Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 16461 til 16480 af 60202
-
Kemi spørgsmål
ForumindlægJeg er blevet stillet spørgmålet: Hvilket stof er blandbart med pentan? Pentan har formlen: CH3CH2CH2CH2CH3 Og jeg har valgmullighederne: H2O C7H16 HCL CO2 Jeg ved at svaret er C7H16, men hvorfor. Hvorfor kan det ikke være de andre ? -
Blandbarhed_ kemi- Haster
ForumindlægJeg er blevet stillet spørgmålet: Hvilket stof er blandbart med pentan? Pentan har formlen: CH3CH2CH2CH2CH3 Og jeg har valgmullighederne: H2O C7H16 HCL CO2 Jeg ved at svaret er C7H16, men hvorfor. Hvorfor kan det ikke være de andre ? -
Fotonenergi
ForumindlægHar et simpelt spørgsmål. Hvis jeg skal beregne fotonenergien af en foton. Hvordan gør jeg så? Jeg skal finde tre forskellige ud fra absorptionslinjerne som er 340, 360 og 670 på absorptionsspektrummet. Hvad skal jeg så gøre? -
Varmelære
Forumindlæghej, jeg har brug for lidt hjælp til dette spørgsmål: I et køleskab placeres en færdiglavet suppe til optøning. Suppen vejer 1,25kg, og dens temperatur er fra start -18grader. Den specifikke varmekapacitet for den frosne suppe er 1,9kJ/kg*grad og for den smeltede suppe 3,9kJ/kg*grad, og endel... -
fremstilling af ester
Forumindlæghar lavet et forsøg med fremstilling af ester, men er nu i tvivl om hvorvidt det er den rigtige formel for esteren jeg har fundet - synes ikke jeg kan få reaktionsligningen til at stemme...C2H5OH + C5H10O2 --> C4H9CO2C2H5umiddelbart mangler jeg et H og et O på produktsiden... nogen der kan hjæ... -
Grænseværdi/ppm
ForumindlægHej...Sidder og læser til kemi eksamen...Had er grænseværdi mmålt i ppm???????Og hvad står ppm for?Det er i forbindelse med chlorholdige opløsningsmidler... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej allesammen Jeg skal skrive en rapport om andengradspolynomiet, og jeg kunne godt tænke mig at få lidt inspiration da jeg ikke ved hvordan jeg skal starte og slutte. -
Fortynding
Forumindlæghej, kan nogen hjælpe mig med denne opgave ?:) den er vedhæftet -
Brøkregneregler
ForumindlægHej allesammen, jeg er tvil om, hvorfor disse to udtryk ikke er den samme? 1/2/1/2 (skrevet op i brøk)= 1/4 Men er 1/2/1/2 = 0,5/0,5 ??? For hvis man indtaster 0,5/0,5 ind i en lommerregner, får man 1 som resultat, hvilket jo ikke er det samme som 1/2/1/2? Vh -
Reaktionsskema
ForumindlægHej, alle! Jeg kunne godt bruge en forklaring på den her: Nogle af kulpartiklerne forbrændes ikke helt, så der dannes også lidt carbonmonoxid - også kaldet kulite A) Skriv også reaktionsskemaet for denne reaktion! Tak på forhånd! -
Opgaver om energi
ForumindlægHjælp til fysikopgave?!Skivebremserne i en bil, der vejer 1500 kg, består af 20 kg jern. Bilen kører 80 km/t, da føreren får øje på en forhindring og bremser helt op.A. Beregn bilens kinetiske energi før opbremsningen. (Formel: Ekin= ½*m*v^2)Al energien ved gnidningen omdannes til varmeenergi i b... -
Faktorisering
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med denne? Jeg har svært ved faktorisering, så det ville hjælpe en del hvis nogen kunne forklare mig det "step-by-step" Faktoriser forskriften: f(x) = 2x^2 - 2x - 4 = 0 -
Bunsenbrænder og reaktionsskema
ForumindlægHej har brug for hjælp til at besvare disse opgaver, er uhyggelig dårlig til kemi Bunsenbrænder er opkaldt efter Robert Willhelm Bunsen. I bunden af denne er et hul til lufttilførsel. Man kan lukke for hullet, og så vil der dannes kulpartikler i flammen, som først forbeændes i udkanten af flammen... -
reakstionsskema, hjæælp!
ForumindlægHeeey. Sidder lidt i fast disse to opgaver? Håber der er nogle der kan hjlæpe. - Opskriv et reaktionsskema for dannelsen af propylbutanoat. - Opskriv et reaktionsskema for hydrolysen af ethylpropanoat. på forhånd tak ;) -
diff.ligning
ForumindlægHey...har lidt kvaler med en diff.ligning.Hvilken regel skal man bruge til den her ligning:y'-2y=4x^2-4x -
Polynomiumer - bestem e
ForumindlægBestem tallet e i denne ligning for parabler, således at parablen kun har et enkelt nulpunkt/løsning y=x^2-5*k+x -
Syre-basetitrering
ForumindlægJeg sidder med denne her opgave (se fil).. og kan slet ikke komme i gang. Jeg forstår overhovedet ikke hvad man skal, men ved ikke om det måske er fordi jeg har misforstået nogle af oplysningerne? Et lille skub til at komme i gang vil jeg hvert fald sætte stor pris på -
Hængebro - kædelinie og parabelkurve
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med vedhæftede opgaver? har ingen idé om hvordan de løses -
Stofmængde ifm titrering
ForumindlægHejsaJeg skal i en titreringsøvelse bestemme hvormeget salt der er i 3mL saltvand (masse procenten).Det gør jeg ved at bruge kaliumchromat som indikatorvæske, og titrere med SØLVNITRATOPLØSNING. Når sølvnitratet reagerer med chromationerne bliver væsken rød, og ekvivalenspunktet er nået. Når jeg ... -
f'(x)=0
ForumindlægHejsa..f'(x)=6-(3/2)x^2Og f'(x)=-(x-1)^2 * (4x-1)Nogen der er gode til at udregne nulpunkter?:( For det er jeg bestemt ikke..
