Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 16881 til 16900 af 19441
-
Kemi i gym !!
ForumindlægHejsa.. Mit spørgsmål går ud på hvordan det er at have kemi på højniveau i gym ? Og hvilke ting lærer man først når man starter i 1g. Jeg starter i gym om 10 dage og jeg er nysgerrig hvordan kemi bliver i gym. Håber på hjælp fra gymnasie elever Tak -
Gym efter 9 eller 10?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige et spørgsmål, hvis man nu har mulighed for at komme på gym lige efter 9 klasse burde man så vælgedet,eller tage 10 lige for en sikkerhedskyld. Jeg synes det er bedre at tage gym lige efter 9 klasse. Jeg ved ikke med jer? -
Psykologiske gys - mediefag
ForumindlægHej Nogle der kan hjælpe mig med at definere "det psykologiske gys"? Jeg er kommet meget itvivl om hvad det egentlig er. (Skal bruges til eksamen i mediefag) På forhånd tak. -
Excel hjælp
ForumindlægHej alle excelbrugere Jeg er i en situation, hvor jeg skal have genereret en masse (op til 6000) forskellige navne. Helt specifickt er jeg interesseret i en navnestruktur på formen: AA01 AA02 .. AA99 AB01 AB02 .. AB99 etc. Jeg tænker, at det er simpelt at generere i excel, men jeg kan ... -
Naturlig logaritme
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, der lyder: Bestem definitionsmængden for funktionen: f(x) = ln(x2-2x-3). Vi må ikek bruge hjælpemidler, så hvordan er det lige jeg løser denne opgave? -
Problemstilling ang. klima
ForumindlægHej . Jeg er i et kæmpe dilemma, og håber en eller flere kan/vil prøve at hjælpe.. Jeg har en samfundsaflevering til på tirsdag som handler om klima. Vi har fået to interviews som vi skal analysere - er ordnet. ^^ Mit problem er, at jeg simpelthen ikke kan finde på en problemstilling ud fra disse... -
Fysikkens vigtigste love?
ForumindlægDet her er et lidt underligt spørgsmål, men... Hvis I skulle vælge en (1!) lov i fysikken som den vigtigste, hvad ville I så vælge? Det er i orden at vælge flere love, der hører sammen, fx Newtons love eller varmelærens love... -
herons formel
ForumindlægHej .. jeg vil mega gern have hjælp til den læresætning siden den er svær. hvis nu vi siger siderne har følgende længder a=8 b=7 c=10 Så plejer jeg at sige 8+7+10 =25 så taster jeg kvadratrod på lommeregner og så 25(25-8)(25-7)(25-10) men det bliver jo ikke det rigtige resultat jeg får det ti... -
Kvantefeltteori
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig Kvantefeltteorien? Vær' venlig at være meget detaljeret og forståelig siden jeg går i ottende klasse:) (Og vær' venlig IKKE at fortælle mig at jeg bare skal gå til wikipedia!) -
Studieretningsopgaven i 3g
ForumindlægI min klasse er vi lidt i tvivl om, hvilke fag, man må skrive i, i studieretningsopgaven i 3g. Man skal skrive i dit studieretningsfag på A. Derudover, må man så vælge et hvilket som helst andet fag? -
Optimering med f `(x)
Forumindlægjeg sidder med den opgave og har bruge for hjælp. 1) en cylinder er indskrevet i en kugle med radius 3 som vist på figuren.Hvilken højde h skal cylindern have, for at dens rimfang bliver størst muligt? se figur i vedl fil Cylinder. -
Hjælp!
ForumindlægOpgave 2, b og c kan jeg ikke finde ud af, er der nogen venlige sjæle der kan hjælpe mig? -
Lineære trans ... HASTE HASTE:(!!
ForumindlægJeg kan SLET IKKE FINDE UD AF HVORDAN jeg overhovedet .... skal forstå opgaven eller lave den... eller eller.. og jeg har kigget på de tidligere opslag herinde og forstår hvad der står men forstår ikke hvordan jeg skal benytte de tal, jeg har - det er virkelig hastende opgave og jeg håber dybt ... -
Finde x,y,z
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber på lidt hurtig hjælp til matematikken. Det er ikke resultatet der er problemet, for det kan jeg godt renge ud, men jeg ville høre om der var nogen som kunne hjælpe mig med at sætte en ligning op? Jeg har fået følgende problemstilling: "For 10 år siden var Marti... -
Lotto Hvad er chancen for 13 rigtige, vis man tipper en række er?
ForumindlægJeg er nærmest sikker på at det her er Lotto. Hvad er Chancen for 13 rigtige, hvis man tipper en række? Jeg har aldrig spillet lotto så jeg har ikke en anelse hvad det går ud. Vil nogle forklare mig hvordan? Takker :) -
Opgaver i Specifik varmekapacitet
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg har brug for jeres hjælp virkelig meget, da jeg ikke kan finde ud af nogen opgaver. Jeg har prøvet flere gange, at kunne løse dem, men det lykkedes mig desværre ikke. opgaverne er således, og håber at I kan hjælpe. 1. Vi tilfører en zinkplade med massen 0,150 kg en varme ... -
retning af Matematik opgave
ForumindlægHej alle Jeg håber at der er nogen, der lige vil kigge min opgave igennem for fejl, da jeg ikke er den skarpeste kniv i skuffen til matematik :-) Den vedhæftede fil indeholder opgaverne og i får lige svarene her: 1 x=5 2 x=4 3 16000 4 2800 5 3 6 -10 7 2 8 34 9 158,50 1... -
Logos, Etos og Patos !
ForumindlægHej alle sammen jeg er ved at skrive min dansk stil, men jeg har lige et problem !! jeg skal skrive en stil om Logos, Etos, Patos, men jeg er helt blank. jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om !! er der nogen der har en forslag til hvad jeg kan skrive om? tak påforhånd. -
Geometri. hjælp.
ForumindlægHej! Hvis man har en retvinklet trekant ABC hvor M er midtpunkt på AC. Altså der går en median fra B til grundlinjen|AC| . sidestykket |BC| er 3 og og det andet sidestykke |AB| er 5 .. Mit problem er så at jeg skal udregne medianen.. |BM| . det er lidt svært at forklare opgaven, men håber du... -
Fravær, men gode karakterer
ForumindlægIflg. et par stykker fra min klasse, så kan man godt have for meget fravær, men stadigvæk ikke blive smidt ud. Men det gælder kun, hvis man har gode karakterer. Er der nogen, der kan af- eller bekræfte denne regel? Hvis man har for meget fravær, men gode karakterer, så gøres der ikke noget ved det?
