Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 16961 til 16980 af 186241
-
Tæller årskarakteren med
ForumindlægHej med jer/dig, Jeg er i den situation, at jeg har nogle udmærket årskarakterer pt. men mine eksamens karakterer har ikke været så gode, faktisk skidte. Er årskarakteren med til at rette lidt op på det, så gennemsnittet kan blive højere. -
Regler for differentiering
ForumindlægEr der nogle der kan skrive de forskellige regneregler for differentiering? -
curl
Forumindlæghey jeg har et udtryk jeg skal vise men ved ikke hvordan ∇x(c(r-Xt)/|r-Xt|3)=0 hvor r er retnings vektor og c og X er konstatner hvor X ikke kan være nul -
Isolering i trigonometriske funktioner
ForumindlægI min lærebog står der, at cos(2m+p+B)=-sin(B)/sin(p) Dette kan isoleres til: m = 1/2(arccos(-sin(B)/sin(p))-p-B+pi) Jeg undrer mig over, hvordan pi kommer ind i billedet. Er der nogen, der kan forklare mig det ? -
Hvad giver: (a-x)(b-x)(c-x)...(z-x)
ForumindlægHej! Har fået et spørgsmål i min aflevering jeg ikke helt er med på.. Håber i kan hjælpe mig :) Hvad giver (a-x)(b-x)(c-x)...(z-x) ? - Forklar først systemet i gangestykket - Forklare dernæst med ord, hvordan du er kommet frem til facit. Vil lige prøve selv først. Systemet er vel bare at man ga... -
MathCad
ForumindlægHvordan får jeg MathCad til at differentiere en vektorfunktion. Funktionen som jeg skal have differentieret er følgende: x(t)=e^(0,5t)*cos(5t) y(y)=e^(0,5t)*sin(5t) , hvor t tilhører [0;3] Hvordan får jeg MathCad til at differentiere det ? -
differentialligning
Forumindlægen differential ligning der kan løses separabelt for u du/dt = e4u+8t med startbetingelsen u(0) = 12 skal løses med hensyn til u. lad os sige jeg er kommet frem til følgende løsning: u(t)= -4/9 * ln(-4/9* e8t+ e-40+4/9) hvordan skal det så skrives as an expression ? -
Spiselig kemi.
ForumindlægHej, er der nogle der ved noget om spiselig kemi og alle disse underemner: o Fedtstoffer o Kulhydrater o Proteiner o Tilsætningsstoffer o Vitaminer og mineraler Tak på forhånd ;-) -
Georgmohr - grublis
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til en opgave, da jeg simpelhen ikke kan finde ud af den. Den var med i opgavesættet ved Georgmohr konkurrencen i 2012. Opgaven er linket i bilag! Har prøvet mig frem i over 1,5 time, men er ikke kommet frem til noget udover, at den miderste trekant er ligesidet. ... -
Monotoniforhold
ForumindlægEn funktion er giver ved f(x)=2x3-6x2-12x+1 Og jeg skal finde monotoniforholdene for f. Jeg kan som regel godt finde ud af at regne monotoniforhold, men denne gang er jeg lidt forvirret over hvordan jeg skal gribe det an! Jeg startede først med at differentiere funktionen og efterfølgende solve... -
hjælp!!! Naja marie aidt "solbær"
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive en mini 2.års-opgave om Naja Marie Aidts Solbær fra novellesamling, "Bavian" og derfor vil jeg høre om der er nogle af jer, som har analyseret noget den? På forhånd tak. -
hvorfor nogle af saltene ikke kan opløses?
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig ud fra basestyrken af saltenes syrerestion som helhed, hvorfor nogle af saltene kan opløses i salpetersyre og andre kan ikke ?? På forhånd tak! ;) -
problemformulering til historieopgave?
ForumindlægEmne; Hellig krig og forhold til andre kulturer - til historie opgaven 2.g Redegørende; Hvad er baggrunden for det første korstog opståen? Analyserende; På hvilken måde afspejler det nutidens forhold mellem muslimer og kristne? Det er bare en foreløbelig problemformulering, er der nogle som har n... -
hjælp!! hvordan er det nu man bøjer tillægsord?????
Forumindlæghej jeg er ikke serlig god til gramatik og jeg kan ikke huske hvordan man bøjer tillægsord? vil i ikke gerne hjælpe mig? på forhånd tak. -
Harmonisk svingning med fjeder
ForumindlægHvis man sætter en fjeder til at svinge op og ned med et lod forbundet, således at den udfører en harmonisk svingning, hvad er det så der gør at den vil stoppe på et tidspunkt? En harmonisk svingning er jo defineret som en svingning, der fortsætter, hvilket en fjeder ikke vil gøre, hvis man l... -
hvad er en Funktion??
ForumindlægNogle der kan forklare hvad en funktion er ? -
Redegør for Potensregression :S?
ForumindlægHej, Jeg skal op til Mat B mundtlig snart, og jeg har fået et spørgsmål på at redegøre for potensfunktioner og potensregression, men jeg aner ikke hvordan man regner potensregression i hånden eller hvad det er osv. Jeg ved godt nok hvordan man regner det i min lommeregner TIinteractive, me... -
diskussion af thalidomid
ForumindlægHej! I mit SRP-projekt skal jeg forklare diskutere hvordan man undgår katastrofer som Thalidomid-skandalen, men er gået lidt i stå... Nogle ideer til hvad man kan gøre udover hvad der alllerede er gjort -
Karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har ledt og ledt online efter en guide til, hvordan man beregner sit karaktergennemsnit. Hver gang er der dukket både forskellige metoder og regneark op. Har nemlig indtastet mine karakterer og fået forskellige gennemsnit! :S Det er sgu til at blive forvirret over... Er der nogen, der m... -
Karakter i matematik..
ForumindlægHey. Jeg har sidder og kigget på min karakter en del i matefik, fik 4/4. Men der står de vægter 0,5 ?? det forstår jeg bare ikke, for så betyder det jo reelt at jeg får 2/2 og en med 10/10 ville få 5/5 - hvordan hænger det sammen ?
