Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 16441 til 16460 af 18758
-
Eksp. udv. (haster) Hvad betyder...
Forumindlægforskriften for en graf er y = 205 * 1,022x tallet 205 (i mill.) betyder at der var så mange 60-årige i 1950, right?? men hvad betyder tallet 1,022?? Håber I kan hjælpe -
Krumning og indretningen af et sneglehus
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med den sidste del af det i dokumentet beskrevne? -
Fordoblings- og halveringskonstant
ForumindlægHej. Jeg er godt med på hvad fordoblings og halveringskonstant er. Men når jeg skal angive fordoblings- el. halveringskonstanten for eksponentielfunktionener, så ved jeg ikke helt hvordan jeg gør. Eksempel: f(x)=1.1^x f(x)=0.84^x -
Svært ved at tager mig sammen til at lave mine lektier
ForumindlægJeg har et problem, jeg kan simpelthed ikke tage mig sammen til at lave mine lektier, både dem i hverdagen, og de større opgaver. Jeg ved ikke hvorfor, men hver gang jeg får en opgave for, siger jeg til mig selv, at denne gang skal jeg lave den tidligt, og ordenligt, men det sker ALDRIGT. Man kan... -
Potens
ForumindlægFor en potensfunktion er forskriften: y=6* x2 a) Hvad sker der med y-værdien når x-værdien ganges med 1,15? b) Hvad sker der med y-værdien når x-værdien ganges med 2? -
Historie/Samfundskundskab...
ForumindlægEr der ikke nogen der vil fortælle mig hvad pengepolitisk og finanspolitisk betyder? Og hvad kickstarten af dansk økonomi '93 gik ud på - i hovedtræk?? Synes det er lidt svært at forstå! På forhånd tak, Sara -
Højere gnmsnit?
ForumindlægEfter en overstået HHx eksamen med en del skuffelser, har jeg ikke opnået det ønskede gennemsnit.Hvis jeg gerne vil forhøje gennemsnittet, hvordan ville i råde mig at gøre det?Jeg er ikke helt tabt bag en vogn, men ville gerne høre andres erfaringer og råd?Er der kun et at gøre?På forhånd tak. -
Find 'x' i differential-ligning (false)
ForumindlægKære Studieportal, Jeg har fået en opgave i min blækregning der lyder således: Betragt funktionen f(x) = 2sin(x) + 3x – 2 // x ligger i intervallet [0;2π] a) Bestem f'(x) Dette gav sig selv: f'(x) = 2cos(x) + 3 b) Bestem monotonif... -
Hej
ForumindlægJeg ville hører ad, om nogen kender sandsynligheden om at komme ind på læge studiet med et snit på 9,5 i kvote 1? jeg vil helst ungå kvote 2 da både århus og odense har de her 2 prøver, som er hit or miss. -
Kort rettelse af dansk essay
ForumindlægNogle der gide rette en dansk essay?Den er på to sider...Den er på 7. klasses niveau så det burde ikke tage jer så land tid :) -
celler
Forumindlæghej skal skrive en biologi rapport til i morgen om meiose og mitose, og jeg er helt lost. spørgsmålene er: 1 farrvelæg de 4 kromosomer med hver sin farve. redegør for, hvordan det kan afgøres hvilke kromosomer der er homologe. 2 tegn og beskriv hvilke ændringer der sker med kromosomerne under cel... -
MA: differentialligning
ForumindlægOhøj. Jeg har flg. differentialligning:dy/dx=0,05y(20-y). f(1)=5.Jeg skal finde den værdi af x, for hvilken dy/dx antager sin størsteværdi.Hvordan? :)Hjælp værdsættes... -
2 diff. ligninger hjælp
ForumindlægHvordan løses følgende to diff. ligninger:____________________________________________1:Yrsas badekar er fyldt med vand, der er 53grader varmet. Efter 10minutters forløb er det 42grader varmt. Badekarrets temperatur er 18grader. Yrsa nægter på det bestemttste at være i badekarret, når vandet er u... -
Praktik - København
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig, at høre om I kendte til steder, hvor jeg kunne komme i praktik i, gerne helst i København nær Amager. Jeg går i folkeskole pt. og skal have fundet en ny praktikplads. Helst noget psykologisk anlagt, eller noget journalistisk. Jeg ønsker helst ikke at skulle i prakt... -
Syre og baser.... Haster!
ForumindlægHvorfor kan [H3O+] og [OH-] ikke aftage på samme tid?? Har ledt og ledt, men kan ikke rigtig finde svaret på det. -
Math!! asymptoter
ForumindlægHej. Havde stillet dette spørgsmål tidligere, men forsvandt lidt da jeg fik svar på et andet, så håber nogen kan hjælpe. Opgaven skal kunne løses uden hjælpemidler, men har ingen idé lige pt. Nogen som kan give et hint? Betragt funktionen g givet ved forskriften g(x)=√(x^2+1) - Vis, at g... -
differentialligning
Forumindlægf er løsning til diff. ligningn:dy/dx = (x-3)/y , yog går gennem P(0,-4)Bestem forskrift og DM for f.jeg brugte seperation af de variable og fik:y^2 = x^2 - 6x + 2k (*)<=>y = sqrt(x^2 - 6x + 2k) , yhmm ja lidt svært da y altid skal være positiv.Men jeg brugte (*) til at finde frem til følg... -
stil - dronning margrethe
ForumindlægJeg skal skrive en stil om Dronning Margrethe."skriv om hvilket indtryk dette maleri gør på dig.Giv dernæst udtryk for din viden og dine tanker om Dronning Margrethe"Stilen skal afleveres i morgen. Og jeg er allerede igang med blækregning og engelsk- jeg er i tidspresHvis der er nogle d... -
Vektorer
ForumindlægNår m er givet ved (3;2) + t(4;2) og vektor c er givet vved (2;3) og jeg skal finde projektionen af c på m, hvordan gør jeg så? Skal jeg bruge retningsvektoren eller normalvektoren til m? -
Henfalds opgave
ForumindlægHej, jeg har denne opgave for i fysik, og kan altså ikke lige se hvordan jeg skal gribe den an...\nhåber i kan hjælpe mig. \npå forhånd tak!\n\n------\n\nEn radioaktiv kilde indeholder 1,0 mg Cs-137. Cs-137 er betaminus-aktiv. Herved dannes Ba-137 i en exciteret tilstand, som vi betegner som Ba*-...
