Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 16381 til 16400 af 153440
  • lige lidt

    Forumindlæg
    er der nogen der kan huske hvordan man kan omskrive 1/x^2?
  • brøk og X ..

    Forumindlæg
    Måske er dette et dumt spg. men det har undret mig længe.. Når denne brøk finder sted, med x: 1/6x Vil det så sige, at det er nævneren er x'et eller er det tælleren? ... Og hvad er en løsningsmængde (L) ?
  • ortogonale, parallelle eller andet

    Forumindlæg
    Hvordan ser jeg om planer er ortogonale, parallelle eller andet? Parallelle: så skal deres normalvektorer vel være proportionelle? Som eks: 2,2,2 = 2(1,1,1)
  • Beregne til joule til meter pr. sekund?

    Forumindlæg
    Er det muligt at beregne joule til meter pr. sekund? Hvis ja, er der nogen der kan hjælpe mig med det, skal nemlig bruge det til en opgave.
  • Hjælp mig med stamfunktionen..

    Forumindlæg
    Hej... Har hårdt brug for hjælp.... Er gået lidt i stå... Stamfunktionen til: 2e^4 * x^-1/2 + 64 * (2x)^-2/3 Håber der er nogen der kan hjælpe.. Sidder fast....
  • A good night sleep

    Forumindlæg
    Er der nogen derude der har skrevet opgaven A Good Night Sleep?. Ville være dybt taknemmelig hvis i ville sende mig jeres opgave så jeg kunne på nogen gode ideer og noget inseration. Tusind tark på forhånd.
  • en funktion

    Forumindlæg
    en funktion er bestemt ved f(x)=x^3+bx^2+3x+4 hvor b er tal, a) bestem de værdier af b, for hvilke f er en voksende funktion :O nogen der kan hjælpe :O
  • løs ligningen....

    Forumindlæg
    hey folkens sidder lidt og forsøger at løse denne ligning men uden held .. f(x)=a*sin(bx+c)=0 nogen der kan give en hånd....?
  • Rumfang + flyde

    Forumindlæg
    En træklods med massen 90 kg flyder op vand. Hvad er rumfanget af det fortrængte vand? Håber i kan hjælpe .. skal bruge svar meget snart tag /:
  • Retningsvinkler for vektorer?

    Forumindlæg
    Hvordan finder jeg retningsvinklerne v og w for vektorerne a=(-2,-3) og b=(10,7) På forhånd tak! PS: er det ikke noget med at jeg tage mod/hos?
  • integraler, partial-brøker!!

    Forumindlæg
    S = integral tegn S (x-3)/(x^2 - 3x + 2) dx ved ikke hvordan jeg skal vælge som f og g.. ved ikke rigtig hvordan man renger sådan en opg. ud.. nogen der kan finde ud af det?
  • Omskrivning af formel

    Forumindlæg
    hej, jeg sidder med Galileis faldlov, som jeg prøver at omskrive. (I behøver ikke at kommentere betegnelserne i faldloven, jeg ved godt hvorfor jeg bruger de betegnelser som jeg nu anvender) Jeg får s(t) = 0,5*g*t^2 <=> t= sqrts(t)/0,5*g Men jeg skal have det til at give: t= sqrt2*s(t)/...
  • Har brug for lidt hjælp :)

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg har fået en alternativ matematik aflevering for, lidt a la eksamens-spørgsmål. Et af dem lyder: Sammenlign kapitalfremskrivningsformlen (renteformlen) med en eksponentiel sammenhæng. - er der nogen der kan hjælpe mig lidt her? Hilsen katrine.
  • Periodeafgrænsinger

    Forumindlæg
    To registreringer vedrørende periodeafgrænsninger: Der er den 30. november 2004 betalt og bogført husleje med 24000 lejen dækker perioden fra den 1.december 2004 til den 28 februar 2005 Her har jeg krediteret lokaleomkostninger da der er debeteret med for meget, jeg har derefter debeteret perio...
  • N

    Forumindlæg
    Hmm
  • Sinus

    Forumindlæg
    Sin x = 0,5 Grundmængde: [0;2pi] Hvordan regner man vinklerne ud?
  • Tangenter

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en matematikaflevering, og har lidt problemer med at løse en opgave. Spøgsmålet lyder: Bestem ved beregning skæringspunktet C mellem to tangenter fundet i A. og B. (som er vist nedenfor.) (A: y=2x-1) (B: y=-2x-1) Håber der er en som kan hjælpe:)
  • omregning mellem enheder

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan hjælpe med at omregne mellem enheder. Jeg skal vide hvad en dm (kubik decimeter) hedder i cm og i andre måleenheder?
  • Nikkel reaktionsskema og masseprocent

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne bede om hjælp til delopgave b og d i vedhæftede opgave. I b ved jeg ikke om jeg skal skrive Ni2+ sammen med 2C- sammen som et salt eller hver for sig. I d er jeg kommet frem til masseprocenten er ca. 10%, men jeg synes tallet virker stort. Konstanten i Lambert Beers lov har jeg v...
  • en sammenhæng

    Forumindlæg
    der står i et eksamensspørgsmål at jeg skal komme ind på sammenhængen mellem tilvækster for x og y i en potensfunktion.. er der nogen der kan hjælpe med det, for jeg forstår det ikke rigtigt. Jeg har kun matematik på c niveau, så det behøver nok ikke være helt vildt indviklet og avanceret..