Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16381 til 16400 af 70316
-
integralregning
ForumindlægHej, er der nogle som vil hjælpe mig med at at integrere f(x)= 1/8x^2+2x+10 ? -
Tredjegradsligningen
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med opgave 9 og 10? Har svært ved at løse dem? Hvordan løser man opgave 9 først? Hvad er fremgangsmåden? -
Ligning
ForumindlægNogle der lige hurtigt kan kværne denne ligning: 10/ (p-1) = 2 Har lidt problemer med den, så det ville være lækkert hvis jeg lige kunne få lidt hjælp. -
Hvad er n?
ForumindlægHvis jeg har denne sum , S=5+10+20+40+.....+5120 Er der så nogen som kan blot sige mig hvad "n" skal være? :) -
Bestem en forskrift
ForumindlægHej, jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til denne opgave.. bestem en forskrift for den eksponentielt voksende funktion f , der har vækstrate 20%, og for hvilken f(0)=10 -
Ligning
ForumindlægHej SP Nogen der kan hjælpe mig med denne her ligning? 2(3x - 1) = 3x + 10 Mvh Snurr -
Nogen der lige vil tjekke dette igennem for fejl?
ForumindlægHej Nogen som lige vil tjekke denne oversættelse igennem for fejl? Oversæt til spansk I Spanien begyndte grupper af unge at besætte forladte huse for ca. 10 år siden. Forleden dag kunne man i avisen læse en reportage om nogle bz'ere, som for øjeblikket forsvarer deres ret til en bolig. En a... -
Div. olympiader og konkurrencer
ForumindlægHejEr der nogle, der har erfaring med følgende:Olympiader som: biologi, datalogi, fysik, kemi og matematik.Konkurrencer som: Forskerspirer, Georg Mohr og Månedens Elevopgave.Ja? Fortæl venligst os andre om det. -
DAMP MASKINEN
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at forklare hvordan en dampmaskine fungere i "nemt" fysik sprog ?? Eller sende nogle links til nogle hjemmesider. tak for hjælpen. -
[København] Lektiehjælp tilbydes i matematik, dansk og engelsk - Gym. niveau og nedefter
ForumindlægHej. Mit navn er Per; jeg er 26 år og læser til ingeniør indenfor produktion og ledelse. Jeg er oprindeligt uddannet elektronikfagtekniker i 2008 og har bl.a. hjulpet lærlinge i samme branche med pensumforståelse. Efterfølgende har jeg taget et adgangskursus til ingeniøruddannelserne, som er et... -
Geografieksamen!!
ForumindlægHey! Er der nogen her, der nogensinde har prøvet at være oppe i geografi eller skal op her til sommer? Jeg skal den 10. juni. Hvordan foregår det? Er der nogen, der har nogle tips eller noget til sådan en eksamen? -
Reducering af udtryk (logaritmer)
ForumindlægKan i hjælpe mig med denne opgave? Opgave 3) Reducér følgende to udtryk: a) log x + log x-2 b) 10(log x2 + log x3) -
en polynomie opløftet i -1/2?!?!
ForumindlægHej Eksperter...Jeg har et mat-problem:hvad giver 1/2(-2x^2+8x+10)^-1/2 ?!og hvad skal man gøre? Jeg er pretty much på bar bund.på forhånd takmvh Peter -
SRO!!!Hælp!
ForumindlægHej. Sidder og laver SRO, er der nogen som kunne give mig nogle gode links eller gøre rede for 10-tals logaritmen og sammenhængen mellem pH og 10 tals logaritmen Mange gange tak på forhånd. -
PLEASE HJÆLP HASTER FRIST IDAG 00:00 bestem ud fra grafen den aktuelle koncentration af cu2+
ForumindlægJEG HAR REGNET MIG FREM TIL EN LIGNING DER HEDDER Y=8,9X+10^15 OG JEG SKAL SÆTTE (1,22) PÅ Y'S PLADS HVORDAN GØR JEG? HAR PRØVET ALT -
matematik spørgsmål 2
Forumindlægjeg har en potentiel udvikling f(x)=8,034*x1,0332479 hvordan bestemmer jeg f(10) og hvordan løser jeg ligningen f(x)=120 -
Ligning
ForumindlægI en retvinklet trekant er den ene katete 2 m længere end den anden katete, mens hypotenusen er 10 m lang. Bestem kateternes længder? -
finde tangen i cirklen - HJÆLP
ForumindlægJeg har punktet P(1,-10) med (x-4)^2+(y+6)^2=5^2, hvordan finder jeg ligningen for tangenten? Hvliken formel skal jeg bruge? -
vektor
ForumindlægEn vektor a har længden 1. Bestem de tal t e R, så |t*a vektor +(t+2)⋅â|=√10 -
Hjælp..........
ForumindlægHej ;) Jeg har brug for hjælp til at beregne, når a = 5 og b = -2 her kommer den: 10) a + b = ......... 11) a - b = ............ 12) 2ab = .......... 13) 2a + 3b = ...........
