Søgning på: respiration formel. Resultater: 16421 til 16440 af 21820
-
forståelse af et eksamensspørgsmål
ForumindlægEksamensspørgsmål: redegør for differentialkvotient begreb - bevis, f'(x)=2x - Giv et par eksempler på hvordan funktioner differentieres - og beskriv hvordan man kan bestemme monotoniforhold vha. differentialkvotienten er det mest oplagt at forberede eksempler på en differentiering. El... -
Krystalvand i kobbersulfat (Svar så hurtigt som muligt!)
ForumindlægHej jeg har lavet et forsøg i fysik hvor jeg skulle opvarme kobbersulfat. da jeg havde gjort det blev det helt hvidt. Bagefter dryppede jeg lidt vand i igen og så blev det blåt igen. Er der nogen der kan forklare hvorfro det bliver blåt igen? -
Symbol.
ForumindlægHej. :) Hvad betyder: ∀x ? :) -
Kassens acceleration langs gulvet?
ForumindlægEn person trækker en kasse langs gulvet ved hjælp af en snor. Vinklen mellem snoren og gulvets plan er Theta=45* . og kassens masse er M=12 kg og snorkraften T = 70 N er konstants. den kinetiske friktionskoefficient er uk=0,35 og Tyngde accelerationen er ajnvedes som g=9.8 m/s^2 hvad er kassens a... -
HJÆLP!! - MATEMATIK (FUNKTIONER)
ForumindlægNår man står med øjet "a" meter over havoverfladen, kan man i klart vejr se "b" km ud over havet, dvs. horisonten ligger i denne afstand. Sammenhængen mellem "d" og "h" er tilnæmelsesvist a=3,8√(b) eller a(b)=3,8√(b) -
Mekanisk fysik
ForumindlægHar denne opgave: http://www.fluii.dk/pic/FluiiDK-00000001865.jpg Jeg har en masse forskellige formler, men er ikke helt klar over hvordan jeg præcis skal stille det formlerne op. Altså rykke rundt. Det burde ikke være så svært - men :P ja kan i hjælpe? -
Hvad er en aldehyd?
ForumindlægHej, undskyld hvis det er et dårligt spørgsmål, men er lige startet på gym og der er nævnt noget om at glukose er en aldehyd, og jeg ved simpelthen ikke hvad en aldehyd er? Jeg forstår ikke rigtig forklaringerne inde på de forskellige hjemmesider. Har aldrig haft om det i folkeskolen. -
Hjælp!
ForumindlægEn ret linje l går gennem punkterne (12,-31) og (402,42) a) Bestem ligningen for linjen l. what to do? -
Beskriv og forklar en niveaulinje
ForumindlægHej alle. Sidder med en opgave omkring niveaulinjer. - Men jeg har lidt svært ved at skulle forklare dem. - Hvordan ville i forklare hvad en niveaulinje er og bruges til? -
Omvendt proportionale
Forumindlæghej. Hvordan løser man denne opgave? størrelserne p og V er omvendt proportionale. p: 2 4 __ V: _ 20 16 Udfyld de tomme felter. tegn grafen for den funktion der beskriver sammenhængen mellem p og V Jeg vil bare gerne have at vide ... -
Retangel (ligninger)
ForumindlægEt rektangel har omkredsen 64 cm og arealet 231 cm^2. Beregn rektanglets sidelængder. Et andet rektangel har et areal på 325 cm^2 og det er 12 cm længere end det er bredt. Find dets længde or bredde. Taak :D -
Bungee jump: Fjederkonstant, E(pot), acceleration
ForumindlægVed virkelig ikke hvordan det skal gøres. Det ville være dejligt med lidt hjælp og forklaring. Bungee Jump En person på 80 kg springer fra en høj bro. han alder 50 m inden elastikken begynder at stramme. Efter yderligere 20 m har elastikken bremset faldet til hastighed 0, og personen udfører d... -
SRP i fysik - det skrå kast
ForumindlægHeej derude :) Jeg laver SRP om kuglestød og det skrå kast med luftmodstand. I denne sammenhæng har jeg lavet forsøg hvor starthastigheden eller elvationsvinklen ændres. Sammenhængen mellem starthastighed og kastelænge ser ud til at være lineær, det siger min vejleder den ikke er, men hvor... -
Tyngdekraften på Mars - hop
ForumindlægJeg har beregnet tyngdekraften på Mars til at være 296 N, for en person der vejer 80 kg. Herefter lyder opgaven: En person hopper lodret opad med en begyndelsesfart på 2,9 m/s. Hvor højt kommer denne person op, hvis hoppet foregår på Mars? Jeg håber I kan hjælpe! -
hjælp folkens
ForumindlægNogen der kan hjælp med del b og c (rev isotherm) ? mht del C.) punkt 1. ved jeg at jeg skal beregn stofmængde vha. idealgasligningen, for at beregn det udførte arbejde. Men jeg kender ikke tryk eller temp som idealgasligning vil have for at kunne finde stofmængde? -
hvordan gøres det på TI-nspire?
ForumindlægOm trekant ABC oplyses, at vinkel A = 80grader, a = 12 og b = 11. a) Bestem vinkel B og vinkel C b) Bestem længden af medianen m(a) er der nogen som kan vise os hvordan man laver den hurtigt på TI-nspire? -
eksponentiel funktion
ForumindlægJeg håber i gider se denne opgave igennem. Jeg er lidt itvivl, om jeg har løst de to første rækker rigtig. Hvordan kommer jeg videre med den sidst række? http://peecee.dk/upload/doupload -
Arsen i drikkevand
ForumindlægJeg mangler virkelig hjælp til hele opgaven... jeg er helt ny herinde hvordan får jeg lavet et link til opgaven så i kan se hvad det drejer sig om? -
Lineære funktioner og f(x)
ForumindlægHej :-)! I min aflevering er der en opgave, jeg ikke kan løse. Grafen for en lineær funktion f (x)= ax+b går gennem de to punkter P(3,12) og Q(8,27) . a) Bestem en forskrift for f . b) Bestem f (10) , og løs ligningen f (x)=18 . Håber i kan hjælpe! -
aflevering!
ForumindlægSidder med følgende opgaver: 1.Bestem afstanden mellem punkterne A(4,-6) og B(7,9). 2.Bestem en ligning for den rette linie l gennem A og B. Mine svar: 1. 1,30 eller 3*kvdr(26) 2. -15x+3y+78=0 = y=5x-26
