Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 16501 til 16520 af 26896
-
solceller??WFT?
Forumindlæghej folkens jeg emneuge og vi har om energi, vi skal aflevere raporten idag , og er lidt bagud. jeg har at par spm ? 1) Hvad er udnyttelsen fra solcellen(hvor meget energi kommer fra lampen, og hvor meget får i ud af 1 solcelle? - skriv i procent hvor stor udnyttelsen er!) 2) Giv en fysisk fo... -
Integrering Af Funktion
ForumindlægHej Derude Min matematikaflevering så ud til at byde på en lille udfordring! Jeg skal bl.a. integrere funktionen f(x)=9/(3-4x). Det kan se nemt ud idet funktionen kan integreres nemt ved brug af et CAS-værktøj.. Spørgsmålet er, hvordan denne integreres uden hjælpemidler? Jeg ønsker helst en detal... -
Omskrivning af formel, bevarelse af mekanisk energi
ForumindlægHej, jeg vil gerne have hjælp til de her to opgaver: Argumenter for at dette gælder: 0,5*m*(vslut)2 = m*g*hstart og Vis at formlen kan omskrives til: vslut = √2*g*hstart √ = kvadratrodstegn Håber i kan hjælpe, må meget gerne komme med forklaring, hvis muligt. -
HJÆLP!
ForumindlægHej hjælpsomme mennesker! Har et problem med denne her opgave, nogen som kan give mig en forklaring og en løsning.. På forhånd, tak. Konstruer en trekant med grundlinje på 5 cm. Vinklerne ved grundlinjen er 60° og 30°. a) Hvor stor er den tredje vinkel? b) Mål længderne af de to andre sid... -
Differentiation - opgave hjælp
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal løse denne differentiations opgave, og jeg har kigget alle mine papirer igennem, for at finde lignende opgaver, eller andet, men der er virkelig ingenting at hente. Jeg håber derfor der er en/nogle der kan give en dejlig pædagogisk forklaring til, hvordan denne opgave s... -
opgaver
Forumindlæg1. Beregn pH i en 0,1 M opløsning af methylamin methylamin = pKB = 3.34 2. a) Hvilkeformer for intermolekylære kræfter virker mellem aminer? b) find kogepunkterne for ethanamin og ethanol i en tabelsamling. Giv en forklaring på forskellen på de to stoffers kogepunkter. c) Forklar hvorfor dimethyl... -
Hvilke reaktionstyper?
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at bestemme hvilken reaktionstyper følgende reaktioner er: 3CH3CH2OH + Cr2O72- + 8H+ -> 3CH3COOH + 2Cr3+ + 7H2O CH3CH2OH -> CH2CH2 + H2O 2HNO3 + Ca(OH)2 -> Ca(NO3)2 + 2H2O Og meget gerne en tilhørende forklaring også, men behøves ikke. På forhånd mange tak! -
Sinus i enheds cirkelen
ForumindlægHey går i 8. klasse og min lærer har givet os en opgave om sinus. opgaven lyder: Hvad er sinus? jeg har fundet ud af hvad sinus θ er i en retvinklet trekant men mangler hjælp til sinus i enheds cirkelen. Kunne godt tænke en lidt mere forståelig forklaring en den på wikipedia og andre steder... -
Teknologibegrebet
ForumindlægHej Vi har i vores gruppe i teknologihistorie fået et spøgsmål der lyder: Diskuter hvordan teknologibegrebets 4 elementer knytter sig til hinanden. De fire elementer: Viden, organisation, Teknik og produktet vi skal bruge vindmøllen som case til forklaring - nogen der kan hjælpe med hvordan... -
Funktions opgave
ForumindlægSidder fast på denne opgave: Den lineære funktion f opfylder at f(3) = 2 og f(6) = 11 Bestem en regneforskrift for f når f(9), løs derefter ligningen f(x) = 14 En forklaring på hvordan man beregner opgaven ville være en stor hjælp. Tak :D -
puffersystemer
ForumindlægHvilke af følgende systemer: a) HSO3-/SO32- b) H2PO4-/HPO42- c) HPO42-/PO43- kan anvendes til at fastholde en pH-værdi på 7? Jeg har sagt a) og b). Er der en, der har en forklaring? Jeg har lige et ekstra spørgsmål: Hvilke af stofferne er baserne i de 3 systemer? Dem til højre? -
stamfunktioner og integral
Forumindlægjeg har haft influenza den sidste uge og derfor sidder integral ikke super godt fast endnu. jeg har nogle opgaver som jeg er meget i tvivl om hvordan de laves. er der nogle der kan hjælpe mig- gerne med forklaring. opgaverne ligger vedhæftet. fortsat god aften til alle og på forhånd tak for h... -
Hvad skal man skrive i en opgave?
