Søgning på: tysk disposition. Resultater: 16461 til 16480 af 18462
-
Receptionsteori
ForumindlægHejsa Et i gang med at lave en samf aflevering og er meget stresset og forvirret. Har virkelig bruger for jeres hjælp! Er receptionsteori og referancemodellen det samme? -
Hjælp til synopsis
ForumindlægJeg sidder og arbejder på dansk synopsis. Mit fordybelsesområde er 2. verdenskrig, og jeg har valgt et billede af Hitler. Mit spørgsmål er bare, hvad en synopse skal indeholde, og i hvilken rækkefølge? -
Pest
ForumindlægStår og er i gang med en vigtig historieopgave og mangler hjælp til nogle spørgsmål, er der nogen søde mennesker der vil hjælpe mig lidt på vej? :-) Hvad var samfundets syn på pesten?? og hvilke konsekvenser havde pesten på samfundet i middelalderen?? -
Hvad gør jeg?
ForumindlægHey jeg har et snit på 5,2 uden bonussen på 1,08. Jeg er interesseret i politik, historie,sprog og kultur. Ved i hvilken uddannelse jeg skal søge ind på? Jeg skal desuden supplere matematik på B-niveau i et halvårligt forløb. -
Henførende stedord
ForumindlægJeg er meget fortvivlet mht. til at indsætte relative pronominer i sætninger. Det, jeg ikke forstår, er den generelle fremgangsmåde.Med det mener jeg, at finde det forudgående ords køn, dernæst kasus og hvad så? Og hvad er det helt præcis forskellen på akkusativ og nominativ er? Er der en, d... -
SSO- Armenierne
ForumindlægHej har brug for hjælp til et spørgsmål som lyder, hvorfor skete det armenske folkedrab? Det haster håber i kan hjælpe. -
parabel med en konstant
ForumindlægHej.........jeg har et fået et spørgsmål, jeg ikke selv kan regne ud......håber I kan hjælpe ;) parabel med en konstant på -0,465 og skæringer af X-aksen i punkterne 29,99 og 16,79 Mvh Thomas -
Spansk sætninger rettelser:
ForumindlægLeder efter en spansk ekspert, der lige har to minuter til at give sig tid til, at finde fejlene i de her sætninger... La catedral estar en el centro de la ciudad. Ellos compran una vestido verde. El microbuses salen de allí. Las chicas tenemos que bajar la calle hasta el museo. Ma... -
Rettelse af et lille stykke tekst!
ForumindlægHej Alle! Jeg har skrevet en tekst, men har brug hjælp. Er der ikke en sød sjæl derude som vil rette det? Her er det: Mein lieber Freund! Ich bin jetzt schon seit einem Monat in Deutschland. Hier ist alles ganz anders! Ich hoffe dass es geht dich gut. Es geht wirklich gut mit mir. Hier i... -
Kan jeg dumpe mundt. spansk med vilje?
ForumindlægHej, jeg sidder i den situtation at jeg har fået 00/00 i begge årskaraktere i spansk. Jeg er kort sagt uduelig til det. Så jeg ville egentlig høre om i morgen når jeg skal til mundt. eksamen i spansk, kan vælge at gå ind og sige at jeg ikke vil gennemføre eskaminationen og derved få -3 og ikke sk... -
Mein zehnter Mord EKSAMEN I MORGEN
ForumindlægHej alle. Jeg kan simpelhen ikke forstå denne tekst. Er der nogen der kan give mig et kort referat af den på dansk? Jeg skal op til eksamen i morgen. Mange tak :) -
Mine karakterer - BLÆR DIG!
ForumindlægHej folkens, da jeg har lagt mærke til, at mange 1.g'ere og fremtidige ikke har en idé om, hvordan et eksamensbevis kommer til at se ud, så vil jeg lige liste mine karakterer indtil videre (7 mangler - det er de 3 skriftlige og 4 mundtlige) - når jeg skriver -> så er det, fordi karakteren ... -
Kan jeg klare gym?
Forumindlæghej med jer allesammen.. Jeg er en 9. klasses elev som skal træffe mig et valg efter 9. Så jegkunne smadder godt tænke mig at gå på gym, men da mine lærere siger at jeg ikk er egnet, ved jeg iukk helt om jeg kan eller ej, for nogle fra gym siger at jeg kan da de så min karakterseddel.. Mit snit ... -
Jaloux
Forumindlæghejsamin klasse skrev sso før jul, og nu begynder vi så småt at få dem tilbage.Min problem er at jeg er ved at blive vanvittig... Min bedste veninde har fået 11 i sin opgave om holberg, og jeg har ikke fået min endnu... Jeg er ikke jaloux men alligevel lidt, men mest fordi jeg er så bange for at... -
Hvordan forbereder jeg mig bedst til historieeksamen?
ForumindlægJeg læser til historieeksamen d. 16. juni, men sidder med et par problemer. Jeg har indtil videre læst renæssance og hekseforfølgelser, men jeg har meget svært ved at skabe mig et overblik over det. Så hvis nogen har et forslag til, hvordan jeg skal gå til værks, vil jeg meget gerne have det. Vi ... -
IB (international baccalaureate)
ForumindlægHej. - Jeg sidder og overvejer min fremtid. Vil gerne studere jura i U.S.A. og tænker det vil være en virkelig god idé at tage en IB, for at forbedre mit engelsk endnu mere. - Jeg går på en helt almindelig dansk folkeskole, men har klaret alle mine prøver, stile osv. med topkaraktere og ha... -
3.G-opgaven
Forumindlæg3.g'ere.. Kom nu, hvad har i tænkt jer at skrive om - og i hvlke fag - i årets større skriftlige opgave i 3.g??Tror selv jeg vælger engelsk.. men skal man så ik bare læse en roman og analysere den så?? ;-/PEACE -
Bedre til engelsk.
ForumindlægHej, kan i hjælpe mig med hvordan jeg kan blive bedre til engelsk? jeg ser mange engelsk film med tekster osv, læser meget osv, men jeg sys stadig jeg mangler mere end jeg burde kunne, hvordan kan jeg blive bedre?, har i nogle råd? -
Karakterer i gymnasiet
ForumindlægHey. Jeg fandt lige denne artikel på nettet. ( http://www.sdu.dk/nyheder/Opslag.php?id=1301 ) - kunne godt tænke mig at høre fra folk hvad de mener - foregår det iflg. jer sådan på jeres gymnasier?/ Andreas -
Digt analyse
ForumindlægHej. Jeg skal her i næste uge til mundlig dansk examen hvor jeg skal analysere et digt af Otto Gelsted, det hedder De mørke fugle fløj og ser sådanne ud : De mørke Fugle fløj ved Gry med Motorstøj i Eskadriller over Byens Tage. da så vi og forstod - det gik til Hjertets Rod - at vi fik Trældoms ...
