aflevering i samfundsfag. Med udgangspunkt i en tabel over ''årligt nytilkommende lønarbejdere i Danmark fra de nye EU-lande i perioden 2005-2009'', skal jeg opstille tre hypoteser der kan forklare mønstrene i tabellen... (vedhæftet) Her... -
Differentialregning
ForumindlægHej, Jeg skal løse følgende: Bestem en ligning for m, og bestem førstekoordinaten til røringspunktet for l. Jeg får angivet grafen f(x)=2x^3-15x^2+24x+5, der går igennem punktet P(5,f(5). Ligningen m har jeg fået til y=24x-120. Jeg er dog i tvivl om, hvad jeg skal gøre for at finde røringspu... -
Differentialregning
ForumindlægJeg har fået de her opgaver som lektie, og jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal løse dem. Nogle der kunne komme med et godt bud af en besvarelse? 1. Forklar hvad der forstås ved, at en funktion f er differentiabel i x0, og forklar hvad der forstås ved differentialkvotienten af f i x0, so... -
Hjælp til aflevering.Linear Algebra
ForumindlægHej til alle derude. Jeg er i gange med en opgave, som jeg ikke kan løse. Vil nogen derude hjælpe med opgaven???????????? Opgaven: Momentet P af et system af n partikler med masser m1, . . . , mn og hastigheder v1, . . . , vn er defineret som; P = m1v1 + · · · + mnvn Betra... -
Simpelt ordstillingsproblem
ForumindlægHej alle :) Jeg vil gerne skrive følgende sætning på tysk: Derfor slog mandlernes hjerte altid hurtigt, når skuffen blev åbnet Det er fra et eventyr, så det er altså en spiselig mandel (nød) jeg taler om her. Jeg vil skrive en af tre følgende sætninger: "Deshalb klopften das Herz der Ma... -
Skriftlig matematik b - HHX
ForumindlægJeg ved godt at der findes ligende spørgsmål, men jeg mangler et præcist svar. Hvordan bedømmes og gives karakterene til skirftlig matematik b? Hvis man skal opnå et 4 tal og man ved man i hvertfald har 50% kan man så være sikker på et 4 tal? Mere præcist er jeg sikker på at jeg har spørgsmål... -
Optimering
ForumindlægEt åbent kar har form som en pyramidestub. Bunden har form som et kvadrat med sidelængde a . Randen foroven er et kvadrat med sidelængde b . Dybden af karret er h . Der er fire ens sider som hver har arealet 1 Rumfanget af karret er 4 m3 og er givet ved udtrykket Vi ser kun på arealet af inder... -
Uden hjælpemidler
ForumindlægHej. Jeg kunne godt tænke mig at få en hjælpende hånd i den rigtige retning til, hvordan dette spørgsmål skal kunne løses UDEN hjælpemidler. En studerende vil kopiere rektangler af forskellig størrelse til et projekt. TIl dette formål skal der bruges en kopimaskine med en FORSTØR/FORMINDSK-... -
Vektorer i rummet
ForumindlægHejhej Jeg har fået stillet en opgave hvor jeg skal besvare følgende 3 spørgsmål: Opstil en ligning for planen. Beregn koordinaterne til skæringspunktet mellem planen og cylinderens centerlinie. Beregn længden af storaksen i den ellipse, der fremkommer ved cylinderens skæring med planen. Hert... -
Faldskærmsudspring/kræfter
ForumindlægJeg har en opgave, der skal afleveres i morgen, som jeg har lidt problemer med. Den lyder således. En faldskærmsspringer, hvis faldskærm endnu ikke er foldet ud, falder lodret ned gennem luften. De tre figurer viser graferne(vedlagt fil) for henholdsvis faldvejen s, farten v og accelerationen a s... -
Fysisk miljø
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med hvad der er af fysisk miljø i digtet "For Danmark!"(føler mig dum mens jeg skriver det). Det er en stor alvorlig Tid, Men fast til Gud staaer al vor Lid, Vi stride jo den gode Strid For Danmark! Vi vil vor Ret, og ikke meer! Vor Herre vil, det Bedste skeer, Th... -
Opgaver om indskudssætningen
ForumindlægKan I tjekke mine besvarelser og se om det er rigtigt? Forklar hvis det er forkert. I de næste to opgaver foreligger der en funktion f. Funktionens graf afgrænser sammen med x-aksen tre arealer som skitseret på tegning. 1. Det oplyses, at A(M_1) = 5, A(M_2) = 12, A(M_3) = 7. a. Angiv værdiern... -
kemisk ligevægt...
ForumindlægBetragt reaktionen mellem dihydrogen og dinitrogen - en reaktion, der bruges til fremstilling af ammoniak og er af stor kommerciel betydning: 3H2(g)+N2(g) ? 2NH3(g) med Y=[NH3]2[H2]3[N2] Ved ligevægt er Kc=0,058M-2 ved 500°C Fra to separate trykflasker aftappes 1 mol H2 og 2 mol N2. ... -
Studieretning. Biotek A eller mat fys kemi?
ForumindlægHej Jeg er meget i tvivl om jeg skal vælge biotek linjen eller mat, fys og kemi. Jeg ved ikke hvilken en af dem jeg interesere mig mest for. Jeg kan godt lide biologi, men det skræmte mig at folk sagde der var mange afleveringer i forhold til andre linjer, og den var svær. Jeg tænkte at de ville... -
opgaver
ForumindlægHej Folkens Jeg har fået sådan nogle her tre opgaver tildelt. Jeg har løst opgave a og b altså de første 2 og skal nu løse c 3 opgave. Jeg vil høre hvordan man lige helt løser opgaven. For at beregne f'(100) skal jeg så sætte 100 ind i x plads eller hvad. Er virkelig lige blevet lidt i tvivl... -
Hvilke pKs-værdier skal jeg regne ud fra?
ForumindlægHej alle, Jeg har 2 spørgsmål, som jeg håber I vil hjælpe mig med. 1. Jeg skal beregne pH i en 0,10 M dinatriumhydrogenphosfat opløsning. Phosforsyre har pKa-værdierne 2,15, 7,21 og 12,3. Jeg ved, at jeg skal bruge amfolyt-formlen: 1/2*(pKs1+pKs2), men hvordan ved jeg hvilke af de tre pKs-vær... -
Hjælp kan ikke nå og lave den her opg og er ikke så god til pls hjælp
ForumindlægFællesfaglig opgave til emnet Energi (bæredygtig) Spørgsmål til geografi Hvorledes er kul og olie dannet ? Hvor gamle er de fossile forekomster ? Hvorledes udvindes kul og olie (beskriv produktionsmetoderne gerne billeder) Hvorledes finder man frem til forekomsterne ? Hvilke fe... -
Trist forelsket. :(
ForumindlægHi alle. :) Jeg har et meget stort problem, mener jeg selv. Jeg er forelsket i en "kunstner", som jeg bare ikke kan glemme. Det hele startede med at jeg var med til en koncert. Han optrådte altså til denne koncert. Jeg kendte ham ikke, jeg havde aldrig hørt om ham, men han var bare så ...
