Søgning på: fysik noter c. Resultater: 16441 til 16460 af 84813
-
Er jeg virkelig så dum?
ForumindlægTja, underlig titel men ja - jeg er en pige på 15 år, er naturvidenskabelig intresseret dvs. at jeg har meldt mig ind i UNF (unge natur forskere) , læser tykke bøger omkring kemi og intressere mig generelt meget for de videnskabelige fag og skal også havde Fysik-kemi linien på gymnasiet her til s... -
kondensationsreaktionen
ForumindlægHvordan laver jeg en kondensationsreaktion mellem Ethyl og butanoat? -
Tallinje
ForumindlægHej. Jeg sidder og øver mig på nogle opgavesæt i matematik. Jeg er stødt på denne opgave og ved slet ikke hvordan jeg skal gribe den an. Tak på forhånd. -
Lille opgave
Forumindlægved en prøve deltog bl.a. anne, betina og camilla. det vidste sig, at anne og betina i alt fik 66 points, betina og camilla fik tilsammen 77 points, og anne og camilla fik tilsammen 88 points. hvor mange fik de hver især? Hvad gør jeg? -
Reduktion:(
ForumindlægHej allesammen:) Jeg har brug for lidt hjælp med dette udtryk: a² +2ac+c² /brøkstreg 2c+2a... Er der nogen der kan hjælpe mig med dette håbløse udtryk:( -
Dilemma
ForumindlægJeg står i et dilemma og håber I kan jeg hjælpe mig lidt på vej.Nu på onsdag skal jeg vælge valgfag. Jeg går på matematisk gymnasium.Jeg er helt sikker på at jeg vil have 2-årigt højniveau i matematik, men jeg ved ikke med de andre fag.Her står valget mellem fysik, kemi eller datalogi. Kemi som e... -
Uretfærdig fysiklærer
ForumindlægHej, jeg er kommet i den uheldige situation at jeg har en fysiklærer der har en meget alternativ karaktergivning, i løbet af min tid på gymnasiet har mine standpunktskarakterer varieret i alt fra 02-12. Lige nu har jeg 12 i skriftligt og 02 i mundtligt...og der er flere i min klasse der har fået... -
Hvilken studieretning (Egaa Gym) skal jeg vælge?
ForumindlægHej. Jeg går i 10. klasse på en idrætsefterskole, og tiden er kommet til at vælge gymnasier og studieretninger. Jeg vil rigtig gerne gå på Egaa Gymnasium. Men jeg ved simpelthen bare ikke, hvilken retning jeg skal vælge. Jeg har overvejet den naturvidenskabelige retning med biotek A og matematik... -
Hjælp til valg af studieretning.
ForumindlægHej med jer! Jeg står over for det problem, at jeg om små 2 uger skal beslutte en endelig studieretning på gymnasiet. Det lyder måske ikke lige umiddelbart som en reel problematik, men nu skal i høre... Jeg har i folkeskolen altid været elendig til de naturvidenskabelige fag.. Fysik, kemi, ge... -
Hjælp til opgave
ForumindlægU(t) = 20(1-(1/t+2)) Bestem a,c og c så U(t) kan skrives som (at/t+b)+c Hælp tak ;) -
Tre-Faset Usymmetrisk
ForumindlægHej SP har den her opgave, som jeg gerne vil/beder om i kan kigge på og se om der er fejl http://postimg.org/image/yy4vcg3mp/ Info: 3X230/400 Volt, f=50Hz Opgave: 1) En tre-Faset asynkronmotor der trækker en ferskvandspumpe, P2=1KW, virkningsgraden: 0,8, effektfaktor: 0,7 2) En 1 faset mo... -
Cosinus, sinus..
ForumindlægSide b: 8,1 Side a: 11,7 Vinkel C: 121grader Beregn side c, og vinklerne A og B. Hvilke relationer skal jeg bruge for at løse disse ? -
Energi
ForumindlægJeg har svært ved denne opgave, som lyder således: En el kedel indholder 1,7 kg vand der opvarmes fra 15 C til 95 C Hvor meget energi optager vandet? Tak på forhånd! -
Enkelt matematik spg.
ForumindlægHvordan alverden kan: √(c+((a2+b2)/(4))) = ((√(a2+b2+4*c))/(2)) Hvor kommer det 4 tal i tælleren fra & hvordan reduceres nævneren til 2???? -
andengradspolynomium
ForumindlægHej, jeg har en opgave, der lydder sådan: Et andengradspolynomium f er bestemt ved , hvor b og c er tal. Det oplyses, at f har rødderne 1 og 2. Bestem tallene b og c. Jeg forstår bare, ikke hvor jeg skal starte, når der ikke er blevet givet et punkt? -
Energi - opgave
ForumindlægHej Jeg sidder og laver en opgave som lyder således: Beregn hvor meget energi, der skal tilføres til [1 comma 9 space kg] [aluminium] for at opvarme det fra [16] °C til [46] °C hvordan kan man beregner det hilsen Fayyad -
andengradsligning hjælp
Forumindlæghej ville gerne vide hvordan man finder de 3 konstante i en andengradsligning ? dvs. a, b, c : 2x^2+x(x-3)=3x er det så bare: A= 2 b=1 c=-3 -
andengradspolynomium
ForumindlægJeg kan ikke finde noget info i min matematikbog, omkring betydningen af C og B i følgende formel: f(x)=ax^2+bx+c. Jeg har allerede fundet info om A og D.Hvor kan jeg finde den manglende info? -
graf
Forumindlæghej jeg har opgaven y=f(x)=-2x^3-2x^2+20x-16 bestem antallet af loesninger til f(x)=c for forskellige (samtlige) vaerdier af c jeg forstaar ikke spoersmaalet.. nogen der kan hjaelpe? -
hjælp til trigonometri
ForumindlægHay alle, sidder og skal til at regne med lidt trigonometri og er gået i stå. Opgaven lyder : Bestem Vinkel C og arealet af trekant ABC når <B = 34* b= 172 c = 258 Hvordan skal jeg regne det ud? Tak på forhånd
