Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 16921 til 16940 af 23677
-
Infinitte
ForumindlægHej! Hvordan er det egentlig man finder infinitte former? Jeg skal til prøve imorgen så det ville være dejligt at få det afklaret. Er det også rigtigt at man finder finitte former ved at sætte jeg foran? -
11 eller 13
ForumindlægHey alle sammen.. Er der nogen der kan give mig nogle fif til hvordan man får 11 eller 13 (gammel reform) til dansk eksamen.. :)Jeg skal op d.27 jun. og vil meget gerne slutte på bedste vis :) Skriv endelig.. :D -
KOMMA..
ForumindlægHej allesammen. Så er jeg lige i knibe idag (: mht. komma bliver jeg nogen gange forvirret, for aner ik hvor den skal sættes pga biord og forhdoldsord. Er heller ik helt så sikker på hvilken ordklasse "fordi" ligger i, og skal der være komma efter fordi eller før, når der er to par (gru... -
Hjælp til Jutlandia sangen af Kim Larsen
ForumindlægHej, i digtanalysen skal gå i dybden af sangen. Men forstår ikke det her; Hjemme er jægeren hjemvendt fra jagt og sømanden hjemvendt fra havet.? Skal det forstås som - at mens alle er hjemme og i sikkerhed, så er jutlandia ude i krig i Korea? -
Mein, meine eller meinen eller andre?
ForumindlægHej, Jeg er i tvivl om hvornår man skal bruge mein, meinen, meine eller en helt fjerde. Håber i vil forklare mig det -
Styrker og svagheder ved kognitionspsykologien
ForumindlægEn der kan hjælpe med opgaven. Styrker og svagheder ved kognitionspsykologien i forhold til andre psykologiske retninger. -
Logistisk effektivitet
ForumindlægMin gruppe har om virksomheden Stelton og i det materiale de har fået udleveret udtaler virksomheden sig om at de har produktion i Øster og fra produktionsstedet til deres lager (i Danmark) er leveringstiden på 5-6 uger, hvilket er en rimelig lang leveringstid - dertil skal hun have fundet nogl... -
Funktion
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x)= x3 -3x2 - 9x + 6 a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(2,f(2)) b) Benyt f´(x) til at argumentere for grafens forløb. Jeg forstår ikke opgave a). Jeg ved, at i opgave b) skal jeg bruge diferentialregning: f(x)= xn f´(x)= nxn-1 Men for, ... -
Hjæælp til matematik
ForumindlægJeg uploader min matematik projekt igen, da jeg ikke fik svar tidligere. Jeg har virkelig brug for et lille skub. Er gået i stå. Jeg kan ikke finde ud af at tegne en graf, der viser den min grafens minimum, da materialeforburget skal være mindst muligt. Her er der tale om overfladearealet. Hvad s... -
Vektorfunktion
ForumindlægHej :-) Jeg har et spørgsmål ang. vektorfunktioner, hvordan opstiller man en vektorfunktion, hvis vx ikke kendes? På forhånd tak! -
Videnskabelige hypoteser?
ForumindlægEt spørgsmål som "hvorfor kan man aldrig verificere en naturvidenskabelig hypotese?" volder mig lidt problemer.Mit umiddelbare svar er:En hypotese kan be- eller afkræftes vha. nogle kontrollerede eksperimenter.Hvis eksperimenterne bekræfter hypotesen, opstiller man en teori.Og denne teo... -
Rettelse af kort tekst
ForumindlægHey allesammen. Jeg er igang med en engelsk stil, hvor jeg bl.a. skal skrive et kort essay. Opgaven lyder: Skriv et kort essay (150-200 ord), hvor du diskutere, i hvilket omfang medierne og mode industrien selv er skyld i, at mange unge mennesker lider af lavt selvværd og fordrejet organ billeder... -
HC ANDERSEN
ForumindlægEr der nogen der kan huske hvilke eventyr HC ANDERSEN skrev der egentlig handlede om sit eget liv? Var det ikke den grimme ælling? -
Sproglige figurer i Helle Thornings 2015-nytårstale
ForumindlægHej! Jeg skal finde sprolige figurer i Helle Thornings nytårstale fra 2015. Jeg er dog gået lidt i stå og vil høre om der er nogen der kan finde nogle? Jeg har i forvejen fundet 2 (skal finde 3) - de er markeret med fed. Statsminister Helle Thorning-Schmidts nytårstale d. 1. januar 2015: En ... -
Tips til 9 klasse
ForumindlægHej! Jeg er en pige, som herefter sommerferien skal i 9. klasse. Jeg har et mål, at jeg virkelig gerne vil kunne blive indstillet til gymnasiet (STX) og derfor vil jeg gerne bedst muligt få en god motivation til at kunne give den en skalle, og muligvis kunne/måske få ok karakterer. Men det afhæng... -
Multipel regression - variable
ForumindlægHej. Jeg er igang med at (forsøge at) lave en multipel regressionsanalyse, og vil gerne vide lidt om, hvilke typer variable, der kan indgå. Er det tilladt at anvende indextal, som er baseret på relativ frekvens? Som afhængig variabel vil jeg gerne have andelen af højtuddannede i danske kommuner... -
Rettelse af Eksamen??
ForumindlægHej nogle der vil læse min eksamen igennem, og giv mig en vurdering, jeg nået uheldigvis ikke at rette den igennem, og manglede lige lidt perspektivering. Nogen der har lyst? -
Hjælp - Hvad har jeg brugt?
ForumindlægHej Alle hvis ´jeg har brugt andres meninger, synsvinkler og definitioner af et begreb til at danne min egen definition af begrebet, hvilken metode har jeg brugt? Det er i samfundsfag. Mit andet spørgsmål: Jeg har skrevet det her i min symopsis i metode afsnittet: I den naturvidenskablige del af ... -
SRP emnevalg mat/fys
ForumindlægHey :) Jeg har valgt matematik og fysik til SRP og jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive om endnu, jeg tænkte at matematik og fysik er 2 fag der spiller skidegodt sammen og at man derfor ikke skal have så meget henblik på hvordan man sætter de tog fags metode sammen, da det er meget den... -
Decideret uretfærdig karakter
ForumindlægJeg er virkelig uenig med min udgivede karakter og jeg mener helt klart at jeg fortjener højere. 02?? Virkeligt...
