Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16521 til 16540 af 28854
-
Iliaden-spørgsmål
ForumindlægGoddag alle jer, der har læst hele Iliaden eller bare en del af den. Jeg har læst noterne på "ClassicNotes", som der blev henvist til tidligere. Der står, at der i sang 24 endelig bliver afsløret, hvorfor Hera og Athene hader trojanerne så meget, som de nu engang gør. ClassicNotes påstå... -
Hvilken uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej allesammen! Jeg står lidt i vildrede om, hvilket studium jeg vil ind på. Da jeg var mindre, ville jeg gerne være journalist, og efter jeg kom på gymnasiet, var drømmen at læse statskundskab. Men jeg er kørt træt i begge fag - og står derfor her i 3.Gs eksamensperiode og behøver lidt vejlednin... -
Hjælp!! De store revolutioner og imperialismens tidsalder
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal til historie eksamen i morgen og har lidt svært ved at udforme en problemformulering. Jeg har fået Englands ekspansion af Sir John R. Seeley,, derudover har jeg fået nogle tabeller over industri væksten i Europa 1781-1909 og Indiens økonimiske udvikling 1885-1946 o... -
Eksamen i RELIGION hvordan???
ForumindlægJae .. jeg sidder og læser op til religions eksamen .. skal op på mandag, så der er ikke frygtelig lang tid til .. vi har opgivet Kristendom, Jødedom, Islam og Etik ... egentlig fint nok, men min lærer har været virkelig dårlig til at informere om eksamen ... jeg har INGEN ide om hvordan eksamen ... -
HJÆLP: Appetitregulering?
ForumindlægHej derude :o) Jeg er igang med at skrive en SRP opgave om fedme i USA og har fået under min redegørelse et punkt der hedder: Der ønskes en redegørelse for appetitregulering, og en diskussion af hvorfor reguleringen ikke virker hensigtsmæssigt hos svært overvægtige personer. Jeg ved alle... -
Rettelser af tysk
ForumindlægHej. Da jeg er temmelig dårligt til at rette tysk og skal aflevere min opgave i morgen, kunne jeg godt tænke mig, hvis en af jer kunne tage et sidste kig på den. Det er en tysk opgave, hvor jeg bare har brug for rettelser og måske en forklaring på, hvorfor I har gjort som I nu har. Tak på forhånd... -
Skift af studieretning før skolestart?
ForumindlægJeg skal begynde på HTX til august i en klasse med kommunikation/IT A og design B, men jeg er virkelig blevet i tvivl om mit valg af studieretning. En af de vigtigste grunde til det er nok, at jeg i det sidste år er blevet meget interesseret i litteratur og sprog, og jeg er helt sikker på, at jeg... -
Censor: tal pænt!
ForumindlægHej med jer.Jeg var til 2.g mundtlig årsprøve i historie idag. Jeg holder meget af historie og læser af interesse.Derfor er jeg også dygtig til historie og min lærer har høje forventninger til mig.Jeg vil sige, at det ikke gik særligt godt. Kilden og perspektiveringen lagde ikke op til en større ... -
Dårlig karakter
ForumindlægHej alle.Hjæælp. Jeg har lige fået min 3. årsopgave tilbage og det viste sig at være noget være lort. Sidste år fik jeg 10 for min historie opgave og mit gennemsnit ligger i øjeblikket på 8,9. Nu var det så jeg fik 7 i min 3. årsopgave og er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Min lærer siger je... -
De taksonomiske niveauer
Forumindlæghej :) Jeg forstår ikke helt de taksonomiske niveauer, på det redegørende niveau stiller man så spørgsmål som redegør kort for fodboldens historie f.eks. ?? eller hvis det er dansk faget vil det så være en redegørelse for hvad teksten handler om og allerede der præsenter man også teksten.. ? også... -
Abstract
ForumindlægHej, Kunne det tænkes en venlig sjæl ville læse og rette min abstract til min SRP, igennem? Kommentarer omkring formen modtages selvfølgelig også :) Jeg har skrevet i spansk og historie om den spanske novelle Fresa y Chocolate: Abstract: This paper analyses Fresa y Chocolate, a Cuban short story... -
Hjælp til kvote2
ForumindlægHey Er der nogen derude, der har erfaringer med en kvote2 ansøgning til Statskundskab? Er en lille smule lost! Så konstruktiv kritik til det jeg har skrevet ønskes (Der er ikke rettet stavefejl eller tegnsætning) Efter endt studentereksamen i 2008 valgt jeg at tage et sabbatår. Først og fremmest ... -
Jo flere højniveaufag des højere snit?
ForumindlægJeg har hørt noget i medierne omen plan om at ens højniveau fag skulle tælle højere end de andre fag og at jo flere højniveau fag man havde des højere blev ens snit derfor. Jeg mener selv at disse regler først træder i kraft med gymnasiereformen i 2005 (hvis de overhovedet bliver vedtaget) men n... -
SSO i kemi?
ForumindlægJeg skal skrive SSO i kemi. Ikke endnu, men min kemi-lærer spørger mig hele tiden, hvad for et emne jeg skal skrive om.Er der nogen af jer der har skrevet SSO i kemi? Har nogen et godt forslag til hvad jeg kan skrive om i kemi. På forhånd Tak -
Kemiolympiade
ForumindlægDeltog folk i første rund af kemiolympiaden? Hvordan gik det? Kommentarer? Svær/nem? -
Terrorangreb
ForumindlægHey..Jeg har fået til opgave at forestille mig at jeg er terrorist, og jeg skal ramme den amerikanske befolkning med en dødelig epedemi. Den skal altså være super smitsom!Men jeg kan ikke rigtig finde en god sygdom.Har i nogen gode idéer?(Jeg må ikke bruge miltbrand) -
Fotosyntese/respiration niv. C
ForumindlægHejJeg er rimelig meget på bar bund mht. til teorierne for det forsøg jeg skal skrive rapport om så ville sætte pris på lidt hjælp:-)1. Hvordan kan vandplanters optagelse/afgivelse af CO2 påvises ved hjælp af ph-indikator?2. Er det planten der sørger for farveskift i lys/mørke?3. Optager vandplan... -
Læse op til HTX start :)
ForumindlægHejsa :) Jeg starter på HTX her efter sommerferien, og vil gerne holde min hjerne super skarp :P Men hvad kan jeg forvente at møde i det halvårige startforløb? Jeg vil være lykkelig (virkelig lykkelig), hvis nogle har nogle gamle opgaver fra 1.g, fag er ligegyldigt :D På forhånd tak :) -
Produktet af CaCO3 og CH3COOH
ForumindlægHvad er produktet af calciumcarbonat og eddikesyre:CaCO3 + CH3COOH ->?? -
Hvordan opstod livet?
ForumindlægHej jeg har et lille problem, jeg vil gerne vide hvordan livet opstod. Jeg ved det er noget med nogle aminosyrer som klonede sig selv... mere ved jeg så ikkke.. hvis i kunne fortælle det sådan lidt kort fx på en 5-7 linjer ville jeg blive glad :)
