Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 16981 til 17000 af 186241
  • hjælppppppp

    Forumindlæg
    Opskriv strukturformler for følgende forbindelser: jeg ka ik find ud af det og er helt lost,, det er en del af aflevering til imorgen plzzz hjælp :(:( a) 2,3-dimethylbutansyre b) 2,2-dimethylbutandisyre c) 3-hydroxypentansyre d) 2-oxo-3-methylhexanal e) 1-hydroxypropanon f) 3-hydroxy-3-phenylpent...
  • tegn isomere til C3H9N

    Forumindlæg
    og hvilken type isomer er der tale om? har fundet frem til 1-aminopropan (er det kæde-isomer eller hvad?) og 2-aminpropan (hvilken type isomer er der tale om?) jeg er bekendt med, at propan, C3H8 er et kædemolekyle, men det kan vel ikke være tilfældet for et C3H8N molekyle? teach me please!, er ...
  • Vis, hvordan differentialkvotienten 𝑓′(𝑥0) kan defineres som en grænseværdi

    Forumindlæg
    Hvilken funktion skal man tage udgangspunkt i?
  • Fastholder disse pH på..

    Forumindlæg
    Hej :) Hvordan kan jeg finde ud af om disse systemer fastholder pH-værdien på 7? a) HSO3-/SO32- b) H2PO4-/HPO42- c) HPO42-/PO43-
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Er der nogen som vil hjælpe mig med noget integralregning? jeg har vedhæftet opgaverne
  • Punkt til linje formel

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal bruge en formel, for at finde afstanden mellem et punkt og en linje, jeg kan dog ikke finde det nogen steder i min math bog. Det kunne være lækkert hvis i lå inde med den :) på forhånd tak :)
  • n'te orden differentialligning

    Forumindlæg
    Hej, Hvad forstås der ved en differentialligning af n’te orden og kan i forklare hvad et linjeelement er
  • Bestem def. mængde og nulpunkter i f(x)=(kvadratrod:2x-6)

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og øver gamle matematik eksamensæt, da jeg op til skriftlig matematik. Jeg sidder pt. fast i denne opgave: Funktionen f er givet ved forskriften f(x) =√2x-6 a) bestem definitionsmængde og nulpunkt for funktionen f. Jeg har pt. regnet dette ud: 2x-6=0 2x=6 x = √3 (re...
  • Simple ioner og sammensatte ioner

    Forumindlæg
    Hej alle. Sidder pt. og læser om ionforbindelser, men står lidt af når der bliver omtalt sammensatte ioner. Kan det passe, at en sammensat ion består af to atomer, der er bundet via. en kovalent binding? Er OH- eksempelvis en kovalent binding? Er udemærket klar over, at OH- også er en ion og...
  • differentialregning

    Forumindlæg
    hvornår kan man sige at en funktion ikke har en differentialkvotient?
  • Serie eller parallelforbindelse?

    Forumindlæg
    Hej, hvordan afgør jeg om dioderne sidder i parallel - eller serieforbindelse? Mine eneste oplysninger er forskelle I og U samt spektre over lysdioden. På forhånd tak
  • gange to celler med tal og bogstaver

    Forumindlæg
    Hej jeg skal have ganget to celler sammen med bogstaver og tal. Hvordan gøres dette? Er det ind under formater tal og brugerdefineret eller kan jeg vælge erstat funktion?
  • Hvordan løses denne opgave?

    Forumindlæg
    Hvad skal jeg gøre, hvis jeg skal finde de partielle afledede i et punktet (0,0) og får givet følgende? Normalt ved jeg godt hvordan man finder de partille afledede, når jeg får givet en funktion, men bare ikke på denne form?
  • Matrix-operatoner og programmering

    Forumindlæg
    Jeg har en tilfædig matrix; M x N Jeg ønsker at lave et plot med x- og y-koordinater, genereret ved matricen. Dette skal ske ved at programmet MATLAB skal køre hver søjle igennem (heraf x-koordinatet), og generere tilhørende y-koordinater. Hvordan gør jeg det? med hvilke Foorloops eller lignen...
  • parabel

    Forumindlæg
    hvordan bestemmer man facadens højde og bredde?
  • pH 7

    Forumindlæg
    Er koncentration af H+ eller OH- altid 10^-7 ved pH 7?
  • uden hjælpemidler opg

    Forumindlæg
    ( (x-2) / (x+2) )^2 * (x^2-4)^2 er i tvivl skal man først udregne i ^2 eller parenteserne? det første kan man jo bruge parentes reglerne og der vil stå -2x/2x tilbage medens det sidste, hvor det ene led allerede står i anden ?
  • Reducering

    Forumindlæg
    Kan man reducere (2a-b)/2 yderligere? På forhånd tak
  • isoler h

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan isoleres højden i denne formel? V=h*pi*r^2-(2*pi*r^3/3) ? er det så ikke bare: h= pi*r^2-(2*pi*r^3/3)? eller har jeg gjort det forkert=
  • TJA

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der ved hvordan man kan omskrive 1/x^2?