Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17001 til 17020 af 18123
-
SRO - har brug for hjælp!
ForumindlægJeg er igang med SRO - og har brug for noget hjælp til at få løst nogen opgaver, og håber på at i kunne hjælpe :) Jeg har emnerne: Fysik, der er hovedefaget og matematik som side fag. Emnet er Harmoniske svingninger med Fjedre og Penduler. Jeg har desværre meget, meget lidt viden inde f... -
Softwareudvikling (ITU - Bachelor) og Datalogi (ITU - Kandidat) - Fremtidsmuligheder, karakterer, studiejobs osv.
ForumindlægHej alle på Studieportalen, Har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Er bøgerne (softwareudvikling) på dansk eller engelsk? - Ville spørge jeg, hvorvidt karakterer er vigtige på studiet (er det fx. på medicin, hvor det er godt nok bare at få mindst 02, eller er det måske ligesom ... -
Effekt og nyttevirkning
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med denne opgave i fysik, og er helt fortabt. Hvis der er nogen, der kan forklare mig det meget enkelt og præcist - ville jeg være meget taknemmelig. En vindmølle på en landejendom bruges til at varme vand op i en varmeisoleret tank med et piskeris, som er forbunde... -
nyttevirkning :)
ForumindlægHejsa !Jeg har lige lavet et nyttevirkningsforsøg af vand i fysik, hvor vi har opvarmet 0,5 kg vand i f.eks. en elkedel, i en gryde med låg og en gryde uden låg og til sidst en kaffekande. Jeg er nu nået til spørgsmål 13/13, dvs. det sidste spørgsmål i rapporten, hvor jeg skal besvare hvad for hv... -
To biler kører med samme hastighed. Konstant acceleration
ForumindlægJeg er i gang med en fysik opgave hvor jeg skal udregne den tid samt distance mellem to biler. hvor den ene accelerere aA 0,70 m/s^2. Jeg tror jeg skal isolere t, men jeg er ikke den bedste til det. Data: v0 = 54 km/h ; sAB = 0,30 km ; aA = 0,70 m/s2 a) Beregn den tid, der går, indtil bil A ind... -
Beregn halveringstiden
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave i matematik B-niveau, der omhandler fysik og kemi. Jeg får oplyst at stoffet Americum-241 har en halveringstid på 432,7 år (jeg bliver bedt om at regne uden enheder, idet det underforstås at tiden regnes i år). Jeg har brug for en venlig sjæl til at tjekke mine bereg... -
Snorbølger
ForumindlægHej! Jeg har lavet en fysik forsøg med snor som blev sættet i sving ved nogen forskællige frekvenser. Længden af snoren er 0,905 m og massen pr. længde er 86 mg/m. Jeg målte frekvensen for 1.overtone for forskællige lodbelastninger og skrev det ind i en tabel. Så skal jeg finde farten ved at bru... -
Finde hastigheden, forsøg
ForumindlægHej! Jeg har lavet en fysik forsøg med snor som blev sættet i sving ved nogen forskællige frekvenser. Længden af snoren er 0,905 m og massen pr. længde er 86 mg/m. Jeg målte frekvensen for 1.overtone for forskællige lodbelastninger og skrev det ind i en tabel. Så skal jeg finde farten ved at bru... -
temperaturfølsom modstand
Forumindlæghej alle En NTC-modstand er en komponent, hvis resistans er en aftagende funktion af temperaturen. Grafen viser, hvordan resistansen R af en NTC-modstand afhænger af temperaturen. http://rkramme.dk/stuk/fysik/opg/afl07.pdf (for grafen) NTC-modstanden forbindes med en resistor og en spændingsk... -
Logaritme i forbindelse med lydstyrke
ForumindlægJeg sidder med følgende opgave i et kompendium, der behandler matematik på B-niveau. Undertiden springer forfatteren over i fysikkens eller kemiens verden, for at illustrere at matematikken i det virkelige liv. En øvelse lyder: Isolér ved beregning I i ligningen: Jeg dividerer med 10 på... -
Finde stofmængde i luft ved 20*C
ForumindlægGod eftermiddag :) Jeg er ikke den bedste til fysik(og kemi) og er desværre kommet bagud. Jeg har fået stillet opgaven: Med moderne pumpeteknologi kan man opnå gastryk ned til omkring 10 i -15 bar. Find antallet a molekyler i 1 L luft ve dette lave tryk når temperaturen er 20 grader celsius Je... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP!
Forumindlæg<p><br /> Hej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 &a... -
Bestemmelse af: acceleration, tid og start hastighed.
ForumindlægHeyja allesammen. Jeg har et spørgsmål angående en fysik opgave jeg har fået stillet. opgave teksten følger her: En klods trækkes over en gnidningsfri overflade af en kraft på 18,4 N. Klodsen vejer 5 kg, og dens sluthastighed, 6 m længere henne, er 10 m/s. Hvad er klodsens begyndelseshastighed... -
konstant accelereret bevægelse HJÆLP
ForumindlægJeg har lidt problemer med en fysik opgave: nogle der kan hjælpe mig? Kroppens tyngdepunkt er i stående stilling omtrent navlehøjde. En højdespringer kan i sit afsæt opnå en begyndelshastighed på 4,8 m/s i lodret retning. Hvor højt når tyngdepunktet over jorden, såfremt det inden springet befinde... -
Oktet reglen og dublet reglen
ForumindlægJeg går i niende klasse og er stået lidt af med hensyn til fysik og kemi. Da jeg gik i ottende klasse, husker jeg tydeligt, hvordan jeg lærte om oktetreglen, hvor forskellige atomer forsøgte at gå sammen og ligne dem i den ottende hovedgruppe. Altså et stof fra 5 og 3 gik sammen, 2-6 osv.Der var... -
Lys og atomer
ForumindlægHej! Står i den situation, at jeg skulle løse en række fysik opgaver. Dette er heldigvis forløbet forholdvist smertefrit ved de fleste af dem, men sidder nu tilbage med 4, som jeg ikke ved hvordan jeg skal få startet. Opgave 1) Et atom absorberer en foton, hvorved atomet skifter til en ... -
Vandet holdes oppe når glasset er på hovedet
ForumindlægHej med jer. Jeg sidder med mit fysik eksamensprojekt, men kan ikke finde hoved eller hale i hvorfor det sker og hvordan jeg kan beregne på det. Jeg har et forsøg med et lille glas, der er fyldt til randen med vand. Der lægges så et plastikkort over åbningen så der bliver lukket tæt for luft. Når... -
Raket regning
ForumindlægHej :) Vi sidder og skal skrive en projektrapport i fysik og raketter. Vi har udført nogle forsøg, som blev optaget på video, og vi har behandlet en video i LoggerPro. Derimod er der nogle ting vi har lidt svært ved at finde frem til, det skal siges at vi ikke vidste vi skulle skrive rapport om d... -
Naturfagseksamen 9. kl HJÆLP
ForumindlægHej, jeg har trukket "produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget" hvor jeg har valgt at arbejde gartneri hvor min problemstilling hedder: "Hvor vigtigt er det for væksthusgartneri at have de rigtige ressourcer for at kunne producere vare som vi bruger til dagligt? Og v... -
Jordens magnetfelt, den lodrette komposant.
ForumindlægHej Jeg sidder og arbejder på en rapport, hvor hovedformålet er at finde den vandrette komposant, for jordens magnetfelt, ved hjælp af en tangensbousole. som består i et kompas omgivet af en vinkelmåler på360 grader, igen omgivet af nogle spoler, hvortil man skal kunne tilføre en strømstyrke, og...
