Søgning på: historie begreber. Resultater: 16881 til 16900 af 22480
-
Socialisme
ForumindlægHej allesammen Er der nogen der ved hvad socialisme er? og hvad socialliberalisme er? -
Kulstofkredsløb i en sø
ForumindlægHej Jeg skal op i biologi eksamen i morgen og har trukket kulstofkredsløb i en sø. Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan kulstofkredsløbet hænger sammen med søen? -
Hvad er energi i grunden?
ForumindlægHejsa. Er der nogen der kan forklare mig, hvad energi i grunden er? -
Old - Masser af spørgsmål til Sokrates forsvarstale
ForumindlægHvad erDispeterekunst - det nævnes flere gange, især i startenKan godt se at Sokrates ikke vil sammenlignes med sofister, men hvorfor er det negativt at blive sammenlignet med naturfilosoffer?Har hørt om Ethos logos og Pathos i talen her. Men husker ikke rigtig vi har lært noget om det. Nogen der... -
Ordsprog - Hvad betyder de??
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvad disse ordsprog betyder: "Du' ligeså trist som den sidste dreng på rød stue der altid venter" "Det står i aktuel" -
To cirkler der dækker over hinanden
ForumindlægNu har jeg siddet og bakset med det her problem i for lang tid :S Og noget siger mig, at jeg bare har overset et eller andet simpelt :)http://www.upitfree.dk/upload/files/Cirkler.bmpHvordan finder jeg arealet på det område cirklerne dækker over hinanden?Tak på forhånd :) -
ghetto - hvad betyder det egentlig?
Forumindlæghey derude.. er der nogen der kan komme med en forklaring, på hvad en ghetto egentlig er. Jeg ved selv at det er noget med en gruppe mennesker, som har samme interesser for noget, som bor i det samme område. håber der er nogen der kan hjælpe med at forklarer hvad det er.. på forhånd taaaaak... -
enzym
ForumindlægEr der nogen der kan nævne nogle forskellige processer i kroppen, der styres hvert af et bestemt enzym?? Og er der nogen der ved hvorfor det er T i DNA og U i RNA? -
Postmoderne
ForumindlægJeg er lidt forvirret. Er der en, der kan forklare hvilket tidsperiode postmoderniteten lå i, og hvad dens kendetegn er?Wikipedia har to artikler om emnet: Det ene med bindestreg, den anden uden.http://en.wikipedia.org/wiki/Postmodernityhttp://en.wikipedia.org/wiki/Post-modern -
Sport & Matematik
ForumindlægVi har fået en opgave, nemlig at vi skal prøve at lave en portfolie i matematik indenfor emnet sport (Bare for at prøve det inden det går rigtig løs): Vores gruppe har fået indenfor området geometri hvor vi skulle lave en problembehandling og en matematisk modellering. Vi skal ligeledes tænke på ... -
At blive voksen
ForumindlægAt blive voksen.. Hvilke associationer vækker det hos jer andre herinde? For mit vedkommende er det ikke når man rammer "de voksnes rækker", som man bliver lært er både til konfirmation, 18-års fødselsdag, når man bliver student eller når man fylder 21.At være moden, at kunne tage ansva... -
asymptote til logaritmen blabla
Forumindlægy = -log(0,001025-0,100x)/0,031 + x) bestem den lodrette asymptote for funktionen... hvordan!? - hjælp ! -
Samfundsfag ???
ForumindlægHej derude . Jeg går i 1.g og samfundsfag på A niveau. Er der nogen af jer der kan give mig nogle råd til at blive bedre til samfundsfag, og hvad jeg skal gøre for at blive bedre. Jeg klarer mig ikke sig godt i samfundsfag, især når det kommer til det mundtlige, så tør jeg næsten ikke sige n... -
Hvilket parti i Danmark er det mest liberalistiske?
ForumindlægHvilket parti i Danmark er det mest liberalistiske? -
Borgerkrig Bosnien 92-95
ForumindlægVi skal lave projektopgave om borgerkrigen i bosnien 92-95. Eller krigen mellem bosnien, jugoslavien, kroatien, serbien. Vi kan ikke finde nogle brugbare oplysninger, gratis... Kan I hjælpe os? -
Tæthedsfunktion
ForumindlægVi har fået en ekstraopgave af vores lærer, som jeg gerne vil have hjælp til at løse ordenligt (dvs. ikke sådan noget med at tegne en skitse og så se at det vist nok ser fornuftigt ud hvis man nu lige antager at bla bla bla):\n\nLad X være en stokastisk variabel med fordelingsfunktion F_X, der er... -
Closed-form expression?
ForumindlægHej, Hvad er den danske betegnelse for "Closed-form expression"? Eksisterer det? Tak på forhånd. -
Relativ tilvækst og tilvækst
ForumindlægJeg har en emneopgave om eksponentiel vækst.. og har et spørgsmål der lyder således: - Hvad betyder fremskrivningsfaktor, tilvækst og relativ tilvækst? (Jeg har styr på fremskrivningsfaktoren) men hvordan forklare jeg hvad tilvækst og relativ tilvækst betyder? Tak :) -
Optagelsesprøve på stx
ForumindlægHejsa jeg har lige fundet ud af jeg skal til optagelsesprøve på Stx, hvilket skræmmer mig en del. Jeg ved slet ikke hvordan det fungerer, derfor ville det være ret hvis nogle af jer kunne fortælle det. Er den svær, hvad kommer man op i, kender i nogen som har været til optagelses osv. Meget vig... -
Arvesynd
ForumindlægEr der en der kan fortælle mig, hvad der menes ved arvesynd. F.eks. at det skal nedavles i 7 lag? Jeg har altid undret mig over det, og har aldrig helt forstået det!
