Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 16681 til 16700 af 45492
-
SRP undersøgelse tuberkulose
ForumindlægHey Studieportal lærer. Jeg har en SRP om Tuberkulose jeg skal aflevere snart, og kan ikke finde en biologisk artikel, med både data, tal og et forsøg jeg kan snakke om. Er der nogen der kan sende links, der hjælper eller måske give nogle råd? Det akut, så, enhver hjælp hjælper, må jeg sige. -
Eksamen - Billedkunst C stx.
ForumindlægHvordan foregår eksamen i billedkunst, på c-niveau? All i know, er bare, at vi skal præsentere vores eksamensprojekt, men der skulle vist også være noget yderligere. Hvordan forgår det? På forhånd, tak! (: -
En god bog om "Critical Thinking" ?
ForumindlægHej SP Jeg vil gerne læse lidt om critical thinking på egen hånd. I den forbindelse søger jeg en god bog, der er velegnet til et selvstudie. Er der nogle bøger som i kan anbefale ? På forhånd tak -
En smule spansk
ForumindlægHåber der er nogen der lige gider at skimte/rette mit spansk igennem (evt. Duffy), da jeg ikke tror den er helt rigtig.Der er både en lille opgave om fordelene ved at være cykeltaxachauffør og en beskrivelse af en sang på et par linjer:"Cykeltaxachauffør er en meget indbringende forretning. ... -
Smuk matematik
ForumindlægJeg er glad for begge mine fag, som er matematik og musik på universitetet. I særdeleshed er jeg forundret over, at man kan synes, at et stykke matematik er så smukt, at det næsten er til at fælde en tåre over. Lad mig høre, ærede matematikere, hvad er det smukkeste stykke matematik, I kender ti... -
Ny start (gym.)
ForumindlægHej allesammen, så har jeg (sikkert også andre) ferie (: (i princippet, mangler translokation). Og jeg tænkte lidt på, hvordan i havde det, da i begyndte på en ungdomsuddannelse. Var det meget nyt? Jeg er nemlig typen, der er mindre snaksalig i starten og har svært ved at vænne mig til, at al tin... -
Oversættelse af små franske sætninger..
ForumindlægHey! :)Jeg sidder og bøvler lidt med nogle korte franske sætninger. Er der nogen der vil være skide sød, og tjekke dem igennem for fejl? Ville være dejligt :)På forhånd tak!! :D0. Historien handler om en lille pige, som er død.L’histoire s’agit d’une petite fille qui est morte.1. Hun er altså et ... -
Spanskoversættelse
ForumindlægNogle som vil rette denne oversættelse? Spansk: En la parte superior de la imagen, hay un elefante. Tiene una especie de estatua en su espalda. El elefante tiene el color blanco. A la derecha del elefante, hay una roca. En la parte superior es la Roca marrón. La parte inferior es un aburrido gri... -
Hjælp til oversættelse af tysk
ForumindlægHej er der nogen som vil være venlige og hjælpe med at rette min tysk opgave? Har selv kommet med et bud og håber der er nogen som vil hjælpe mig med at rette den, gerne med forklaring:) Min lille bror. Hendes stor bror. Hans nye veninde. Jeres sidste besøg. Et fugtigt klima. En blå kuglepen. En... -
Matematik (regulær femkant)
ForumindlægOpgave 1 Tegn en regulær femkant med sidelængden 10. Tegn alle diagonalerne. Diagonalerne danner en ny femkant inde i den store femkant. Brug skæringsværktøjet til at finde hjørnerne på denne mindre femkant. Svar på følgende spørgsmål: Hvad betyder det, at femkanten er ”regulær”? ... -
10 sætninger
ForumindlægNogen der vil hjæølpe med at oversætte disse 10 sætninger, er på den, skal bruge dem til fremlæggelse på dansk og de skal være 100 % grammatiske rigtige - altså så godt som muligt selvfølgeligt. Håber I vil hjælpe. 1. Den store mand sad på den lille søko. 2. Hvem er bange for den store, stygge... -
Kommentarer til min stil "Digte om døden"
ForumindlægHej. Er der nogle, der vil kommentere min stil og evt. gætte på en karakter? Jeg vil sætte stor pris på det! Opgave 4 – Digte om døden Digtet Forgængelighed er skrevet af den danske digter Inger Christensen (1935-2009) og er ét af digtene i digtsamlingen Lys, der blev udgivet i 1962. I 1995... -
Adjektiv afl
ForumindlægHar bare haft problemer med den her aflevering - måske nogen, der vil skimme den? Nach einem langen Aufenthalt auf den schönen westindischen Inseln wandte ich zurück in meinen altes Vaterland. Meine liebe Mutter war tot und MIN LILLE BROR BOEDE I DEN NORDLIGE DEL AF LANDET, ich weiss aber nicht ... -
Hjælp til beregning af vilkårlige trekanter
ForumindlægHej til jer derinde. Jeg står med en opgave hvor jeg skal finde den samlede omkreds af en figur som er de sorte og den røde linje til sammen, jeg burde meget gerne have vedhæftet et billede til at kunne vise det. Jeg har puttet de oplysninger på som jeg har fået, og delt firguren som er en firka... -
Snyd til terminsprøve
ForumindlægHej. En af mine venner har mobilt bredbånd (det der lille usb modem man kan gemme i penalhuset eller lign.) og siger at han bare henter sin opgave fra internettet til prøven. Kan man ikke blive taget for det?. Har skolens IT-ansatte ikke noget udstyr til at spore sådanne ting? Elelr kan han... -
imorgen er alt muligt
Forumindlæghvem kan hjælpe mig med at fortolke den herr digt..? min lære siger at den skal væree som lille historie sådan man kan forstå hva digten handler om.. ikke som en digte der blev fortolket.. hvem kan hjælpe mig så????? her er den det er to stroffer:: her er stroffe 1 Jeg har læst i avisen at ... -
Tangentligning
ForumindlægHeyEt lille matematik-problem, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp/løsning til...Funktionen f er givet ved f(x)=x^3+x^2+ax+bDet oplyses, at f'(-2)=7 og f(-2)=-1a) Bestem tallene a og bb) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (-2;f(-2)).Jeg er selv nået frem til følg... -
post sendes med brev
ForumindlægJeg ved godt det ikke rigtig har noget at gøre med lektier og sådan. Men jeg har ledt alle steder for at få svar på mit spørgsmål. Håber der er nogen herinde der ved det. Jeg føler mig lidt dum når jeg spørger om det men her kommer det: Jeg skal sende en lille kort ærmet skjorte, og den v... -
Årskarakters betydning
ForumindlægHej alle Der er en lille ting jeg er blevet i tvivl om. Jeg går på STX og har lige været oppe i fysik og fik et 10-tal, min årskarakter lå på et 7-tal. Mit gennemsnit i fysik vil blive regnet ud fra begge karakter, ikke sandt ? Men det jeg så tænker på er de fag jeg f.eks. har på A-niveau. Altså ... -
Casværktøjer
ForumindlægHej Jeg har en lille bøn. Jeg læser matematik på fjernstudie og har fået en del problemer med at bruge cas værktøjer. Jeg bruger GeoGebra og Cas fra systime bøgerne, men min problemer, at jeg faktisk ikke kan bruge dem, da jeg ikke aner hvordan de fungere. Jeg har netop haft opgaver, hvor d...
