Søgning på: fransk noter. Resultater: 16841 til 16860 af 19217
-
Godmorgen!. søger hjælp til løsning af ligninger! :)
ForumindlægGodmorgen alle sammen!. Sidder med en aflevering, og kan ikke finde ud af hvordan jeg kommer videre, det drejer sig om disse opgaver. Håber der er en der kan hjælpe, da jeg ikke kan komme videre. Vil helst ikke have svaret, men meget gerne en forklaring, på hvordan det hænger sammen :).. i denn... -
differentialkvotienten
ForumindlægHejsa kære SP-brugere. Jeg har lige et spørgsmål. Hvad betyder differentialkvotient? Er der en der kan skærer det ud i pap for mig? MVH Pokemonorm -
Rette stil
ForumindlægNogen der har lyst til at rette min engelske stil? -
P(-2)= 2*(-2)3 + 3*(-2)2 -4*(-2)-4
Forumindlæghvordan regner man det ud :S -
down under???
Forumindlæghej er en 3g'er der skal finde et universitet... har i det sidste tænkt meget på Australien? vil helst lære noget indenfor fysik - helst astronomi. er der nogen der har gået i skole eller arbejdet "down under" der har gode råd?? f.x. hvordan skolesystemet er.. hvordan med lejligh... -
Tan(x) = 1
ForumindlægLøs ligningen: tan(x) = 1 for x ∈ [0;2π] tan(1) =π/4 Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg kommer frem til at det også kan blive 5π/4 ? -
HVAD SKAL JEG GØRE?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er ny på studieportalen. Men da jeg er i tvivl om mit studievalg, så håbede jeg på at få nogle gode råd af jer. Jeg går nu i 1.g på HHX og har fået min første standpunktskarrakter. Jeg fik et enkelt 10 tal, samt 2 firetaller og så var resten 7 taller. Det kunne selvfølge... -
Computer Nørd
ForumindlægJeg er ved at lave en tabel over, hvor mange timer folk bruger foran computeren. så..hvor mange timer bruger du foran computeren og kan det skade synet? -
Differentialkvotient
ForumindlægUdled udtrykket for differentialkvotienten for f(x)=ax^2+bx+c ved hjælp af 3-trinsreglen -Håber der er nogen der kan hjælpe? :) -
Euklid: Postulater vs. aksiomer?
ForumindlægHej, Er der nogen der kan forklare hvad der menes med postulater og aksiomer, når der snakkes euklidisk geometri? Jeg har nemlig set en masse forskellige kilder som omtaler de samme formuleringer som både postulater og aksiomer, og også nogen der siger at det er det samme... Yderligere nævner de ... -
Ørneflugt
ForumindlægHej.. Nogen der ved hvilke motiver og tema der er i henrik pontoppidans ørneflugt? Og hvilken historisk tid den er skrevet i? Det ville være en stor hjælp! Tak ... Anne -
A Niveau?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder og grubler over, om jeg skal tage mat på A Niveau her efter 9 klasse. Jeg ved at Mat på A Niveau ikke er en dans på roser, og det kraver hårdt arbejdsstyrke og flid, men er det for svært? min gennemsnit er 10 (i mat, på folkeskolen) er der nogle der plz vil svare på det? -
ester syntese
ForumindlægHej, Jeg har 2 spørgsmål ang.ester syntese: a) Ved fremstilling anvendes konc. svovlsyre som katalysator, vi udnytter, udover den katalytiske virkning, også at svovlsyre siges at være vandsugende: forklar hvilken indflydelse det har på syntesen? b) Forklar hvilke indflydelse det har på sy... -
TanteOdas forunderlige verden
Forumindlæg1) Langt ude i ødemarken ligger en hytte, hvor alle hjørner vender mod syd. Pludselig går en bjørn forbi. Hvilken farve har bjørnen? 2) Ved 162435 er der 1 ciffer, der står rigtigt. Ved 162453 står 0 rigtigt. 426153 er der 1, der står rigtigt. 246531 er der 3 på sin rigtige plads. Og endelig ved... -
haster!
ForumindlægNogen der gider at rette en tekst, hvor der skulle sættes komma, semikolon og kolon? -
Vedhæftet fil
Forumindlæg1) Hvordan vedhæfter man en PNG-fil direkte ind i svarboksen, uden om SP's forside? 2) Kan en PNG-fil, som ér vedhæftet, trækkes tilbage indenfor de 10 min., man har til at redigere i? -
Integrealregning!
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har et tilsyneladende enkelt spørgsmål: Beregn integralet af: 4 / (3x+2) får det indtil videre til: 4*integral af 1 / (3x+2) , men ved ikke hvad jeg skal gøre med 1 / (3x+2)? På forhånd mange tak :) -
Find x i ligningen
ForumindlægJeg har den her ligning 2/(2x+1)=5/(x-1) og skal forklare hvordan jeg kommer frem til x jeg ved at x= -0,875, da jeg har udregnet det i ti.inspire. Det nytter dog ikke noget, da jeg skal forklare hvordan jeg kom frem til det. Håber der er nogle derved hvordan man gør og kan hjælpe. -
Bliver han rig? problemregning
ForumindlægJohn H. får udbetalt pengene fra sin sponsorkontrakt en gang om året. Hvor stort er sponsorbeløbet efter skat? det er 95520. Dette beløb indsætter han hvert år på en opsparingskonto, der giver 4,5% p.a. (4,5% = 0,045) han spiller fodbold i 10 år. Beregn det beløb Jørn H. har opsparet efter 10. -
Hvad skal jeg stille op?
ForumindlægHej kære mennesker. Jeg står i en helt igennem lorte situation (undskyld sproget). Jeg er dårlig til matematik. Meget dårlig. Mine karaktere lød på et 4-tal i folkeskolen (nogengange et flot 7 tal, hvis jeg fik hjælp på vejen). Nu går jeg i gymnasiet. Jeg har valgt at tage matematik på b-niveau...
