Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 16501 til 16520 af 18649
-
Varmefylde opg.
ForumindlægHej! Jeg har den her opg: En metalblok vejer 2,5 kg. Blokken får tilført 62,2 kJ dens temperatur stiger fra 15 - 70 grader (55 grader). Beregn metalblokkens varmefylde? Ved jo at enheden for varmefylde er kJ / kg*grad Og jeg ved jo alle oplysningerne, men kan ikke lige gennemskue hvad jeg skal... -
Bevæglse i To Dimension
ForumindlægHej Alle sammen jeg har den lill eopgave som der bliver ved med at drille mig !!! En legetøjsflyver er hængt op i loftet med en snor og bevæger sig i en cirkel med konstant fart. Flyveren har en masse på 250g , og cirklens radius er 130cm . Desuden er det blevet målt, at 10 omløb tager 24s ... -
Ohms lov!
ForumindlægHej xD Nogen der kan forklarer mig ohms lov godt og grundigt? Ville være en mega hjælp. P.s. mangler også en god forklaring på elektrolyse. Tak på forhånd. Bob le Swagger -
Bøger til selvstudie efter gym
ForumindlægHej Alle Jeg er begyndt at læse lidt videre på matematikken efter jeg stoppede i sommers med 3.g. Jeg har lånt bogen "Funktioner af en og flere variable" af Ebbe Thue Poulsen, og den er virkelig god! Men jeg er lidt på bar bund med hvad jeg skal læse efter den? Den mangler emner som ta... -
Opstilling af SRP
ForumindlægEr det en god ide, at lave overskrifter, til hvert afsnit? Perspektivering og konklution, skal det skrives, overhoved ? Synes bare ikke man har fået nogen ide, om hvordan man skal opstille og indkludere i sin opgave.. -
Reel vs. kompleks
ForumindlægOkay, lige nu sidder jeg og løser en andenordens differentialligning. I bogen kommer jeg så til et sted, hvor de springer en udregning over (igen, igen), men anyway. Jeg får selv klaret omskrivningen, den var heldigvis ikke så svær, men så synes jeg, der er noget der underligt. Se omskrivningen:... -
Folkeskolelærer
ForumindlægHvad tænker i på, når i tænker tilbage på jeres lærer i folkeskolen? -
For høje karakterer?
ForumindlægVi har alle prøvet at få en karakter, som vi synes var for lav. Men har I nogensinde oplevet det modsatte, dvs. fået en karakter I synes var for høj? -
Koblede ligevægte
Forumindlæg1. AgI(s) + 2 S2O32-(aq) = Ag(S2O3)23-(aq) + I-(aq). Baggrund: Ligevægt 1. er en kobling mellem de to ligevægte: 2. AgI(s) = Ag+(aq) + I-(aq) 3 Ag+(aq) + 2 S2O32-(aq) = Ag(S2O3)23-(aq) Hvordan finder man koncentrationen af [I-] ? Jeg kan se andre koblede ligevægte, men ikke lige ne... -
LaTeX til Mat A-eksamen på HTX
ForumindlægNormalt bruger jeg OpenOffice.org til alle mine afleveringer, men jeg har gennem længere tid villet prøve LaTeX. Det har resulteret i, at min seneste matematikrapport er lavet med LaTeX, og at jeg har lært en masse om systemet. Mit spørgsmål er så, hvorvidt det kan betale sig at bruge LaTeX til ... -
3.g - hvordan er det?
ForumindlægHer i 2.g har valgt ikke at arbejde. Dette gjorde jeg bl.a. pga. lektiemængden m.m. Men her efter sommerferien skal jeg jo så op i 3.g (regner jeg stærkt med), og da jeg godt kunne bruge lidt flere penge, kunne jeg godt tænke mig et job igen. Derfor vil jeg høre jer som går i 3.g nu (altså ikke ... -
To bachelorer samtidig?
ForumindlægJeg har et spørgsmål som går på, hvorvidt det er muligt at være indskrevet på to bacheloruddannelser samtidig? Jeg har i dette spørgsmål matematik og filosofi i tankerne. Jeg har læst rundt omkring, og de svar jeg har fundet har været lidt tvetydige. Nogen siger at det er muligt, hvor andre... -
Strømning gennem rør system
ForumindlægHej hjælpere! Jeg sidder med en opgave ang. strømninger gennem et rørsystem, hvoraf 1 af rørene har 0,5 i modstand hvor alle de andre har 1.. jeg synes denne opgave er utroligt besværtligt formuleret og jeg har prøvet i2 dage nu at komme videre.. jeg har løst opg. 1 og lavet de 8 ligninger, med ... -
F R E M T I D :-)
ForumindlægKommende Studenter :-) Hvad er jeres fremtidsplan hvad angår studiet? Jeg regner med et friår - hvor jeg derefter enten vil læse psykologi eller journalistik :-) Dig? -
AT Synopsis
ForumindlægHej folkens, Er det muligt at få en af jer til at læse min synopsis til AT? Sådan at jeg kan få lidt respons, og måske nogle forslag til forbedringer. -
Er alle naturvidenskabelige teorier ikke forudsigelser?
ForumindlægSe overskrift. -
Optøning af oksekød. Udregne tid
ForumindlægHej. Hvis man placerer 1 kg. frossen (-18c) oksekød i 5 L vand (10c), kan man så udregne hvor lang tid der går før kødet er tøet? Jeg er klar over at man skal kende C for kødet, samt udregne Ls for smeltevarmen, men hvordan f... -
eksamen - alt må medbringes?
ForumindlægHej, man må medbringe alt ind i forberedelseslokalet, men må man også det til selve eksminationen? Eller skal man til eksaminationen kun medbringe det man har skrevet på de gule papirer der ligger derinde og så teksten som man får udleveret? -
Høje-venstre-skala for gammel
ForumindlægDen gamle højre-venstre-skala fungerer ikke rigtig. Jeg har derfor selv opfundet en bedre model til at beskrive, hvor partier ligger henne. http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=13185 Hvad mener I? Synes I også, at den gamle skala er uhåndterbar og alt for primitiv? -
Kollegium... kun med SU
ForumindlægHej Jeg ville bare lige høre jeres mening om at bo på et kollegium og kun leve af SU. Udeboende SU er jo 4500 kr. og prisen på et kollegieværelse svinger fra 1000-3000 kr. Kan man godt leve at SU alene eller bliver det meget stramt? Man skal jo også have penge til mad, tøj, husholdningsting,...
