Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 16581 til 16600 af 153957
-
Mundtlig prøve (10. kl.)
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse, og jeg skal så på stx næste år. Nu er det så sådan, at jeg (selvfølgelig) skal op i de mundtlige prøver til sommer. Men jeg overvejer kraftigt at vælge fysikeksamen fra, fordi jeg virkelig ikke har lyst. Fysik (og så matematik) er mine svageste sider i skolen - det ... -
Fysik årsprøve
ForumindlægHvad er den bedste metode at læse op til fysik mundtlig årsprøven? -
!0 klasse dump
Forumindlæghej jeg går i 10 klasse og magter det sku ikke rigtig så hvis man nu dumber 10 klasse og har en afgangseksame i 9 klasse hvor man er ærklæret uddanelsesparat og har et snit på 5 kan man så stadig godt komme på erhversskole -
Dansk stil - Kommafejl?
ForumindlægHej ! :) Jeg har skrevet en klumme, som skal afleveres mandag. Nu mangler jeg kun at få rettet mine kommafejl, og evt. andre fejl. Det skal lige siges at jeg kun går i 8. klasse, så derfor behøver den ikke være perfekt :) Jeg håber virkelig en herinde har lyst til at hjælpe mig med den! :) Hil... -
Logbog - til projekt opgave
ForumindlægHej, jeg skal lave en kreativ logbog til i morgen. Jeg skal lave en logbog da jeg er i gang med et projekt om den Franske Revolution. Nogle ideer til hvordan jeg kan lave en logbog som har noget med den Franske Revolution at gøre? -
HF enkeltfag- tage eksamen om?
Forumindlæglad os sige at man er begyndt på HF enkeltfag og har fået 7 eller 02 i dansk, men er utilfreds. Kan man tage faget om og ændre sin karakter? er der overhovedet nogle muligheder for at ændre sin karakter på HF enkeltfag? -
Rettelse af dansk aflevering?
ForumindlægHej, Er der mon nogen, som har lyst/tid til at rette en dansk aflevering? Jeg har haft lidt svært med at få den lavet og tænker dermed, at det ville være en god idé at få hjælp af en anden. Jeg ser frem til at høre fra jer -
HURTIG HJÆLP
Forumindlæg(a+b)^(2)-(a+b)*(a-b)-2*b^(2) -
Hjælp til reducering :(
ForumindlægHej der ude jeg har brug for lidt hjælp til reducering håber nogen kan hjælpe mig reducer udtrykket: (a+2b)^2-(a+2b)(a+b) jeg har prøvet lidt men det ser bare forkert ud (a+2b)^2 - (a+2b) (a+b)= (a+2b)*(a+2b)-(a+2b)/a+b)= (a+2b)*(a+b)= ? -
Ligning
ForumindlægEr der nogle der har et forslag til løsning af opgaven som går ud på at bestemme a så andengradsligningen har præcis en løsning?x^2 -(a+1)x + a+1/2 = 0mange tak. -
Bevis for R
ForumindlægHvordan beviser man at a^n * a^m = a^n+m. Beviset for de naturlige tal er nemt, jeg mangler bare beviset for de reelle tal. På forhånd tak! -
Rod og eksponent
ForumindlægJeg har tre spørgsmål som jeg håber I vil hjælpe mig med: 1. Hvorfor er a^p / a^q = a^p-q når a^n / a^n = a^0 = 1? 2. Hvorfor er sqrt(a * b) = sqrt(a) * sqrt(b) og sqrt(a / b) = sqrt(a) / sqrt(b)? 3. Hvad bliver stykket (3sqrt a^6*27) / 3a^2? -
længde og vinkel vedr. vektorer
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at regne flg. opgave: Bestem længderne af vektor a og vektor b og vinklen ml. dem, når(vektor a = va og vektor b skriver jeg som vb) va*(2va+vb)=13, va*(va+2vb)=-1 og (va+vb)*vb=20. Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
Isolér
ForumindlægHvordan isolér jeg a -
Reducering
ForumindlægHej. Hvordan reducerer jeg følgende?: ((a2-b)/(a*b))-a/b -
Dårlig eksamen :( What to do?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg står i den situation, at jeg var oppe til matematik mundtlig eksamen i går, hvor jeg desværre fik 02. Dette skyldes en helt masse personlige problemer etc. hvilket har gjort, at jeg var ukoncentreret og var "mentalt" ikke til stede. I mine årskarakterer har jeg 1... -
Hjælp til GSK/HF enkeltfag, SU og videregående uddannelse
ForumindlægJeg har et par spørgsmål angående GSK(Gymnasial Supplering) og HF Enkeltfag, som jeg håber nogle kan svare på. 1. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg har dumpet matematik B eller ej. Jeg fik 7 i skriftlig og 5 i mundtlig(gammel skala). Det giver 6 i gennemsnit og som jeg har forstået det og læst... -
Medicin - Udlandet?
ForumindlægHejsa (:Jeg brænder virkelig for at læse medicin, men med det gennemsnit som kræves her i Danmark er jeg næsten overbevist om jeg ikke kan komme højere op end de 9,1 - 9,2, derfor overvejer jeg stærkt at studere 1 år i udlandet og derefter komme tilbage til Danmark og studere videre, er det mulig... -
Løsning på differentialligning
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, der kræver, at jeg finder en stamfunktion v(t), således at v'(0)=0. Jeg er givet ligningen på formen dv/dt=grim formel. Min fremgangsmåde er følgende: 1. Jeg løser differentialligningen vha. CAS. 2. Jeg indsætter v(t) på v(t)'s plads i differentialligningen... -
Kritik af Studieportalen
ForumindlægDet undrer mig at studieportalen er så benyttet, som den er. Skyldes det folks dovenhed eller måske deres manglende faglige kompetencer? Hvorfor skal forummet overfyldes med ligegyldige, trivielle spørgsmål, der er på et så lavt niveau at selv din kat vil kunne forklare det? Ideen bag en forum ba...
