Søgning på: de måske egnede. Resultater: 16701 til 16720 af 29788
-
Hvordan beregnes højden af en trekant uden sider?
ForumindlægHej derude, Er der nogle der kan forklare hvordan jeg kan beregne højden af følgende trekant. Jeg kender de tre vinker: A= 45 grader, C=130 grader og B=5 grader Ingen sider er oplyst.. Jeg har vedhæftet det billede af opgaven Jeg er helt på bar bund, så ville blive super glad hvis nogle... -
Rotation af figur
ForumindlægHej, jeg er blevet i tvivl om hvad man skal gøre når man skal rotere en figur (vedlagt billede) Jeg skal rotere den 90 OG 180 grader- hvordan gør jeg? Tak på forhånd:) -
Hvad er fejllinjer på et diragram?
ForumindlægHåber nogle kan hjælpe :-) -
Universitetet i Herning
ForumindlægJeg er blevet lidt hooked på et studie på Aarhus universitet i Herning. Jeg havde egentlig tænkt at jeg skulle flytte til Aarhus for at læse, men er nu i tvivl. Jeg søger derfor lidt info og erfaringer fra studerende i området. Går jeg glip af noget af "universitets oplevelsen" ved a... -
Hvad er vigtigt at vide fra matematik c-niveau til at kunne lære matematik på b-niveau???
ForumindlægHvad er vigtigt at vide fra matematik c-niveau til at kunne lære matematik på b-niveau??? Hvad skal man kunne på rygraden for at lære matematik B-niveau? -
Arten af ekstemumspunkter
ForumindlægEn der ved hvordan man bestemmer om der er tale om et lokalt minimumsted, maksimumsted eller vandret vendetangent i det vedhæftede dokument for hhv. S1, S2, S3 og S4? Ved der gælder at hvis: f''(x0) > 0, så er x0 et lokalt minimumssted f''(x0) < 0, så er x0 et lokalt maksi... -
Tidevand og diger projekt
ForumindlægHej! Jeg sidder pt med en projektopgave i tidevand og diger. Den kan findes i Teknisk Matematik bogen. Dog mangler jeg et teoriafsnit med intergralregning. Kan nogen være behjælpelig med hvordan det kunne skrives? - En forvirret elev -
er det grammatisk korrekt?? HÆJLP PLEASE
ForumindlægER DET RIGTIGT SE BORT FRA DET PÅ DANSK PLEASE HJÆLP -
Ligninger
ForumindlægHvordan løser jeg ligningerne 8x + (5x - 6 - 4x + 1) = x - (x - 4) x - (5 - 2x + 3) = -2 3 + 2x + (3x - 4) = 2x + 12 - (x - 7) 2½x - (9 - 3x) = 5x + (-4) 5 • (4 + 2x) = 9 • (x + 4) 7 • (3 - x) = 5 • (3x) - 1 (11x + 11) • 2 = (2x + 12) • 6 (7 - 5x) &bul... -
Gode råd til den mundtlige eksamen?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i SOP og leder efter gode råd til den mundtlige del. Hvordan kunne man opsætte sin disposition og hvis man nu i sit projekt har gennemgået en matematisk udregning, skal man så også gennemgå den i sin fremlæggelse? Tak på forhånd! -
hjælppeps
ForumindlægI en model antages, at sammenhængen mellem en frugts vægt og længde er givet ved f(x)=6x^(-0,5) , hvor f er frugtens vægt, og x er frugtens omkreds. A) Bestem frugtens vægt, når frugtens omkreds er 14. B) Bestem frugtens omkreds, når frugtens vægt er 15. C)Bestem hvor mange procent frugtens ... -
Bestem tallet t så afstanden fra punkt til linje er mindst
ForumindlægHej, jeg står med opgaven "Bestem tallet t så afstanden fra punktet P til linjen med ligningen x-2y+12=0 er mindst mulig." Her er jeg kommet frem til OP(t) = (3+2cos(t), 4+2sin(t)). Men jeg ved ikke helt hvordan jeg kommer videre herfra - jeg tænker jeg skal bruge distanceformlen, men... -
Jeg har brug for hjælp til et spørgsmål. Det handler om stråling.
ForumindlægHvilken betydning har stråling for levende organismer? -
Hjælp til Nspire
ForumindlægHej, jeg ved godt hvordan jeg skal lave a og jeg ved at jeg skal definere diff.lign. og isolerer h bagefter i b, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre i nspire. Håber at der er nogen der kan hjælpe. -
Brugersystem
ForumindlægFejl i brugersystemet og forslag til rettelser må meget gerne skrives i denne tråd!På forhånd tak!Mvh.Sam -
13 -Skalaen
ForumindlægSkal 13-skalaen laves om???Hvad er jeres mening?? -
Fra 00 til 12?
ForumindlægHej SP jeg er igang med FSA. Her i mandags var jeg oppe til min dansk eksamen, hvor jeg var utrolig nervøs og trak en tekst som jeg ikke fik noget ud af overhovedet(jeg fik 00). Så her idag var jeg oppe til fysik, hvor jeg fik 12. Syntes bare det viser noget... Eksamenen har utroligt meget med n... -
Karaktergivning af en eksamensopgave - ikke tilfreds
ForumindlægHej. En (dansklærer) der en som kan hjælpe med at vurdere min eksamensaflevering, jeg er nemlig ikke enig med den givende karakterer. :) - Stephani -
lærer på gymnasiet
ForumindlægHej! Hvor stor er chancen for at man får en ny lærer på gymnasiet? Jeg går i 1.g og har en matematik lærer, som jeg overhovedet ikke bryder mig om. -
Hjælp til formulering
ForumindlægHej. Jeg er i gang med eb aflevering i engelsk, hvor jeg i et afsnit skal skrive lidt om sociale medias baggrund. Er der nogen, der hurtigt vil se på min korte tekst, og se om jeg eventuelt kan formulere mig bedre? På forhånd tak. Teksten er således: One of the most appreciated innovations in t...
