Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 16501 til 16520 af 186241
-
Forberedelse til eksamen
ForumindlægHej hejJeg skal til old-eksamen, og ville høre hvordan jeg bedst kan forberede mig.Vi har opgivet:ØdipusLysistrate eller kvindernes opgørIliadenHerodotLysias' talerPlaton - hulelignelsen og apologienThukydid - Perikles' gravtaleXenofon - Sokrates' ForsvarstaleVi har valgt at vi vil op... -
Tekst om eksistens
ForumindlægHej skal inden torsdag have valgt en tekst om eksistens, som jeg skal gå op i til fs10 mundtlig dansk. som opgivede tekster til emnet er der: - Patienten af Peter Seeberg - Alt er tilladt af Anders Bodelsen - Søren Kierkegaard (bare generelt men i særdeleshed enten - eller) -
erhvervs økonomi
ForumindlægJeg prøver at komme igang med mine opgaver og leder efter en at sammenligne med for jeg har aldrig prøvet det før....hjælp -
Fra generelle til specielle/fra specielle til generelle??
ForumindlægHej med jer :D Er der en derude der ikke lige kan fortælle mig hvad det handler om? Jeg ved godt det er noget med de deduktive og induktive metoder, men jeg forstår ikke helt hvad det betyder :) -
Magnuseffekten
ForumindlægHejEr der nogen der kender til Magnuseffekten? Hvis ja, er der nogen der kan definitionen af denne og beskrive hvilken effekt den har på jorden? -
Vunden energi ved spaltning af Uran 235
ForumindlægHej. Som jeg har forstået det, skydes en neutron mod en uran 235-kerne, som kort blliver til uran 236, og derefter spaltes i fx krypton 92 og barium 144. Mit spørgsmål er så, at der er noteret, at der ved denne proces bliver sendt 3 neutroner videre fra denne atomkerne, men det kan jeg ikke få ti... -
Differentialligninger og komplekse funktioner
ForumindlægEr det rigtigt, at der er en nær sammenhæng imellem differentialligninger og komplekse funktioner, forstået sådan, at man ved hjælp af den ene kan finde løsningsmuligheder for den anden og omvendt? I fald, hvad kaldes denne matematiske disciplin? -
Hej, jeg er lidt i tvivl hvordan jeg skal oversætte fra dansk til spansk ?
ForumindlægHver dag står min mand og jeg tidligt op. Cada día levantarse mi marido y me levantarse temprano./Mi marido y me levantarse cada día levantarse temprano? Hvilken af dem er rigtig? -
Subjekter
ForumindlægI min terminsprøve stod der, at der er "manglende subjekter i syntaksen". Hvad betyder dette? -
forståelse af tekst
ForumindlægVed indsplejsning af et gen i et bakterieplasmid kan man have svært ved at skelne gensplejsede bakterikolonier blandt de bakterier der indeholder plasmider. Dette problem blev løst af Herbert Boyer m. fl. i 1973. Ved at anvende restriktionsenzymer som netop klipper midt i et af plasmidets resiste... -
mindstelønnen
ForumindlægLidt hjælp til internatinaæ økonomi--- Hvad ville der ske hvis Kongressen i USA vil have mindstelønnen fra 5 dollar til 8 dollar. Hvad er fordelene of hvad er ulemmperne? -
Varme - 1hvdsætning samt arbejde
ForumindlægHvordan skal varme og arbejde forstås? Forstår ikke helt hvordan man skal definere arbejdet, da varme er en tilførsel eller afgivelse af termisk energi. Derfor forstår jeg heller ikke varmelærens 1 hovedsætning: Eterm2 - Eterm1 = Q + A Venstre side er simpel nok, men hvad skal forstås v... -
ligning for asymptote
ForumindlægHvorledes bestemmes ligning for asymptoterne til grafen g(x)=1/f(x) ? -
Personlige pronominer
ForumindlægHej, Er der nogle der kan forklare mig om de personlige pronomeners placering på spansk? Jeg synes ikke at det er forklaret særlig godt i min grammatik bog nemlig. På forhånd tak for hjælpen :) -
Hurtigt svar, please!!
ForumindlægJeg har beregnet følgende nøgletal, men har brug for hjølp til at analysere dem og kommentere dem. Nogen der kan hjælpe hurtigt please??? 2003 2004 2005 2006 Afkastningsgrad = 5,8% 0,3% 2,3% 26,6% Overskudsgrad = 1,9% 0,8% 4,9% 6,4% Aktivernes omsætningsh= 3,... -
Genitiv.
ForumindlægI begyndelsen af juli. Hedder det: Am Anfang Juli? -
Binomialfordelingsopgave
ForumindlægHej.. Er der ikke en der er sød at hjælpe mig en opgave om binomialfordelinger. Jeg skal bevise et udtryk. Jeg har fået alle hjælpemidler til opgaven, men jeg kan bare ikke sætte det sammen og give en forklaring :S Se vedhæftede. på forhånd tak! - Den forvirrede :( -
Gennemsnit af tider
ForumindlægHej alle. Hvordan er det nu, man regner gennemsnittet af tider? Jeg skal regne gennemsnittet af disse tider: 5:11 4:35 4:53 5:29 4:57 4:42 4:23 4:51 5:06 5:13 5:21 4:44 Håber, der er en, der kan hjælpe mig :-) -
SRP sfærisk geometri
ForumindlægHej Alle Jeg er ved at skive SRP i sfærsik geometri. Jeg skal vi at den korteste vej mellem to punkter på en sfære, er langs storcirkelbuen gennem de to punkter. Jeg har en kilde på svensk som jeg har meget svært ved at forstå. Så mit spørgsmål er om nogen vil hjælpe mig eller har bevi... -
videnskab 100 % rigtigt
Forumindlæger det videnskaben beviser 100 % rigtigt eller hvad
