Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16481 til 16500 af 22746
-
STX?? Byggeteknikker??
ForumindlægHeii alle.. Er på vej ind i 9. klasse og er begyndt på hvad jeg efter det. Jeg har tænkt meget gå på gymnasium STX og derefter tage en videregående uddannelse kaldet Byggetekniker ;) Er der nogle der ved om jeg har valgt det rigtige gymnasium for dette job?? Er der nogle der er i gang med byggete... -
copy/paste - stop det!
ForumindlægDet er ved at drive mig til vanvid! Indlæg efter indlæg, ser jeg at folk helt og aldeles hæmningsløs kopiere opgaveteksten og indsætter det på studieportalen, for at få andre til at løse deres opgaver. STOP DET OMGÅENDE! ____________________________________________________________________________... -
Kvote 2 Fagsnit?
ForumindlægHej Jeg var inde og kigge på min status på århus universitetes hjemmeside. Der står: kvote 2 fagsnit: 7,0 - hvad vil det sige? Og der står min kvotient er 4,6 med bonus, vil det sige at mit snit ikke er tilstrækkeligt nok for at kunne blive set i kvote 2? Så jeg kan egentlig allerede godt glemme ... -
rus-arrangement
Forumindlæghey, hvad indebærer et rusarrangement.. er det ikke sådan noget med at man kommer til at være sammen m dem man skal læse sammen, så man lærer folk bedre at kende og således at det sociale styrkes.. er der så en speciel grund til at man det varer i flere dage.. tænker på om det muligvis indebærer ... -
Hvad skal I op i? :-)
ForumindlægHej folkens, Nu har man i dag fået offentliggjort eksamensplanerne for de skriftlige eksaminer. Ville lige høre hvad I skal op i :-)? Jeg skal op i dansk, engelsk, samfundsfag og matematik. Hav en god forlænget weekend ;-) -
Differentialligninger og komplekse funktioner
ForumindlægEr det rigtigt, at der er en nær sammenhæng imellem differentialligninger og komplekse funktioner, forstået sådan, at man ved hjælp af den ene kan finde løsningsmuligheder for den anden og omvendt? I fald, hvad kaldes denne matematiske disciplin? -
muligheder efter gymnasiet..
Forumindlæghej.. jeg ved virkelig ikke hvad jeg vil studere.. i starten kunne jeg tænke mig at være social rådgiver, men synes sociolgi også lyder spændende.. så lige at man også kan studere det i aalborg, men i kbh skal man vidst have 9 komma et eller andet for at blive optaget, hvad med i aalborg? også v... -
FysikABbogen opgave 6.5.2
ForumindlægHej Jeg er kommet i problem med nogle opagaver 6.5.2 En person på 55 kg hopper på en trampolin. Trampolinen fungerer som en fjeder med fjederkonstanten k. Når personen stiller sig op på trampolinen bliver dugen sænket 6,5 cm a) Beregn trampolinens fjederkonstanten. Den har jeg fundet k=8309,23 kg... -
tid i vand
ForumindlægHej Er der en, som kan hjælpe med vedhæftede opgave? Mvh, Mogensen -
Doping, ja tak
ForumindlægHvis vi nu antager, at du ville acceptere brug af alle former for doping inden for sport, hvad ville dine argumenter så være for det? -
Hjælp
ForumindlægHej derude. Jeg har en opgave, som jeg bliver ved at regne forkert. Vil nogen derude se, hvor fejlen ligger. Opgaven lyder: Paramagneten er placeret i et magnetfelt, der peger opad og har feltstyrken B. Dipolerne, der peger opad har energien Eop=-μB, mens dipolerne, der peger nedad har energ... -
Åben, lukket, isoleret system?
ForumindlægHej derude Jeg forstår ikke helt det med termodynamikkens åben, lukket og isoleret system? :( Er isoleret og lukket ikke det samme? Jeg skal kunne forklare det med nogle eksempler. Er der nogen der vil prøve at lære mig det.. ? Jeg har forstået et isoleret system tror jeg, hvor Q = 0. so... -
Pi har fødselsdag
ForumindlægI dag har Pi jo fødselsdag :) og det skal vi fejre. -
SRP: Kvantefysik - nogle der har en opgave?
ForumindlægJeg står og skal til at vælge emne til min SRP. Jeg overvejer at arbejde med kvantefysik, men ved ikke helt om det er for svært. Derfor spørger jeg jer om i tidligere har skrevet studieretningsopgave om dette emne og gerne vil dele det med mig. Eller måske kender du nogen som har? Hvis i har nogl... -
Oliens densitet
ForumindlægOpgaven lyder: I et U-rør er der som antydet på figuren hældt vand og olie. Vandet står 135 mm op i den ene gren, mens olien står 12,3 mm højere i den anden gren. a) Hvad er oliens densitet? Aner ikke hvad jeg skal gøre her, jeg mener jeg har en formel der heder Rho = m/v, men jeg kender hverke... -
4. Barringermeteoritten
Forumindlægdet er b og c jeg ikke kan finde ud af. a = 1,46*10^17J.. hjæææælp mig! For 40 tusinde år siden ramte en stor meteorit Jorden. Nedslagskrateret kaldes Barringerkrateret og ligger i Arizona, USA. Krateret er 180 m dybt og 1,2 km i diameter. Meteorittens masse er vurderet til 1,3 ·109 kg, og dens f... -
Råd til F/K prøven FSA??
ForumindlægHej Jeg skal op i F/K afgansprøven på tirsdag. Jeg har forberedt mig med at lave dispositioner til hvert emne, og har rimelig styr på teorien. Kunne nogle af jer ikke fortælle om jeres oplevelse med prøven? Hvad man ikke skal gøre og hvad der er godt at gøre? Tak!! -
global opvarmning
ForumindlægHej, jeg ville bare spørge, hvad synes I er bedst at studere i en globaliseret verden truet af global opvarmning? Det bedste råd jeg har fået af min studievejler er, at jeg burde læse noget nyttigt, for når vejrfænomenerne rigtig truer os vil det ingen nytte have at have studeret fransk litteratu... -
Tre ligninger... tre ubekendte
ForumindlægTre ligninger 5y + 5x = z 5y - 5z = x z = y^2 Jeg har sat den 3. ind i den 1.: 5y + 5x = y^2 og sat udtrykket for x ind på x's plads i 1'eren: 5y + 25y - 25z = y^2 og brugt 3 til at få det hele udtrykt ved y 5y + 25y - 25y^2 = y^2 = 24y^2 + 30y = 0 <=> y(24y + 30) = 0 så y = 0 ell... -
Stofmængdeberegning.
ForumindlægFormeller: Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg udregner stofmængden af et stof, hvis man har tilsat et hvis antal volumen? Og hvordan man finder ud af hvor stor en del fx ag er af Agno3? Bare en formel. && hvordan beregner man massen af et stof?
