Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 16381 til 16400 af 152758
-
HF - enkeltfag
ForumindlægHej På Hf-enkeltfag , er naturgeografi så obligatorisk ? -
Rumgeometri
ForumindlægHvis jeg får oplyst to punkter A og B i planen, og får oplyst en vektor a, hvorledes bestemmer jeg så ligningen for den plan alpha, som indeholder punkterne A og B, og som er parallel med vektor a? -
forkorte
Forumindlæga^2-6a+9/a^2-9 hvordan forkorter man brøken??? -
HURTIG HJÆLP
Forumindlæg(a+b)^(2)-(a+b)*(a-b)-2*b^(2) -
Hjælp til reducering :(
ForumindlægHej der ude jeg har brug for lidt hjælp til reducering håber nogen kan hjælpe mig reducer udtrykket: (a+2b)^2-(a+2b)(a+b) jeg har prøvet lidt men det ser bare forkert ud (a+2b)^2 - (a+2b) (a+b)= (a+2b)*(a+2b)-(a+2b)/a+b)= (a+2b)*(a+b)= ? -
It is I vs. it is me
ForumindlægJeg er ved at blive skør! :) Man hører tit "It John here?", "It is he" i en telefonsamtale. Men hvornår er det lige præcis, man skal bruge hvilket pronomen? Er det simpelthen bare i nominativ og akkusativt - respektivt? Jeg har læst en del artikler og indlæg om det; men der... -
Matematik problemregning
Forumindlægjeg skal forklare hvordan vinklene er 40 grader og 90 grader, har prøvet at selv forklare det, det hjalp ikke så. kan en af jere derude hjælpe mig -
Hvem har søgt medicin?
ForumindlægHej SP, hvor mange af jer har søgt ind på medicin i år? :D Hvis ja, hvor henne og hvad er jeres snit på? -
Matematik på uni - hvilket program?
ForumindlægHej alle Jeg har ikke været god til at bruge forskellige programmer til løsning af opgaver. Men da det kan blive nødvendigt på uni, vil jeg gerne lære at bruge dem. Jeg kender til Geogebra og Maple, er det egentlige nogen man kommer til at bruge på uni, eller hvilke programmer tager man udgangs... -
Beregn smeltevandets sluttemperatur
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til dette spørgsmål. "En isklump (0 grader c) med massen 175g tilføres energien 75KJ, hvorved den smelter, og smeltevandet opvarmes. beregn smetevandets sluttemperatur" Håber en kan hælpe mig!! -
Hvilken Macbook?
ForumindlægJeg skal have mig en Macbook men er i tvivl om, hvorvidt det skal være en Pro eller Air. Hvilken er bedst til gymnasiet og på lang sigt? -
Vækst og procent
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe med denne opgave? og prisen for 2014 skal også findes -
finde gåden...
Forumindlæghej jeg har en opgave jeg slet ikke kan opklare. den lyder sådan her: i hvilket årstal gennemfører flere end 70 kvinder ACR(et skiløb) hvis der er en stigning på 11% pr. år , i forhold til 2004( der var der 19 kvinder). jeg har facit men kan ikke finde ud af mellemregningen... -
Bestemmelse af tangentens ligning
ForumindlægOpgave: En funktion f er løsning til og grafen for f går gennem punktet . _______________________________________________________________________________________ Jeg kender den generelle formel for tangentens ligning: Værdien for svarer til 2. Og jeg har beregnet til at være 16 på følgen... -
Rektangel
Forumindlæg1051. I en lgebenet trekant med højden 16 og grundlinjen 12 indskrives et rektangel med siderne x og y 1) angiv grannserne for x. 2) Vis. vha. ensvinklede trekanter, at x/12 =16-y/16 3) Vis, at rektanglets areal R er bestemt ved R = –4/3*x²+16x Bestem x, så R bliver størst. Hvo... -
to ligninger 2 ubekendte tekst spørgsmål
ForumindlægLine skal købe 30 stykker frugt til sin klasse. Hun må købe for 100 kr., og hun vil gerne have flest mulige appelsiner. Antal bananer kaldes x. Antal appelsiner kaldes y. Hvor mange appelsiner og hvor mange bananer kan Lise købe? Bananer 3 kr pr. stk Appelsiner 4 kr. pr. stk. x+y=100<=>... -
Udregning af position
ForumindlægJeg ved heller ikke hvordan jeg regner denne. Dette er min allersidste opgave ud af de tre jeg har postet indenfor de sidste 10 minutter. Vil virkelig sætte pris på hjælp på de 3 opgaver. -
Fortsættelse på det andet spørgsmål
ForumindlægTak for på forhånd :) -
Hvordan er det reudceret? HASTER
ForumindlægHej. Jeg nogen der hjælpe med at forklare, hvordan bliver til ? Regner med at der indgår noget med IDIOTformlen, men det går ikke op for mig :( På forhånd tak! -
er det korrekt
Forumindlæger det rigitgt nok, at man får 4-2 He ?
