Søgning på: billedkunst c noter. Resultater: 16761 til 16780 af 73643
-
Eksponentielle funktioner!!
ForumindlægHordan kan jeg løse denne opgave: En person har indtaget amfetamin. mængden af amfetin i kroppen kan beskrives ved modellen y=15*0,84x hvor x tiden efter indtagelsen (målt i timer), og y er amfetaminmængden i kroppen (målt i mg). a. hvad fortæller tallene 15 og 0,84 om amfetaminmængden i kropp... -
Linær funktion - hjælp!
ForumindlægHej derude! Sidder lige nu med en emneopgave jeg skal have lavet færdig til i morgen og mangler kun at få gjort én opgave færdig, har dog kigget på opgaven ret længe efterhånden og kan ikke finde ud af at løse den. Der står følgende i opgaven: Funktionen f har forskriften: f(x)=−3x−... -
Omskriv følgende andengradspolynomier til formen
ForumindlægHej jeg har nu prøvet i godt stykke tid på af finde ud af hvordan man gangere i parrenters i en andengradspolynom Opgaven lyder følgende: Omskriv følgende andengradspolynomier til formen f(x)= ax2+bx+c ved at gange parenteserne ud a. f(x)=(x-1)(x+2) Mere information for jeg ikke givet så d... -
Vektorregning - 3 ubekendte
ForumindlægHejsa, Har tidligere fået svar på spørgsmålet her https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1880547#1880585 men havde tegnet det forkert, så selvom svaret var korrekt gav det ikke det ønskede resultat ved optegning... my bad! Nu skulle det være tegnet korrekt og med lidt uddybende for... -
stokastisk variabel
Forumindlægjeg er desværre gået i stå med disse tre opgaver Et gartneri reklamerer med, at for en bestemt slags forårsløg vil 9 ud af 10 løg spire. En kunde køber 50 af de pågældende forårsløg fra gartneriet. a) Indfør en stokastisk variabel, og opstil en binomialmodel. Det viser sig, at kun 42 af kunde... -
1. G matematik, geometri
ForumindlægHejsan, Jeg sidder her og har gevaldige problemer med sidste halvdel af en opgave. Opgaven er fra "MAT 1 opgaver" og er nr. 517. Den lyder som følgende: Bevis, at trekant ABC, hvor a=5 b=12 og c=13 er retvinklet. Hvilken sætning benyttes?Ovenstående har jeg lavet, nu kommer så det egent... -
Toppunkt
Forumindlæga) f(x)=2x^2+5x-7 b) f(x)=-4x^2+4x+3 c) f(x)=2,3x^2+9 d) f(x)=100x^2+45x e) f(x)=-0,02x^2-9x-5 f(x)=-22x^2+4x-45 Find toppunktet for 2.gradspolynomierne I opgave 1. Hvordan gøre jeg det? -
Funktionspapir vendinger
ForumindlægHej Jeg har fået stillet denne opgave, som jeg har store vanskeligheder med.I opgavebesvarelser møder man i forbindelse med opgaver, der løses vha. funktionspapirer, typisk følgende vendinger:a) Da punkterne ligger på en tilnærmelsesvis ret linje..b) Da punkterne danner en ret linje..c) Da punkte... -
Loesningskurver til f'(x)=k*f(x)
ForumindlægHej, kan det passe, at alle loesningskurverne til f'(x)=k*f(x) er voksende? Loesningsformlen er y=c*ekx e er jo egentlig en positiv konstant, saa a vaerdien (set i forhold til en "generel" eksponentialudvikling) kan vel kune blive e, 1 eller et andet positivt tal, idet det er o... -
brydningsforhold m.m.
ForumindlægHej Hjælp ønskes til følgende Fra vakuum sendes elektromagnetisk stråling (det er jo mikrobølger..)med bølgelængden 2,4 cm mod et kunststofs plane overflade og ind i kunststoffet. For en given stråle er indfaldsvinklen 27 grader og brydningsvinklen 16 grader. Udbredelses hastigheden i vakuum sætt... -
Partikelspredningsmodeller
ForumindlægHej, jeg ville gerne høre om der er en der ved hvordan man kalibrere følgende analytiske partikelspredningsmodel som er vedhæftet dette spørgsmål. Hvis nu vi siger at jeg har målt koncentrationen af et bestemt stof på et givet sted og på et givet tidspunkt (c(x,t)), og lad os sige at jeg har en r... -
Problem med en formel. Har rapport om Effekt/Nyttevirkning. Jeg skal bruge en formel jeg ikke forstår.
