Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 16841 til 16860 af 106471
  • kan ngn hj;lpe plzzzzzzz

    Forumindlæg
    Trykket 1 atm er ligmed trykket fra en kviksølvsøjle med højden 760 mm. a) beregn massen af kviksølvsssøjle med et tværsnitsareal på 1,0 cm(i anden) og højden 760 mm. b) hvad menes med udtryk som "trykket er 5 kg pr cm(i anden)" og hvor stort er dette tryk.
  • Sandsynligheder

    Forumindlæg
    I Fiskedammen svømmer 54 plastikænder rundt. Hver and har et farvet mærke i bunden. 7 ænder er gule, 9 ænder hvide, 19 ænder røde og 19 ænder er blå. -Bestem sandsynligheden for at få en gul and i første fangst. Jeg har fuldstændig glemt, hvordan man regner sandsynligheden ud. Nogen der kan hjæ...
  • Kan man sige det?

    Forumindlæg
    Kan man sige følgende? They don’t need to work to get to that point, and as a result they end up not appreciating the life that they have and take it for granted. eller skal der være noget i mellem "up" og "not" er i tvivl :/ Tak på forhånd!
  • Perspektivering Krigsudbruddet 1. verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er i gang med en præsentation i historie om Krigsudbruddet i 1. verdenskrig, men er gået lidt i stå ved perspektivering. Man kan vel i realiteten perspektivere til alle krige før eller siden, men er der ellers andet, man kan perspektivere til? Et andet sprøgsmål: Hvad betyder kildens t...
  • psykologi OG jura???

    Forumindlæg
    Hej Kan man ikke på en eller anden måde blande psykologi og jura på universitetet?? Eller er der et fag som indeholder lidt af hvert??? :)
  • Sammensat integral

    Forumindlæg
    OG DEN ANDEN OPGAVE: Nogen der kan hjælpe med at løse resten. Tak:-)
  • koncentration

    Forumindlæg
    hvilken formel, bliver der brugt til at finde koncentrationen`? for jeg får et andet svar?
  • Mat opgave

    Forumindlæg
    Hej, Den ene rod i er -2. Bestem a og den anden rod. How??
  • faseplot

    Forumindlæg
    nogen der ved hvordan man laver et faseplot i ti-nspire eller et hvilket som helst andet sted?
  • 1- eller 2-håndskilde

    Forumindlæg
    Darwins værk er jo fx blevet oversat til dansk, kalder man det så en første- eller anden-håndskilde??
  • VESTAS - Hjælp!!!

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skriver i øjeblikket om eksamensopgave om Vestas. Jeg skal beskrive deres organisation, men det er vildt svært. Jeg skal bestemme mig for om de har produkt/geografiske, funktionelle eller matrix enheder/afdelinger. Er der nogen som har forstand på det!!?? Vær sød at hjælpe mig. Mvh Helena
  • Bestem a og en rod

    Forumindlæg
    Er der nogen, der gider hjælpe mig med nedenstående opgave? Jeg er snotforvirret over, hvordan den skal løses. Den ene rod i x^2 + 6x + a = 0 er -2. Bestem a og den anden rod.
  • Pythagoras

    Forumindlæg
    Kan ikke finde ud at denne her: For en retvinklet trekant gælder, at den ene katete er dobbelt så stor som den anden. Find de to kateters længder, når hypotenusen er 100 cm! Nogen der kan hjælpe?
  • Dag og Nat

    Forumindlæg
    Hej hvordan beskriver man, dag og nat. har prøvet at læse i alle bøger og hjemmesider er der nogen der ude der kan hjælpe mig med at forklare mig det på en anden måde. på forhånd tak(:
  • for ringe :(

    Forumindlæg
    I 8. klasse fik jeg i 1. StandpunktskarakterDansk 6-6-7-6Mat 6-6Engelsk 6Tysk 72. Standpunktskarakter har jeg slet ikke fået nogle karakter.3. StandpunktskarakterDansk 7-5-6-6Mat 6-6Mdt. engelsk 6Tysk 7fysik/kemi 7I 9. klasse 1. standpunktskarakterdansk 6-5-5-6mat 5-5engelsk 6tysk 6fysik...
  • oversættelse

    Forumindlæg
    Hej med jer..skal aflever det imorgen gider i ikke tjek det igennem for mig i søde mennesker :).Oversæt til engelsk:En usædvanlig hændelse i en temmelig komfortabelt udstyret togkupe i Ungarn:Kupeen er fuldt optaget af en flot, russisk officer, en smukt klædt ungarer, en meget gammel dame og en u...
  • dansk

    Forumindlæg
    Forklar hvorfor det hedder jeg og ikke mig i de fremhævende eksempler i samtalen her: Henrik på 2 år viser stolt sin mor en mønt han har fået af sin mormor.MIG har fået en krone.JEG har fået en krone, retter moderen ham.Henrik ser vredt på hende og svarer arrigt:Det har MIG osse! HJÆLP TAK!!!
  • Den skriftlige eksamen?

    Forumindlæg
    HeyVil høre om nogen af dem der var til spansk eksamen i går evt vil vise hvordan deres oversættelse ser ud?
  • Et hurtig redox spørgsmål

    Forumindlæg
    Man har følgende redoxreaktion:5Fe++ +MnO4- + 8H+ ---> 5Fe+++ + Mn++ +4H2OSpørgsmålet lyder:Hvor mange mL 0,0206 M KMnO4 skal der anvendes for at Fe++ oxideres til Fe+++.Jeg vil ikke ha' resultater eller regnemåde, blot hvad det er jeg skal kigge på. Jeg kan se at forholdet er 1:5 men så k...
  • Ris og ros

    Forumindlæg
    I denne tråd kan du give ris og/eller ros til den nye version af siden.