Forumindlæghej jeg har et problem med mine afleveringer. det er at jeg ikke ved hvad man skal skrive i en opgave, for normal skriver jeg mere eller mindre kun udregning og hvilken formel det er jeg bruger og jeg ved det er ikke nok, men aner bare ikke hvad man skal skrive udover udregning. så jeg håber noge... -
Afstemning - reaktioner
ForumindlægHej Alle Hvordan kan jeg afstemme denne reraktion? Har prøvet selv, men er gået helt i stå - håber der en som kan hjælpe og som kan give en forklaring. Der stod følgende i opgaven: Husk at afstemme. og husk at der tolkes baglæns. NaHCO3 (s) --> Na2O (s) + CO2(g) + H2O (g) -
integration ved sub.
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med at løse nogle opgaver. Men jeg har simpelthen svært ved de opgaver med NTEGRATION VED SUBSTITUTION. Jeg har prøvet at regne 4-5 opgaver af dem men jeg har virkelig svært ved det, er der ikke nogle som kan komme med gode forklaringer eller bare regler på hvordna ... -
Ordet forsuring
ForumindlægSidder lige med en biologi aflevering og imens jeg læser om muskeltræthed kommer ordet forsuring frem. "Der sker jo en forsuring på grund af laktatproduktionen. Det har været en sandsynlig forklaring at forsuringen hæmmer aktiviteten af bestemte enzymer" Nogle som kan forklarer orde... -
Egenskaberne ved binomialfordeling og binomialtest
ForumindlægJeg sidder med en opgave, at jeg skal gøre rede for egenskaberne for binomialfordeling, og hvad man forstår ved binomialtest... Er der nogen der kan give en forklaring på de to? Hvis der er en derude der måske ved hvordan man fører beviset for binomialfordeling: P(X = r) = K(n,r)pr (1 – p)n... -
2. gradspolynomium - uden hjælpemidler
Forumindlæg"Et andengradspolynomium har rødderne -1 og 3 og punktet (1, -8) ligger på dets graf." f(x) = a(x-r1)(x-r2) -8 = a(1-(-1))(1-3) Her går jeg så i stå! Nogen der kan hjælpe? :) Udregninger og forklaring af metode ville være påskønnet! :D -
Et mærkeligt problem, (dividere)
ForumindlægNår jeg regner får jeg 182 / 9 til 2,22222 Men rent faktisk er det 20,222.. Kan godt se at 22,222 er HELT forkert, og logisk ville det andet være rigtigt. Men hvorfor kommer der et nul istedet for komma? Har aldrig hørt om at man skal sætte 0 ind til sådan et tilfælde. Kan også klare mig uden fo... -
Bromelins funktion i ananas
ForumindlægHej :) Som en del af en opgave i biologi skal vi give en mulig forklaring på bromelins funktion i ananas. Bromelin er et enzym der spalter lange proteinkæder, som eksempelvis det i gelatine i husblas, til kortere kæder. Er der nogen der har en ide' til hvad dets funktion kan være i ananas? I ...