ForumindlægJeg har en rapport um Effekt/Nyttevirkning. I rapporten skal jeg bruge denne formel:m * c * (t,k - t,b) altså: masse * specifik varmekapacitet (tror jeg) og paranteset betyder: tid,kogemarket minus tid, begyndergradMin udregning er:1kg * 4200 J/kg*K * 80 K = 3360000.Problemet er at jeg ikke kan f... -
Trigonometri & vektorer
ForumindlægJeg sidder fast i opg. 3.100 s. 101 i Eksamensopgaver, Matematisk Linie 3 årigt forløb til A-niveau:Der er givet et koordinatsystem i rummet. Punkterne A(1,0,2) ; B(2,1,0) ; C(4,0,0) ; D(3,-1,2) er vinkelspidser i et parallelogram. Skæringspunktet mellem paralellogrammets diagonaler betegnes P.Pr... -
Kemisk ligevægt
ForumindlægHej derude! Jeg er igang med en aflevering i kemi omhandlende kemisk ligevægt. Kemi er som regelt ikke min stærke side, så ville gerne lige spørge nogle derude om lidt hjælp til en af opgaverne. På forhand tak. Opgaven lyder sådan: Phosgen (carbonylchlorid) blev anvendt som giftgas under 1. ve... -
enkelt sætning på fransk... hvordan siger man derfor i denne sammenhæng?
ForumindlægMåske er det derfor at han spørger monsieur Hamil. Om man kan leve uden kærlighed, han er bange for at døden, fordi at han ikke får kærlighed. og jeg har skrevet dette: Peut-être c´est (derfor) il demand Monsieur Hamil si on peut vivre sans amour, il a peur de la mort. Parce qu´il n´a pas d´amour... -
Ligning
ForumindlægHey.. Jeg har en opgave som jeg sidder meget fast i.. Har prøvet og prøvet.. vil høre om i ville hjæpe så jeg kunne komme på rette spor.Opgaven:Pris pr. stk. somfunktion af afsætning er bestemt ved forskriftenp=f(x) =-1,25x + 85De samlede omkostninger som funktion af varemængden er bestemt vedC=K... -
matematik
Forumindlæghej jeg håber, at få hjælp til denne opgave.Der er en graf af funktion f(x) = ax^2 + bx + c (parabel)Parablens skæringspunkter med x-aksen er -(-4,0) og (1,0) toppunktet er (-1,5;-3)aflæs grafens skæringspunkter med koordinatakserne , og udnyt dette til at bestemme en regneforskrift for den stam... -
pH-opgave
ForumindlægEn opløsning er fremstillet ved at komme 65mL 0,15M HCl og 85mL 0,0528M HNO3 i en 500 mL målekolbe og fylde op til mærket med demineralliseret vand.a) Beregn pH for opløsningen.Opløsningen hældes ud i et bægerglas, hvori der findes 2,5g NaOH(s).b) Opskriv et reaktionsskema for denne reaktio, der... -
Bevis for regneregler for skalarproduktet, den distributive lov.
ForumindlægHej.Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, jeg sidder og læser til matematik eksamen, 1-årigt forløb til matematisk A-niveau, men jeg kan ikke lige finde ud af hvordan man beviser den distributive lov i regneregler for skalarproduktet?Den siger, at (i vektorer): a*(b+c)=a*b+a*cJeg ved godt hvad s... -
er det rigtigt det jeg har lavet??
Forumindlægdet handler om ordstilling i spørgsmål : jeg har en sætning som skal skrives på flere måder...a.inversion(=omvendt ordstilling)b.est-ce que c.ligefrem ordstilling d.ligefrem ordstilling,spørgsmål sidst sætningen er : hvorfor siger du det? a. pourquoi tu la dit.b. pourquoi cela tu dit. .c. pourquo...
