Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 16501 til 16520 af 186241
  • Forberedelse til eksamen

    Forumindlæg
    Hej hejJeg skal til old-eksamen, og ville høre hvordan jeg bedst kan forberede mig.Vi har opgivet:ØdipusLysistrate eller kvindernes opgørIliadenHerodotLysias' talerPlaton - hulelignelsen og apologienThukydid - Perikles' gravtaleXenofon - Sokrates' ForsvarstaleVi har valgt at vi vil op...
  • Tekst om eksistens

    Forumindlæg
    Hej skal inden torsdag have valgt en tekst om eksistens, som jeg skal gå op i til fs10 mundtlig dansk. som opgivede tekster til emnet er der: - Patienten af Peter Seeberg - Alt er tilladt af Anders Bodelsen - Søren Kierkegaard (bare generelt men i særdeleshed enten - eller)
  • erhvervs økonomi

    Forumindlæg
    Jeg prøver at komme igang med mine opgaver og leder efter en at sammenligne med for jeg har aldrig prøvet det før....hjælp
  • Fra generelle til specielle/fra specielle til generelle??

    Forumindlæg
    Hej med jer :D Er der en derude der ikke lige kan fortælle mig hvad det handler om? Jeg ved godt det er noget med de deduktive og induktive metoder, men jeg forstår ikke helt hvad det betyder :)
  • Magnuseffekten

    Forumindlæg
    HejEr der nogen der kender til Magnuseffekten? Hvis ja, er der nogen der kan definitionen af denne og beskrive hvilken effekt den har på jorden?
  • Vunden energi ved spaltning af Uran 235

    Forumindlæg
    Hej. Som jeg har forstået det, skydes en neutron mod en uran 235-kerne, som kort blliver til uran 236, og derefter spaltes i fx krypton 92 og barium 144. Mit spørgsmål er så, at der er noteret, at der ved denne proces bliver sendt 3 neutroner videre fra denne atomkerne, men det kan jeg ikke få ti...
  • Differentialligninger og komplekse funktioner

    Forumindlæg
    Er det rigtigt, at der er en nær sammenhæng imellem differentialligninger og komplekse funktioner, forstået sådan, at man ved hjælp af den ene kan finde løsningsmuligheder for den anden og omvendt? I fald, hvad kaldes denne matematiske disciplin?
  • Hej, jeg er lidt i tvivl hvordan jeg skal oversætte fra dansk til spansk ?

    Forumindlæg
    Hver dag står min mand og jeg tidligt op. Cada día levantarse mi marido y me levantarse temprano./Mi marido y me levantarse cada día levantarse temprano? Hvilken af dem er rigtig?
  • Subjekter

    Forumindlæg
    I min terminsprøve stod der, at der er "manglende subjekter i syntaksen". Hvad betyder dette?
  • forståelse af tekst

    Forumindlæg
    Ved indsplejsning af et gen i et bakterieplasmid kan man have svært ved at skelne gensplejsede bakterikolonier blandt de bakterier der indeholder plasmider. Dette problem blev løst af Herbert Boyer m. fl. i 1973. Ved at anvende restriktionsenzymer som netop klipper midt i et af plasmidets resiste...
  • mindstelønnen

    Forumindlæg
    Lidt hjælp til internatinaæ økonomi--- Hvad ville der ske hvis Kongressen i USA vil have mindstelønnen fra 5 dollar til 8 dollar. Hvad er fordelene of hvad er ulemmperne?
  • Varme - 1hvdsætning samt arbejde

    Forumindlæg
    Hvordan skal varme og arbejde forstås? Forstår ikke helt hvordan man skal definere arbejdet, da varme er en tilførsel eller afgivelse af termisk energi. Derfor forstår jeg heller ikke varmelærens 1 hovedsætning: Eterm2 - Eterm1 = Q + A Venstre side er simpel nok, men hvad skal forstås v...
  • ligning for asymptote

    Forumindlæg
    Hvorledes bestemmes ligning for asymptoterne til grafen g(x)=1/f(x) ?
  • Personlige pronominer

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogle der kan forklare mig om de personlige pronomeners placering på spansk? Jeg synes ikke at det er forklaret særlig godt i min grammatik bog nemlig. På forhånd tak for hjælpen :)
  • Hurtigt svar, please!!

    Forumindlæg
    Jeg har beregnet følgende nøgletal, men har brug for hjølp til at analysere dem og kommentere dem. Nogen der kan hjælpe hurtigt please??? 2003 2004 2005 2006 Afkastningsgrad = 5,8% 0,3% 2,3% 26,6% Overskudsgrad = 1,9% 0,8% 4,9% 6,4% Aktivernes omsætningsh= 3,...
  • Genitiv.

    Forumindlæg
    I begyndelsen af juli. Hedder det: Am Anfang Juli?
  • Binomialfordelingsopgave

    Forumindlæg
    Hej.. Er der ikke en der er sød at hjælpe mig en opgave om binomialfordelinger. Jeg skal bevise et udtryk. Jeg har fået alle hjælpemidler til opgaven, men jeg kan bare ikke sætte det sammen og give en forklaring :S Se vedhæftede. på forhånd tak! - Den forvirrede :(
  • Gennemsnit af tider

    Forumindlæg
    Hej alle. Hvordan er det nu, man regner gennemsnittet af tider? Jeg skal regne gennemsnittet af disse tider: 5:11 4:35 4:53 5:29 4:57 4:42 4:23 4:51 5:06 5:13 5:21 4:44 Håber, der er en, der kan hjælpe mig :-)
  • SRP sfærisk geometri

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg er ved at skive SRP i sfærsik geometri. Jeg skal vi at den korteste vej mellem to punkter på en sfære, er langs storcirkelbuen gennem de to punkter. Jeg har en kilde på svensk som jeg har meget svært ved at forstå. Så mit spørgsmål er om nogen vil hjælpe mig eller har bevi...
  • videnskab 100 % rigtigt

    Forumindlæg
    er det videnskaben beviser 100 % rigtigt eller hvad