Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 16581 til 16600 af 17507
-
Rettelse af af opgaver...
ForumindlægHej...Håber der er nogle der gider at kigge på følgende opgaver inden imorgen...OPGAVE 1:Reducer følgende udtryk:a) (2x-1)^2 - (2x-1)(2x+1)=x^ + 1^2 - 4x - 4x^2 + 2x - 2x - 1^2= - 4x_______________b) (-2q + 3p)^2 - 9p^2=q^2 + 9p^2 - 12pq - 9p^2= 4q^2 - 12pq_______________c) (-2q + 3p)^2 - 12pq=q2... -
Ligningssystem - matricer
ForumindlægHej, Jeg har helt til klokken 2 om natten bøvlet med dette ligningssystem og jeg kan simpelthen ikke løse det. Jeg håber en vil hjælpe mig hvor vedkommende viser alle mellemregninger. Her er et link til opgaven: http://s10.postimg.org/sgym9evgp/Udklip.png Håber en vil hjælpe. Bedste hilsner. -
2.g's historie opgave
ForumindlægNogen der ligger inde med en historieopgaven i 2.g (enmner:anden verdenskrig, gamle grækenland, danmarkshistorien, vikingetiden) alt under disse emner? -
En som er god til math??
ForumindlægEr der en som er god til math??? -
Repetition vektor, plan
ForumindlægHej Er der nogen, der kan forklare mig fremgangsmåden for at vise, at linien l ligger i planen α? er det noget med planens ligning jeg skal bruge? På forhånd tak! -
Hvad er din plan ?
ForumindlægHej, jeg går selv i 3.g og regner med at begynde på Handelshøjskolen i Kbh. (HA) efter sommerferien. Jeg vil gerne have en uddannelse, der er brugbar i erhvervslivet og som kan lede til en spændende og forhåbentlig international karriere.Jeg er dog alligevel ikke helt sikker og kunne godt tænke m... -
Dagens skriftlige eksamen
ForumindlægGik det godt? Hvilket enme valgte i, og hvad kom i ind på?Valgte selv den sidste...Vi snakker selvf gymnasiet ;D -
Komplekse koefficienter af en Fourierrække
ForumindlægJeg skal finde cn for Fourierrækken. og a0 = 2, a1 = 1/2sinx og Hvordan finder jeg cn ? Jeg forstår det ikke pga det ekstra led i f(x) på 1/2sinx ? -
Skuffet, trist, sur??
ForumindlægHvilken følelse får I når I får et skod karakterer som I ikke selv havde forventet at få?Her kan I evt. komme frem med jeres følelser omkring dårlige karakterer.. -
tak
ForumindlægEn stor TAKtil vedkommende som anbefalede mig bogen "lev livet uden bekymringer" af Dale Carnegie, fantastisk bog lige hvad jeg har brug for, den er entlig ret simpel, men alligevel tager det os mange år at komme til de samme konklusioner. underligt at vi alle lader os optage så meget a... -
Lavt gennemsnit
Forumindlæghej!Jeg er lige blevet færdig, men er kommet ud med et lavt gennemsnit nemlig 7,7. det triste ved det er, at jeg så gerne ville læse til odontologi (tandlæge). Et andet alternativ var farmaceut som er på 8,3. i begge linjer skal man have 8 i gennemsnit for de matematiske fag - hvilket jeg ikke ha... -
Antal personer søgt medicin i år?
ForumindlægHvor mange har søgt ind i medicin (lægevidenskab) i år?Antallet af ansøgere for farmaceut er blevet offentligtgjort:451 har i år søgt ind på den farmaceutiske bacheloruddannelse – heraf har 263 lagt billet ind på uddannelsen som første prioritet. Sammenlignet med 2005 er der tale om en tilbagegan... -
Skal det væk??
ForumindlægDa Christania debatten her på det seneste er faldet markant kunne jeg godt tænke mig at ruske godt og grundigt op i den og spørge DIG: Skal Christania bevares eller ryddes? Personligt synes jeg selv at lortet skal ryddes. . -
lidt hjælp!
ForumindlægHej!Er der ikke nogen som kan hjælpe mig med at lave disse opgave. Jeg er lige begyndt på kemi på VUC så jeg er ikke helt på toppe med det.Jeg har lavet opgave 1 og afstemt reaktionen i opgave 3 men alt det andet kan jeg ikke helt finde ud af. Håber at der er nogen som kan hjælpe mig. Opgave 1)Be... -
Skarp til matematik? Omskrivning af udtryk
ForumindlægHej, jeg har en brøk der hedder: 1/x(x+t). Denne brøk vil skal jeg senerehen integrere. For at udtrykket kan integreres, er det vigtigt at det opslittes i to udtryk. Jeg har fået at vide at jeg skal "opløse brøken i stambrøker"(for at det bliver opsplittet)? Jeg skulle gerne kunne st... -
Programmering og sekvensdiagram
ForumindlægHej, er der nogle som kan hjælp mig med at lave kode om til sekvensdiagram PLZZZZZZZZZ HJÆLP public void saveInsulin(View view) { double insulin = Double.parseDouble(insulin2.getText().toString()); String dateI= e7.getText().toString(); String timeI = e8.getText().toString(); userDbHelp... -
Hvad er den kemiske formel for gær? hjælp haster
ForumindlægHvad er den kemiske formlen for gær? Jeg kan simpelhen ikke finde det nogle steder. Håber en kan hjælpe, da jeg sidder fast i en opgave. På forhånd tak -
Rimelig let, men nu svær ligning :)
ForumindlægHej alle sammen Står her og har mat på B niveu. Må indrømme jeg nok har holdt en lidt for lang ferie.. har haft om trigometi indtil videre. .. nå men skal til og løse denne ligning... Jeg er ikke interesseret i et "facit" .. men mere en god forklaring på hvordan jeg løser denne ligni... -
Tankeeksperiment
ForumindlægEfter lidt forskellig samtale med nogle kammerater og andre, har vi udviklet et lille tankeeksperiment angående tid. Forestil dig: At der er bygget en raket, som flyver hurtigere end lysets hastighed. Du bliver sat på denne raket og fløjet ud i rummet. På vejen retter raketten en linse mod jor... -
Hvilken tekst skrev du om?
ForumindlægHejsa kære venner. Jeg håber i alle sammen har det godt. Den her tråd henvender sig mest til de folkens som har været til skriftlig dansk (studentereksamen) d 22/05-06. Jeg er bare vildt nysgerrig efter at vide, hvilken tekst de forskellige personer har valgt at skrive om. Jeg kan starte med at...
