Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 16661 til 16680 af 75430
-
Problemformulering/problemstillinger ?
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp til at få formuleret nogle problemstillinger til min AT synopsis. Jeg har næsten ingen vejledning fået og den vejledning jeg har fået har været direkte ubrugelig da mine vejledere ikke havde sat sig ind i hvad synopsen skal indeholde :( Jeg skal skrive i fysik og relig... -
Analyse af case - psykologi
ForumindlægHej, vi er ved at lave en analyse af en case i psykologi i forbindelse med vores AT-synopsis. Vores emne er lykkepiller og herunder depression, men vi er gået i stå i analysen, og har svært ved at finde ud af hvad analysen overhovedet skal indeholde. http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/... -
hjælp mig!
ForumindlægJeg har et problem, og jeg er så nede over dette.. Jeg går i 2g- og har lige fået karakterer for halvåret. Mine karakterer er over al forventning gået DÅRLIGT. Og jeg ved dælme ikke hvordan jeg skal tage det. Før karaktergivningen snakkede jeg med lærererne om hvorfor de har givet mig det de ha... -
1 aflevering pr. uge
ForumindlægFør reformen ved jeg, at man som regel fik en aflevering pr. uge, hvis man havde valgt matematik på højniveau (A-niveau). Holder det også stadigvæk efter reformen? Gælder det kun, hvis man har mat A i studieretningen (dvs. en aflevering hver uge i både 1., 2. og 3.g?!), eller gælder det også hvis... -
Er gymnasiet svært?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg starter på HTX her om et par dage. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor mange timer i bruger på lekter om dagen, samt hvor mange afleveringer i har om ugen og, om i synes det er hårdt at gå på gymnasiet. Mit gennemsnit ligger lidt over middel. Vil jeg kunne klare det?... -
suspekt - proletar
ForumindlægHej der ude... Er der nogen der har lavet en tekst analyse af suspekt - proletar.?? -
Reklame
ForumindlægNogen, der har et forslag til en god trykt reklame, man kan analysere? -
mat. eksponentiel udvikling. henfaldsloven (evt.).
Forumindlægmat opg. 4023 har jeg store problemer med. jeg har prøvet alt muligt, altså, at opstille en ligning hvor, x = antal år og y = f(x) = % radioaktivt stof tilbage.. hvordna gør jeg?"Indholdet af radiokativt stof i et præparat aftager eksponentielt med en halveringstid på 1,28 * 10^9 år.Bestem, ... -
HJÆLLLLLPPP ... Haster
ForumindlægTandemaljen består bl.a. af Ca5(PO4)3 Følgende ligevægt gælder: Ca5(PO4)OH(s) <----> 5 Ca^2+ (aq) + 3PO4^3- (aq) + OH^-(aq) a) Opskriv udtrykket for Kop og vis, at enheden er M^9?? b) Forklar på bagrund af ovenstående ligevægt, hvorfor en pH-værdi i muindhulen kan skade tandemaljen. ... -
Renter
ForumindlægHej alle sammen Jeg er i gang med at lave nogle matematikopgaver, og er nået til en opgaven hvor jeg ikke kan komme videre. Jeg har prøvet i flere omgange, men ved ikke rigtig hvordan jeg så komme frem til den endelige resultat. Håber der en hjælpsom person, som vil vise mig formlen og det korre... -
Ligninger...
ForumindlægHej derude til alle:) Jeg har lidt svært ved at regne ligninger ud- jeg tror at der er nogle herinde der måske har det lidt lettere ved ligninger end mig, og jeg håber på at i vil hjælpe lidt så jeg også kan forstå at regne ligninger ud:). Jeg er taknemmelig for alt hjælp:) Det han... -
Rente
ForumindlægHej, Hvor meget er renten i 1 måned af 4 800 kr. 9% p.a. i kr.? Og hvad er p.a.? -
e^x HJÆLP
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at løse denne 3*e^(4x)=9 Tak -
Sammensatte funktioner
Forumindlæg -
Odysseen 9,10,11. sang
ForumindlægHvilke temaer er der i 9. 10. 0g 11. sang. Især i 10. sang. Hvad er virkningen af Kirke? -
Reducér
Forumindlæg(2x + 3)^2 + 6(1- 2x) 4x + 9 + 6 - 12x = 3 - 8x ----------- eller er jeg helt forkert på den? O: sanku. -
ligning med to ubekendte
Forumindlægx-2*y=-2 3x-y=9 nogle derkan lave den? kan ikke få den til at gå op -
Ligninger?
ForumindlægHåber i kan hjælpe9; a: 9x-4=7x+18 B: 4(x+9)60 -
modsat rettet vektor
ForumindlægBestem koordinatsættet til vektoren der har længden 3, og som er modsatrette vektoren( -9,12) den modsatrettede: -1*-9 -1*12 den modsatrettede vektor: (9,-12) længden af den modsatrettede vektor: √81+144 = 15 15*t= 3 t=-12 -12*(9,-12) (-12*9, -12*-12) = ( -108, 144) = 4/3 Er dett... -
ligningssytem..
Forumindlægx-2y=-2 3x-y=9 vi sidder her med sådan en lille satan og diskuterer.. den er af en eller anden grund ikke mulig for os at greje. min ene ven mener dette skulle passe: x-2y=-2 x=-2+2y x=-2+8 x=6 3x-y=9 3-2+2y=9 1+2y=9 2y=8 y=4 men jeg mener ikke at hvis man sætter 6 ind på x9;es plads kan...
