Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 16541 til 16560 af 179441
-
Matematik aflevering
ForumindlægHej .. er der nogen der kan hjælpe mig med den her opgave? Det er rigtig lang tid siden, at jeg har haft om eksponentiel funktioner, så det ville være rigtig dejligt, hvis der var en der kunne forklare mig det... på forhånd tak (: Opgave 1 Tabellen angiver sammenhørende værdier af iltmængden i va... -
Funktionen f er bestem ved
ForumindlægHej. Jeg håber der er nogle der vil hjælpe mig. Funktionen f er bestem ved f(x) = √2x - 1 , x≥0,5 a) Bestem f´(x). Skal jeg da bare differentiate? Grafen for f har en tangent med hældningskoefficient 0,333333 b) Bestem koordinatsættet til denne tangents røringspunkt med grafen ... -
Eksponentielfunktion indeholdt i potensfunktion
ForumindlægSidder og fifler med en opgave der hedder: Indeholder potensfunktioner også nogle eksponentielle funktioner? Er i tvivl om, om man må kalde en potensfunktion med a>1 for en eksponentiel funktion - y vokser jo mere og mere, men vokser det eksponentielt? -
Bestem længde og forskrift.
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har problemer med hvordan jeg skal løse denne opgave. I en model for vægten af aborrer i Gurre Sø antages der, at vægten W (målt i gram) af aborrer som funktion af længden L (målt i cm) er af typen W(L)=b*L^a a) bestem en forskrift for W, når det oplyses, at W (7,1) =5,... -
Banekurve hjælp
ForumindlægHjælåp -
Matematik (tekstopgave)
ForumindlægHej. Mit svage punkt i matematik er tekst opgaver. Og nu har jeg fået et opgavesæt kun med tekstopgaver. Jeg har løst alle undtagen én, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Efter flere timer med hovedet i min matematikbog, så håbede jeg, der var nogle genier herinde, der kunne hjælpe :) Op... -
Bestem værdien af følgende opsparingsannuiteter
ForumindlægHej SP Har opgaven her: Bestem værdien af følgende opsparingsannuiteter (se vedhæftet) håber I kan forklare mig hvad jeg skal gøre og give eksempel med den første opgave. På forhånd tak! -
Kinematik
ForumindlægHjælp har problemer med hvordan jeg skal regne opgave 3 -
Hjælp med produkt til projektopgave!
ForumindlægHej, vi er to piger der skal lave projektopgave i uge 9 og vi er godt igang med at forberede os til det, overemnet er forandring og vi har valgt delemnet skilsmisse. Har i nogle ideer til hvad vi kan lave som produkt?? Vi er nemlig helt lost! -
AT 2011 - narcissisme
ForumindlægJeg har valgt fagene samfundsfag og psykologi, Mit emne er narcissisme og jeg skal bruge teoretikeren Goffman. Jeg er ikke den bedste til at finde på problemformuleringer, så hvis der var nogle der kunne komme med forslag ville jegvære glad :) Jeg skal indblande socialpsykologi, sociologi i s... -
Komma OG udråbs-/spørgsmålstegn ved direkte tale?
ForumindlægI dag fik jeg en engelsk stil tilbage med rettelser og karakter. Jeg studsede lidt over en rettelse, min engelsklærer lavede, som gik ud på, at man skal sætte komma efter direkte tale, hvis det der siges efterfølges af et udråbs- eller spørgsmålstegn, og igen efterfølges af fx "he said"... -
Selviscenesættelse - AT
ForumindlægHej, (Dette blev en lang besked, jeg håber nogen vil læse den, for jeg har desperat brug for hjælp :)) Jeg har valgt at fokusere på selviscenesættelse i min AT opgave med fagene psykologi (C) og samfundsfag (A), og jeg håber på at kunne hente noget hjælp her på studieportalen fra nogen som har ... -
differentialligning bestem forskrift
ForumindlægI en model for sammenhængen mellem længde og alder for atlantiske havkatte antages, at en havkats længde L (målt i cm) som funktion af dens alder t (målt i år) er en løsning til differentialligningen (dL/dt) =0,619*e^(-0,22t)*L Denne gang er jeg helt blank og kan ikke bare nøjes med et hint. ... -
Astronom?
ForumindlægHej. Jeg sidder her og er dybt facineret af alt hvad jeg læser omkrig nye opdagelser i rummet, og lign. Og gad egentlig godt være ham der opdagede alt det! så tænkte på hvordan man bliver astronom? kan se at man skal have en bachelor grad i fysik, men hvordan tager man den? er der nogle krav til ... -
hjælp til to opgaver med newton og potensfunktion
ForumindlægHer er opgaverne. Jeg kan ikke forstå opgave 2.2 Opgave 5.1 og 5.2 kan jeg ikke helt forstå. -
Hvad er fordelingsfunktion og frekvensfunktion?
ForumindlægJf. overskriften -
Bestem ligning for tangenten til funktionens graf
ForumindlægHej derude, er der en som kan hjælpe mig med differentialregning og tangentens ligning ud fra dette spørgsmål? Tak! Lad funktionen f være bestemt ved a) Bestem ligningen for tangenten til funktionens grad i i punktet (1,f(1)) -
Den software vi bruger i gymnasiet
ForumindlægSom mange af jer sikkert ved, kan man få brug for meget ny software i gymnasiet. Jeg har et stykke tid undret mig over hvorfor der ikke findes en liste over størstedelen af de programmer - så vi har en chance for at lære dem alle at kende, og ikke må nøjes med den halvdel vi har hørt om rundt omk... -
Differentialligning hjælp en eller anden!
ForumindlægEn som muligvis kan forklare mig hvordan jeg løser vedhæftet opgave - så vil jeg prøve! Tusind tak. En eller anden! -
Rettelse af denne engelske historie?
ForumindlægJa, skulle lave en historie om denne proverb: Do not count the chicken before it is hatched. - Man skal ikke sætte alt på et bræt. I skal bare rette den, så vil jeg være rigtig taknemmelig, siden jeg tit oversær nogle grammatiske fejl, selvom jeg allerede har kigget igennem den og rettet. Desuden...
