Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 16461 til 16480 af 18758
-
Logaritmen til en sum
ForumindlægHejsa, jeg er lidt rusten i matematikken og vil høre om følgende kan løses analytisk:\n\nexp(ax) + exp(bx) = c\n\nDet ser meget nemt ud, når man tegner grafen i Excel, men jeg kunne vældig godt tænke mig en rigtig løsning.\n\nNSV -
beholder og rumfang
Forumindlægi en bestemt type beholder skal højden h være mindst 2 dm.\n-gør rede for, at rumfanget V(dm^3) af en sådan beholder kan skrives som\n V=5*pi*r^2-(1/3)*pi*r^3, o<=r<=3\nhvordan vises det? -
Gået ned i gym?
ForumindlægEr der andre end mig der er gået ned i karakterer fra folkeskolen til gymnasiet?\nJeg gik fra 8,4 til 7,8, så det er ikke så slemt som jeg regnede med. Hvad med jer? -
Eksponentiel funktion.. Hvordan??
ForumindlægJeg sidder med den her opgave (og flere) og har gjort det i mange dage nu! Jeg kan simpelthen ikke regne ud hvordan jeg skal gøre det.. Jeg har stirret mig blind på det. Kan jeg mon få noget hjælp herinde? Jeg har skrevet og slettet så mange gange nu at jeg forvirrer mig selv.. I 1990’ern... -
Matematik
ForumindlægHej sidder lige med en opgave som jeg ikke rigitig kan komme videre med Den ser sådan her ud: Funktionen f har forskriften f(x)= x^3 −3x^2 +4x +2 a) gør rede for, at funktionen har vendetangent i punktet (1,4) b) Beregn en ligning for vendetangenten på forhånd tak:) -
differentialregning
ForumindlægI den vedhæftede fil skal jeg vise at y = sinh (1/ax+c).. Jeg ved dog ikke hvordan opgave d) kan løses -
Disposition og emnevalg!
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal i år til engelsk eksamen og leder nu efter et emne. Har I nogle forslag? Det skal kunne høre under relasionships, health, prejudice (fordomme), Immigration, eller modern taboos :b Mvh. Susie. -
PLEASE HELP
ForumindlægHej Som alle folkeskole elever allerede nok ved er, at mundtlig engelsk er i juni måned. Vi har nogenlunde lavet emner: 1. Accient history 2. Hollywood /entertaiment 3. American life 4. Culture Jeg er ikke helt sikker, men det er sådan nogenlunde vores emner kommer til at blive. Hvis jeg har fo... -
hvornår overhalet
Forumindlægja det er igen noget med vækst. Men har et spørgsmål:Hvis nu der er 1,199 mia mennesker i kina der hvert år stiger med 0,75%og så er der 758 mio mennesker i indien der hvertår stiger med 2,25 %.Spørgsmålet er så, hvornår er kina overhalet af indien i antal mennesker?Og findes der ikke en regnemåd... -
ph i skoven
ForumindlægHar et par spørgsmål vedrørende ph-værdien i den danske skovbund, som jeg håber at kunne får svar på.-Hvorfor omsættes døde dyr og planter langsomt, hvis jorden er sur?-Hvorfor er der få regnorme i sur jord?-Hvad kan få regnorme betyde for opblandingen af jorden? -
hurtig svar: 1.g fakta om eksponentiel uvikling...
Forumindlæger igang med en opgave om forskellige væsk former, hvor jeg er stødt ind i et problem hvor jeg skal skrive om eksponentielle funktioner.... indtilvidere har jeg dette... Eksponentiel udvikling ser sådan ud: fx = b *ax , og i en eksponentiel funktion skal b>0, a≠1, a>0. A er en fast pr... -
Svag syre lavere pH end stærk syre?
ForumindlægEr en stærk syres pH altid lavere end en svag syres pH? Hvorfor? Har kigget rundt og læste et sted at den godt kan være lavere, men jeg er meget usikker på begrundelsen. -
Matematik opgave 8
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med den her :) -
Nulvækst - keynisme, monetarisme
ForumindlægHvis der diskuteres nulvækst --> Monetarisme vil være tilhængere af nulvækst, da nulvækst vil kunne skabes via konstraktiv finanspolitik, som begrænser inflation. Økonomien skal være selvregulerende Keynisme vil ikke være tilhængere af nulvækst HVIS man altså befinder sig under lavkonjuktu... -
Beviset
ForumindlægEr der nogen teori eller bevis til at parametisere en alm. funktion? -
Hjælp?
ForumindlægNogen som vil hjælpe med biologi-rapport. Personen skal havde en meget god baggrundsviden evt. B eller A-niveau på gymnasiet. -
Andengradspolynomium
ForumindlægJeg har lidt problemer med den her opgave. -
Syre-base og titrering
ForumindlægHej! Har fået disse spørgsmål spørgsmål.. 1. Hvordan kan det være at jo mere en syre bliver fortyndet, jo mere agerer den som en stærk syre? 2. Hvordan kan det være at når en syre har en lav pKs, er den stærk? -
Hvordan opstod livet?
ForumindlægHej jeg har et lille problem, jeg vil gerne vide hvordan livet opstod. Jeg ved det er noget med nogle aminosyrer som klonede sig selv... mere ved jeg så ikkke.. hvis i kunne fortælle det sådan lidt kort fx på en 5-7 linjer ville jeg blive glad :) -
integralregning - geometrisk fortolkning
ForumindlægHej denne opgave f(x) = -6x^2+6x bestem integralet og giv en geometrisk fortolkning af resultatet. Opgaven er løst og integralet giver 1 men hvordan giver man en geometrisk fortolkning i denne opgave?
