Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 16381 til 16400 af 153440
-
lige lidt
Forumindlæger der nogen der kan huske hvordan man kan omskrive 1/x^2? -
brøk og X ..
ForumindlægMåske er dette et dumt spg. men det har undret mig længe.. Når denne brøk finder sted, med x: 1/6x Vil det så sige, at det er nævneren er x'et eller er det tælleren? ... Og hvad er en løsningsmængde (L) ? -
ortogonale, parallelle eller andet
ForumindlægHvordan ser jeg om planer er ortogonale, parallelle eller andet? Parallelle: så skal deres normalvektorer vel være proportionelle? Som eks: 2,2,2 = 2(1,1,1) -
Beregne til joule til meter pr. sekund?
ForumindlægEr det muligt at beregne joule til meter pr. sekund? Hvis ja, er der nogen der kan hjælpe mig med det, skal nemlig bruge det til en opgave. -
Hjælp mig med stamfunktionen..
ForumindlægHej... Har hårdt brug for hjælp.... Er gået lidt i stå... Stamfunktionen til: 2e^4 * x^-1/2 + 64 * (2x)^-2/3 Håber der er nogen der kan hjælpe.. Sidder fast.... -
A good night sleep
ForumindlægEr der nogen derude der har skrevet opgaven A Good Night Sleep?. Ville være dybt taknemmelig hvis i ville sende mig jeres opgave så jeg kunne på nogen gode ideer og noget inseration. Tusind tark på forhånd. -
en funktion
Forumindlægen funktion er bestemt ved f(x)=x^3+bx^2+3x+4 hvor b er tal, a) bestem de værdier af b, for hvilke f er en voksende funktion :O nogen der kan hjælpe :O -
løs ligningen....
Forumindlæghey folkens sidder lidt og forsøger at løse denne ligning men uden held .. f(x)=a*sin(bx+c)=0 nogen der kan give en hånd....? -
Rumfang + flyde
ForumindlægEn træklods med massen 90 kg flyder op vand. Hvad er rumfanget af det fortrængte vand? Håber i kan hjælpe .. skal bruge svar meget snart tag /: -
Retningsvinkler for vektorer?
ForumindlægHvordan finder jeg retningsvinklerne v og w for vektorerne a=(-2,-3) og b=(10,7) På forhånd tak! PS: er det ikke noget med at jeg tage mod/hos? -
integraler, partial-brøker!!
ForumindlægS = integral tegn S (x-3)/(x^2 - 3x + 2) dx ved ikke hvordan jeg skal vælge som f og g.. ved ikke rigtig hvordan man renger sådan en opg. ud.. nogen der kan finde ud af det? -
Omskrivning af formel
Forumindlæghej, jeg sidder med Galileis faldlov, som jeg prøver at omskrive. (I behøver ikke at kommentere betegnelserne i faldloven, jeg ved godt hvorfor jeg bruger de betegnelser som jeg nu anvender) Jeg får s(t) = 0,5*g*t^2 <=> t= sqrts(t)/0,5*g Men jeg skal have det til at give: t= sqrt2*s(t)/... -
Har brug for lidt hjælp :)
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har fået en alternativ matematik aflevering for, lidt a la eksamens-spørgsmål. Et af dem lyder: Sammenlign kapitalfremskrivningsformlen (renteformlen) med en eksponentiel sammenhæng. - er der nogen der kan hjælpe mig lidt her? Hilsen katrine. -
Periodeafgrænsinger
ForumindlægTo registreringer vedrørende periodeafgrænsninger: Der er den 30. november 2004 betalt og bogført husleje med 24000 lejen dækker perioden fra den 1.december 2004 til den 28 februar 2005 Her har jeg krediteret lokaleomkostninger da der er debeteret med for meget, jeg har derefter debeteret perio... -
N
ForumindlægHmm -
Sinus
ForumindlægSin x = 0,5 Grundmængde: [0;2pi] Hvordan regner man vinklerne ud? -
Tangenter
ForumindlægJeg sidder med en matematikaflevering, og har lidt problemer med at løse en opgave. Spøgsmålet lyder: Bestem ved beregning skæringspunktet C mellem to tangenter fundet i A. og B. (som er vist nedenfor.) (A: y=2x-1) (B: y=-2x-1) Håber der er en som kan hjælpe:) -
omregning mellem enheder
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe med at omregne mellem enheder. Jeg skal vide hvad en dm (kubik decimeter) hedder i cm og i andre måleenheder? -
Nikkel reaktionsskema og masseprocent
ForumindlægJeg vil gerne bede om hjælp til delopgave b og d i vedhæftede opgave. I b ved jeg ikke om jeg skal skrive Ni2+ sammen med 2C- sammen som et salt eller hver for sig. I d er jeg kommet frem til masseprocenten er ca. 10%, men jeg synes tallet virker stort. Konstanten i Lambert Beers lov har jeg v... -
en sammenhæng
Forumindlægder står i et eksamensspørgsmål at jeg skal komme ind på sammenhængen mellem tilvækster for x og y i en potensfunktion.. er der nogen der kan hjælpe med det, for jeg forstår det ikke rigtigt. Jeg har kun matematik på c niveau, så det behøver nok ikke være helt vildt indviklet og avanceret..
