Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 16641 til 16660 af 19441
-
Til lektieguruer
ForumindlægHey... Jeg opretter denne tråd fordi, jeg vil gerne lære at skrive en god stil. På hvilke måder kan I hjælpe mig? Jeg vil først og fremmest vide når I skriver jeres stil, hvilke tanker I har, hvordan kombinere I sådan så stilen bliver god, hvad gør I for at få det såkaldte 12 tal.. Jeg ved en sti... -
Forskel på berøring og smerte
ForumindlægHej folkens. Jeg er igang med SRP om smerte og smertebehandling. Jeg har nu to spørgsmål, som jeg håber i måske kan give et svar på, og evt nogle kilder. Og ja, jeg har selv prøvet at søge uden held :-( 1. Hvad er forskellen mellem almindelig berøring/følesans og egentlig smerte? (Det handler... -
Partial derivative
ForumindlægHi, Utility function: U(x,y)=xy Budget constraint: 5x+3y=15 <=> 5x+3y-15 If I want to take the partial derivative of a funciton, say: L(x,y,λ)=xy+λ(5x+3y-15)= xy+5xλ+3yλ-15λ Fx = this means that I take the partial derivative of the function res... -
Kampen om længdegraden
ForumindlægHejsa. Til den afsluttende prøve i AT 2009, har jeg under emnet "Rejser" valgt at arbejde med "kampen om længdegraden", og det sker i fagene naturgeografi og historie. Det handler kort fortalt om følgende: I 1500-tallet var det kun breddegraden, man var i stand til at bestemm... -
Eksponentielle sammenhænge?
ForumindlægMængden af et radioaktivt stof aftager eksponentielt med tiden. Halveringskonstanten afhænger af hvilket stof, der er tale om. For C-14 (kulstof 14) er halveringstiden 5730 år. Kulstof 14 kan bruges til aldersbestemmelse af gammelt organisk materiale, fx moselig som Grauballemanden. I denne opg... -
graf-tolkning.
ForumindlægFiguren viser 3 kosmologiske modeller. Kurverne skal stemme overens med universet i dag. Vi ved ikke, hvor stort universet er. Derfor angiver "universets størrelse" afstanden mellem fx to besteme galakser. Det ses at både universets alder og universets fremtidige skæbne afhænger kraftig... -
oversættelse dansk-engelsk
ForumindlægHEY.er der nogen der har lyst til at læse en oversættelses-aflevering igennem for fejl.Er det i orden hvis jeg sender den over mail?Skal helst rettes i dag,på forhånd tak. -
differentiabel
ForumindlægHey, nogle der kan hjælpe mig igang med denne opgave? En differentiabel funktion går gennem punktet: (2,7) og f'(2) =3 angiv ligningen for tangenten i punktet (2,8) -
Reduktion af ligning for overfladeareal
ForumindlægEr der nogle, der kan hjælpe mig med at reducere følgende, da reduktion er en af mine svage sider: O(x)=x*2x+2*x*(125/x*2x)+2*2x*(125/x*2x) Tak! :) -
Middelalderen 1000-1500?
ForumindlægHar prøvet at lave dem, men det er svært at finde info om dem. Det står på svær dansk i computeren :) Hvordan var samfundet i middelalderen? Hvordan var samfundet omkring reformation til oplysnin, 1500-1800? Tak på forhånd :D -
Projekt om Homoseksuelle
ForumindlægHej :-) På min skole er vi igang med projektopgave. Jeg har valgt emnet homoseksuelle, jeg er desværre løbet ind i det problem at jeg simpelthen ikke har nogle ideer til mit produkt. Derfor tænker jeg, om der var nogle af jer der havde nogle ideer? Jeg vil ikke lave film, da det ikke er m... -
TREKANTER HJÆLP
Forumindlægen retvinklet trekant har et areal på 156 cm2. den ene katete er 13 cm. - hvad er hypotenusen? -
Hjælp til rettelse:)
ForumindlægHej derude:) Det vil være super dejligt hvis der er en eller flere der vil kigge min franske stil igennem. Opgaven gik ud på at skrive en beskrivelse af et billede i min fransk bog. Desværre har jeg ikke mulighed for at scanne billedet ind. Den skal afleveres i morgen! Jeg vedhæfter den:)... -
Sidste skoledag!
ForumindlægAlle 3 g'ere skal vi tælle ned?:-)4 skoledage tilbage!:-) -
Tværsnitsareal af Beholder (Har guide med)
ForumindlægTjek Vedhæftet billede .. Er gået i stå midt i opgaven og kan ikke se løsningen på hvordan jeg kan vise en funktion der siger noget om tværsnitsarealet, som funktion af højden h. På Forhånd tak ( ; -
Hvilken intelligensforsker kan du bedst lide?
ForumindlægHvilken intelligensforsker kan du bedst lide? Howard Gardner eller Helmuth Nyborg? Jeg hælder klart mest til Helmuth Nyborg, da Howard Gardners teorier ikke kan bevises empirisk. Spørgsmålet skal også ses i sammenhæng med samfundsøkonomien og den økonomike situation i sin helhed. Har vi råd... -
Eksamener på de forskellige uddannelser?
ForumindlægHej Jeg skal til at vælge en vidergående uddannelse, men da eksamenerne har en stor betydning for mig, vil jeg lige høre jer af end jeg vælger noget. Kan i fortælle mig om eksamensformerne på jeres uddannelse og fortælle lidt om selve uddannelsen (afl, gruppearbejde, timerne osv.) Det har en st... -
Rumgeometri
ForumindlægHvordan er det lige, at man opstiller en kugles ligning, hvis der i opgaven står, at den går gennem 4 punkter? På forhånd tak :) -
Erh.Øko. skriftlig eksamen idag..
ForumindlægHejsa..Vil lige høre om hvordan jeres eksamen er gået? Havde selv big time problemer med Wilson formlen i del 2.. Hvordan har i løst del 2? Vil gerne vide det da jeg er i tvivl om jeg har lavet det forkert.. -
Alfa, Beta & Gamma
ForumindlægHej...da jeg skal op til eksamen her på mandag vil jeg godt lige være inde på det med Alfa Beta og Gamma strålingen...* Er der nogle der kan fortællemig lidt om de 3 strålinger* Hvad bruger man dem til?* Hvad kan jeg vise lærer og cencor?* Evt, noget på gymnasie niveau?Malfoy
