Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 16481 til 16500 af 26896
-
socialisering eller socialisation???
ForumindlægHej alle! Jeg søger hjælp til at finde en eksplicit forklaring på socialisation. Jeg har indtil nu, fået en forståelse af hvor hele processen indebærer, tror jeg nok. Altså, at få indoktrineret både universelle og konkrete "regler", normer, viden osv. Men hvis man ser bort fra processen... -
Areal
ForumindlægHej! Jeg sidder fast i mit matematik og håber i kan hjælpe mig! C4 kovonut: 229 x 324 mm A4 papir: 21,023 x 29,731 cm Spørgsmål: Hvor mange procent er arealet af en C4 konvolut større end et A4 papir? Helst med følgende forklaring. På forhånd tak! -
Eulers metode - approksimationen til f(x1)
ForumindlægHej alle. Sidder her og skal redegøre for Euler's metode. jeg benytter mig af denne forklaring pt, da den gå lidt mere i dybden: http://www.matematiksider.dk/projekter/eulers_metode.pdf jeg forstår bare ikke hvordan y0 + h*f ' (x0) kan være lig y1. Kunne i hjælpe mig med dette? Mvh. Kenn. -
Reducér følgende udtryk
Forumindlæg4(p+b)+3(p-b)(p+b)-b(b+8p) Jeg sidder pt. Fast med denne opgave, jeg regner med at jeg evt. Skal bruge 3. Kvadratsætning (a+b)(a-b) = a^2-b^2 Ser frem til en forklaring :-) -
Taksonomiske niveauer
ForumindlægHej Jeg skriver en SRP i Biologi B og Fransk A Jeg har redegjort i frank, analyseret Jeg har redegjort i biologi så har jeg diskuteret til sidst i biologi Jeg skal skrive hvad jeg har gjort osv. men er der nogle som ligger inde med nogle forklaringer jeg kan skrive eller bare hvad jeg kan skr... -
Resistansen
ForumindlægHej derude Jeg er i gang med Ohms lov og dertil resistansen. Mit spørgsmål i den forbindelse er da at hvis man tager udgangspunkt i en kogeplade, så vil resistansen, R, ændres når man skruer op og ned. Hvis vi har en spændingsforskel på 230V, hvorfor bliver størmstyrken så større når vi skruer o... -
reduction
Forumindlægdet regner sig om følgende: (2t*t2+t2)*1 + (t2+t)*2t =?? jeg har regnet opgaven tidligere, kan jeg se, hvor det gav: (4t3+3t2) men nu kan jeg ikke gennemskue, hvordan jeg har fået det til at give det .. jeg tænker at man ganger ind i, men jeg kan heller ikke lige finde en regl eller formel for ... -
Magnetisme? Elektriske kræfter? troede det var...
ForumindlægJeg troede at magneter var magnetiske pga. at de "små magneter" i selve magneten er ensrettede? Det er vel også forklaringen på hvorfor jernkilder bliver magnetiske. Men så hører jeg noget om, at magnetismen er elektriske kræfter (nok elektroner) som bevæger sig i jernkilden. Hvad er... -
Transformation
ForumindlægHej Der er en konstant magnetfelt omkring en lukket jernkerne. Det gør, at spændingen vil være nul i sekundærspolen. Forstået. Men hvorfor er der så spænding rundt om primærspolen? og det er jævnstrøm, der sendes igennem. Er det fordi elektronerne går fra + til - og det medfører, at der er oversk... -
Kvælstoffets kredsløb!
Forumindlæghej med jer. jeg skal aflevere en kæmpe opgave i biologi på fredag den 7. januar. kvælstoffets kredsløb? er helt lost. synes det er svært at finde noget brugbart og kunne godt bruge en forklaring på hvad den egentlig bare gør og består af. er det nogen der kan hjælpe mig evt. lidt på vej for så v... -
differentialligning
ForumindlægEn differentialligning er givet ved dy/dx = -3/4x * √y A) bestem den løsning f til ligningen, som opfylder at f(0) = 9 B) gør rede for, at f har minimum i (4,f(4)) og bestem eventuelle andre ekstrema for f. Søger hjælp til forklaring og præcis udregning -
HJÆLP!! biologi
Forumindlæghej med jer. jeg skal aflevere en kæmpe opgave i biologi på fredag den 7. januar. kvælstoffets kredsløb? er helt lost. synes det er svært at finde noget brugbart og kunne godt bruge en forklaring på hvad den egentlig bare gør og består af. er der nogen der evt. kan hjælpe mig lidt på vej for så v... -
fordøjelsessystemet
ForumindlægHej. jeg er i gang med at skrive en rapport i biologi. Jeg kan dog ikke finde ud af hvordan medicin bevæger sig ned i spiserøret. Er det kun vand som får pillen til at glide ned i spiserøret, eller spiller spyt også en rolle? Hvis der er nogle som sider inde med en detaljeret forklaring eller ki... -
Egenværdier - spg.
ForumindlægHej. Jeg sidder med flg. spg i c) i53.tinypic.com/pud53.png Jeg kan godt se, at egenværdierne for B4 er det samme som egenværdierne for B. Men hvordan kan man se, at egenværdierne er de samme for fx matricen B4-5B3-2E og matricen B ? Kom gerne med en god forklaring på ovenstående spørgsmål, løsni... -
??? HJÆLP????
ForumindlægForbrænding af 2,60 mol af gassen carbonoxid sker med dioxygen i overskud i følge reaktionsskemaet. 2 CO (g) + O2 (g) -> 2CO2 (g) a.) Hvor stor er stofmængden af dannet carbondioxid? b.) Hvor meget dioxygen bruges der til forbrændingen? Så er jeg igen på bar bund - nogen som kan komme med en ... -
Retvinklede trekanter.
ForumindlægEndnu engang må jeg spørge om hjælp, og gerne en forklaring, ikke den vildeste. Opg lyder: Bestem Ishavskatedralens højde |BH| Information: Vinkel A og C er 67 gr. Vinkel H er 90 gr a = 38 m c = 38 m Cecilie -
Grafer og f'(pi)
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til denne opgave. Den er uden hjælpemidler. Skriv gerne en forklaring og formel, så det er nemmere for mig at forstå En funktion f; er givet ved f(x) = sin(x) + 1; a) Skitser grafen for f; i intervallet [0;2 Pi]; b) Bestem f'(PI) -
Hjælp til cos(v)=sin(90+v)
ForumindlægJeg sidder og er i gang med en emneopgave om trigonometri, og jeg skal, ved hjælp af enhedscirklen, forklare sammenhæng mellem cos(v)=sin(90 grader+v) Jeg skal bare skrive en forklaring på hvorfor dette er sandt, og derfor ikke bruge nogen formler, men hvis i kan hjælpe mig med at forstå så vil... -
Funktionstilvækst
ForumindlægHej alle Vi har om differentialregning lige nu på matematik A-niveau. Jeg var desværre syg i sidste uge hvor det blev gennemgået, og nu har vi så aflevering til om et par dage. Jeg har lånt nogle notater, men dem får man ikke meget ud af. Nogle der kan udregne funktionstilvæksten deltaY, når f(x)... -
gange og divider!! hjælp!
Forumindlæghej med jer. jeg er en uheldig pige der skal til terminsprøve i matematik om to uger og jeg kan hverken gange eller dividere store tal! er der nogen der kan hjælpe. har prøvet så meget, men min lærer forstår det bare ikke. en detaljeret forklaring på hvordan man evt. kunne skrive det ned og regne...
