Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16401 til 16420 af 52987
-
Densitet
Forumindlæg1,98x10ee30 kg/4,19x10ee12 m3=??Er dette ikke måden at regne densiteten ud på...?Bliver helt forvirret med alle de kæmpetal jeg får som resultat... -
1 lille opg angående stamfuktion
Forumindlægf(x)= 2 Lnxhvordan løser man det? -
debat - polterabend
ForumindlægGod aften alle studi'er :PFor at tage noget op til debat. Må jeg så ikke høre jeres meninger om polterabend'ner :) .. Synes I, de går forvilde for sig nu-om-dage ?/Sinz -
Filmen Babel
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder her og skal lave en analye af filmen Babel. Totalt god film, men jeg har lidt svært ved at komme i gang. Jeg skulle vel ikke være så heldig at en af jer derude ligger inde med en sådan opgave, som jeg kunne bruge som inspiration? :) // Mig -
hjælp min søster...
Forumindlægjeg skal beregne spændingen V:Dc= 10 VR1= 20kR2=15kR3=30kHun har gjort det på følgende måde:I= 10V/20k+15k+30k=10v/65k=2/3kvV=2/3kv*65k=43,3Ver det rigtigt? -
G-kraft og jævn cirkelbevægelse
ForumindlægHej.. Jeg sidder midt i en opgave og skal regne G-kraften ud i toppen og bunden af et loop (jævn cirkelbevægelse). Jeg roder lidt rundt i det, så er der mon nogen, som kan finde ud af det? -
Retvinklede trekanter
ForumindlægHeyderude.. jeghar nogle problemermed atbevise hvorfor to ens retvinkledetrekanter er ensvinklede..jeg håber der er nogle der vil være så sødog hjælpe mig.på forhånd takAnne Marie -
CM til M (HASTER)
ForumindlægHvor meget er 14 cm i meter?14 cm = ?? m -
Tips om den mundtlige eksamen
ForumindlægHej Jeg skal om nogle dage op til den mundtlige prøve i dansk. En af de ting som jeg er lidt forvirret over er hvordan man præsenterer sit oplæg. Jeg har som et eksempel en novelle på 4-5 sider, hvor jeg henviser til konkrete sætninger som belæg af min analysepunkter. Hvordan skal dette foregå? ... -
Diff. ligning
ForumindlægJeg skal løse diff. ligningen dy/dx = (y^2 - 1)/y når løsningen går gennem punktet P(0,2)Hvad gør jeg? -
4 sætninger om bøjning af adjektiver.
Forumindlæger meget i tvivl om følgende sætningers oversættelser er korrekt. Hvem er jeres ny lærer?Kender i hendes tidligere mand?Man kender ikke altid sine sande venner.Ikke et eneste øje forblev tørt.De talte om en spændende bog.Det var en farlig mands reaktion.Selv om hendes nuværende løn er ringe, har ... -
Differentialregning
ForumindlægForklar hvordan differentialkvotienten kan anvendes i bestemmelse af monotoniforhold og ekstrema for en funktion. -
Socialisme
ForumindlægJeg har en tekst som siger følgende om socialisme:" Socialismens endemål er udbyningens afskaffelse, klassens bortdøen - og dermed også statens bortdøen " Vil det sige at man i sidste ende vil overlade alt til folket? - vil bare sikre mig at jeg er inde på det rigtige. -
verdensbilleder
Forumindlæghej... jeg har lavet en fysikrapport som i meget gerne må tilføje noget til, eller rette.... på forhånd tak!Fysik opgave 1.) Hvad er forskellen på det heliocentriske og det geocentriske solsystem?Det heliocentriske solsystem er en teori (der i øvrigt nu er et videnskabeligt faktum) som siger at s... -
HjÆlP
ForumindlægNogle der kan forstå følgende:Morgenbøn:Levende morgenskil surt fra sødtog inderst fra yderstmit inderste sure hovmod,at jeg kan frygtenår frygtens time slår,at jeg kan hørehvor jeg skal falde indnår den store musik begynder.- Af Benny Andersen -
Reformation og oplysningstiden
ForumindlægHvad er reformation og oplysningstiden for noget? :D -
Bølger - orgel
ForumindlægHej..Har en kæmpe problem i fysik.. Vi har fået en aflevering, og der i skal vi svare på følgende spørgsmål:Hvorfor har orgler så store piber når fx fløjter er små?? Har det noget med tonen at gøre, eller skyldes det lydstyrken??Problemet er at vi kun kort har haft om bølger, så ved det har noget... -
Aarhus VS København
ForumindlægHej allesammen, Jeg har søgt uddannelsen i både aarhus og kbh. Jeg bor lige pt. i aarhus, men hvis jeg nu d. 30 juli får et brev om optagelse i ku, vil det så være realistisk at finde et sted at bo i kbh i løbet af ca. 1 mdr.? Jeg ikke kræsen mht. bolig. -
Spørgsmål om tandplejeruddannelsen
ForumindlægHej Jeg kunne godt tæke mig at søge på tandplejeruddannselsen her til sommer, men det jeg vil vide er om der er nogen herinde som allerede går på uddannelsen kan fortælle mig om hvordan uddannelsen er, dvs. er det meget hårdt? Er der gode fremtids muligheder? Er lønnen god efterfølgende? Er arbe... -
tværsnit
Forumindlægen cylinder der er 0,45 m høj, 30 cm bred og et rumfang på 0,35 (det er en åben cylinder) (et granithjul) opg. 5.4 "lav en tegning af granithjulets tværsnit i målestoksforholdet 1:20" er det noget du kan hjælpe med? eller forklare, så jeg kan tegne det nærmere ind. tak
