Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 16641 til 16660 af 135324
-
Reducer ligning
Forumindlæg-12a + 36 + 4a = ? 3 (2a+5b)-15b= ? Håber at i kan hjælpe! :-9 -
Def. af Sigma
ForumindlægJeg læser matematik på eget initiativ og er i en række tilfælde stødt på tegnet ∑ Medmindre det er let at forklare og forstå, så vil jeg høre om nogen har noget tekst de kan uploade eller henvise til som kan lære mig om tegnet og dets anvendelse. Jeg er ikke interesseret i en komprimeret vid... -
Binomialfordeling
ForumindlægHej, Jeg sidder med den vedhæftede opgave i matematik A. Jeg har løst a og b, men jeg kan ikke rigtigt komme videre med c´eren. Den er med hjælpemidler, og jeg er ude i at kigge i formelsamlingen under binomialfordelingen. Men jeg er kørt fast. Er der nogen som kan hjælpe mig? - På forhånd tak! -
Brøker
ForumindlægHej jeg har fået en matematik-opgave, og jeg kan ikke helt finde ud af den. Så jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg skal finde en fælles nævner. 1. 1/2 + 1/3= 2 1 1/3 + 2 1/2= Jeg ved ikke lige hvordan man finder en fælles navner så jeg håber i kan hjælpe mig!! -
Tegn repræsentant for vektor: 3b-2a+c
ForumindlægHej. Jeg er igang med at øve mig til matematik b- skriftlig årsprøve og er igang med et gammelt opgavesæt, hvor jeg skal tegne repræsentanten for 3b-2a+c, dog er jeg i tvivl om jeg først skal udregne koordinater, hvorefter jeg kan tegne vektorerne og generelt tvivler jeg på hvordan vektorerne ska... -
Regnemetode til kvadratrødder?
ForumindlægHej jeg er i gang med en matematik fremlægning om kvadratrødder, og jeg skal finde ud af hvordan man regner kvadratrod uden lommeregner??? Er der nogen der har en simpel metode? -
Differentialregning
ForumindlægHej nogen som kan hjælpe mig med at differentiere denne funktion? Jeg skal bruge den til min AT eksamen i matematik og fysik. Mvh. Emil -
mateatik hjælp
ForumindlægHej jeg har fået en aflevering i matematik og jeg kan ikke finde ud af opgave 4 hvis der er nogen der kan den så må i meget gerne skrive tilbage :) -
hjælp til ligninger-lommeregner
ForumindlægJeg skal aflevere disse opgaver i mat.Jeg har regnet det jeg kunne, men jeg vil gerne have det tjekket efter og bede om hjælp til de stykker som evt må være forkerte.OPG. 1 LØS LIGNINGERNEa. 4(2-6x9-5=2-5x x = 0,053b. 3x+=2(x-3) x = -13OPG. 2 UDREGN VED HJÆLP AF ... -
Spørgsmål om gennemsnit til videregående uddannelse
ForumindlægHej, Jeg står i en situation, hvor jeg søger noget vejledning vedr. min fremtid på en videregående uddannelse. Sagen er den, at jeg pt. går på STX, og har netop afsluttet 2.g. Mit nuværende snit er ikke noget at prale af - jeg har brugt for meget tid på fester og det sociale liv i gymnasiet, i s... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej, en kammerat har fået følgende opgave som han ville få mig til at kigge på da han ikke kunne finde ud af at løse den, men nu er det så lang tid siden jeg har brugt denne slags matematik at jeg ikke er sikker på at jeg har løst opgaven rigtigt. Her er opgaven: Et andetgradspolynomium f... -
y=ax+b - hjælp
ForumindlægHej, håber virkelig der er en herinde som kan hjælpe mig lidt. Jeg er igang med en matematik opgave, og jeg er kommet til et spørgsmål jeg ikke rigtigt forstår og dermed heller ikke kan finde ud af. :-) Vi får følgende at vide: Den indre diameter er på 240 meter, og selve volden 4 meter bred. V... -
klippekort
ForumindlægEn klasse med 21 elever er sammen med to lærer på skolerejse til københavn. De skal bo på vandrehjem på bellahøj. For at komme ind til byen vil de købe klippekort til bus. Klassen planlægger at tage fra vandrehjemmet til centrum og tilbage igen fem dage. Tre aftener vil de også til centrum og til... -
Bestem monotoniforholdene for f af funktionen
ForumindlægJeg sidder med en opgave der hedder: Bestem monotoniforholdene for f, af funktionen f(x) = x2 - 4x2 + 4x + 5 Jeg har differentierer ligningen, og fået: f39;(x) = 3x2 - 8x + 4 Herfra er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre? Skal jeg løse andengradsligningen, eller finde f39;(x) = 0? O... -
vektor og geometri
ForumindlægHar brug for hjælp til denne opgave. hvordan løser jeg den i CAS -
diff.
Forumindlæghey. Hvordan finder man kvotienten af denne: f(x)= ex(^2) + 3x -
Massefylde
ForumindlægHar lige fået den første lektier, og har glemt alt om massefylde :O Håber i kan hjælpe mig :D Hvor meget vejer er kobberklods, som er 2 cm bred, 3,4 cm lang og 1,7 cm høj ? Hvor meget vejer en jernkugle, der er en radius på 0,84 cm ? ( beregn volumen !! ) -
relativitetsteori ?
Forumindlæghey har nogle spørgsmål andgående relativitetsteori. kan nogle evt forklare den, med kortetræk samt også hvad man kan bruge den, og har hørt der er to hvad er forskellen på disse to. Hvad kan man beregne med dem? og hvis nogle også gider så forklare hvordan tvillingparadokset kan lade sig gøre ... -
Karakterkrav???
ForumindlægHej derude:) Ville gerne spørge om der nogen der kender karakterkravet til stx og HTX i 2017. Jeg er nemlig svag til læseprøven, retskrivningsprøven og skriftlig fremstillingen man ville komme op i, i 9. Klasse. Jeg ville også spørge om hvilke fag man ville komme op i, hvordan de foregår og k... -
arckimedes! Hvem var det?
ForumindlægVi er nogle drenge der skal skrive om arckimedes/arkimedes men vi mangler lidt inspiration og noget teori. Det er både i historie og fysik vi skriver. Måske kender folk nogle hjemmesider eller måske har i selv arbejdet med emnet. Håber i kan hjælpe. På forhånd tak
