Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 17001 til 17020 af 19441
-
Sove til tiden.
ForumindlægHvorfor er der mange, som ikke er i stand til at sove tidligt (eller få nok søvn), når de skal til en prøve eller til eksamen derefter. Skyldes det nervøsitet? Eller fordi man er lidt anspændt? Hvis det er et såkaldt problem, hvad gør i så for at sove alligevel, for søvn er jo vigtigt. Mussy. -
Design af cykler - Færdige opgaver
ForumindlægHej, I denne tråd vil jeg smide de forskellige opgaver op, der hører til eksamens sættet "Design af Cykler". Da jeg stadig er igang med at løse dem, vil de komme op løbendene. a) Bestem vinklerne i de to trekanter samt?AB? Trekant 1, BCD Først finder vi vinklerne BCD. Vi har fåe... -
Find nulpunkter for f(x)= x/((x+3)*(x-2))
ForumindlægHej Er der nogen, der kan hjælpe med at beregne nulpunkter til denne funktion: f(x) = x/((x+3)(x-2)), Jeg skal finde f's nulpunkter, dvs. f(x) = 0 , x/((x+3)*(x-2)) = 0 Jeg vil gerne have (x+3)(x-2) væk fra nævneren og ganger derfor igennem på begge sider: (x+3)*(x-2) * x / ((x+3)*(x... -
Bstem forskrift af trekantareal..
ForumindlægHeeeej, jeg stødte ind i den her opgave :S En trekant ABC er indskrevet i et kvadrat med sidelængden 1, som vist på figuren. a) Opstil en forskrift for arealet af trekanten som funktion af x. b) Bestem den værdi af x, der giver trekanten det største areal. Hvordan er det lige jeg gør ? ... -
Case i idræt
ForumindlægHej.. Der er vel ingen af jer, der ligger inde med nogle case i idræt B (HF)? Jeg vil gerne have lidt at øve mig på til i morgen..:) -
Eksamens angst !
Forumindlægheej,, jeg skal op i billedkunst imorgen, jeg har allerede eksamens angst.. hvad skal jeg gør<? Jeg er rigitg bange. det går altid galt til eksamerne,, :S Er der ikk nogen der har gode råde til mig ? på forhånd tak -
Beregning af AxB
ForumindlægHvis A = {1,2,3} og B = {a,b,c,d}. Hvor mange elementer indeholder A×B? Er det: A × B = {(1, a), (1, b), (1, c), (1, d), (2, a), (2, b), (2, c), (2, d), (3, a), (3, b), (3, c), (3, d)} 12 elementer? -
Potensfunktioner på graf
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan jeg ser dette på opgaven? Hvis nogen kunne hjælpe med nogle huskeregler eller gode råd, til hvad man skal tænke over, når man løser lignende opgaver, ville det være skønt! -
Ubestemt integral uden hjælpemidler
ForumindlægHej. Hvad vil den mest simple måde at løse dette ubestemte integrale være på?: Brøken driller mig fordi den indeholder både x og tal, som jeg ved, at man ikke bare kan mikse sammen. På forhånd tak -
The Impossible Quiz.:s
ForumindlægDette er vistnok årsagen til sindssyge.. prv den... og se hvor langt kan I kan komme? http://www.gamershood.com/flashgames/2902 -
den spidse vinkel, som to indvendige diagonaler danner
ForumindlægUndersøg om vektorerne a, b og c udspænder en terning. Find desuden den spidse vinkel, som to indvendige diagonaler danner, når a = 4,3,0 b = -3,4,0 c = 0,0,5 jeg har fundet ud af at vinklerne er 90 og siderne er lige lange, altså det danner en terning. jeg ved ikke hvordan man vil finde den s... -
Drakes Ligning
ForumindlægHej jeg skal til mundtlig fysik eksamen på C niveau på tirsdag og har et overspørgsmål der handler om Drakes ligning og liv. er der nogen der kan fortælle mig lidt om problematikken bag de forskellige elementer af ligningen. og evt koble det til emnet "LIV" jeg forstår godt hovedsagli... -
Bliver jeg mon optaget????
ForumindlægHej, jeg hedder Kasper. Blev student juni 2012 og er nu igang med mit sabbatår. Min plan er at begynde på en videregående uddannelse efter sommererien i år. Vil gerne ind på Århus Universitet og læse Engelsk og Europastudier, men er ikke sikker på hvor stor chancen er for at jeg bliver optaget?... -
synlige eller usynlige linjer ?? billedanalyse. hjælp.!
Forumindlæghey.. er lidt i tvivl om dette maleri har nogle synlige eller usynlige linjer.. ? http://130.226.236.38/globus/optagelser%5Cglobus%5C40412628%5Cimg0743.jpg hvis ja. så hvor ? dette er synlige linjer : http://billedguiden.dk/Images/Billedeksempler/Synliglinie.jpg og dette er usynlige li... -
Vektor i rummet
ForumindlægHej allesammen Jeg har fået til opgave, at løse nedstående. Tak på forhånd. -
Vinkler imellem vektorer i planen
ForumindlægHej, jeg skriver for at bede om hjælp til at spotte min fejl i den vedhæftet opgave. Jeg har siddet og stirret tomt ind i dokumentet i en halv time nu, uden resultat og håber at det er muligt for en af jer at spotte den. Problemet er, at min metode burde være korrekt men mine endegyldige resultat... -
Bestem vinkel C
ForumindlægJeg har om trigonometri, og sidder fast ved denne opgave. I trekant ABC er a = 7, b = 12 og c = 17. Bestem vinkel C. Hvilken formel skal jeg bruge? -
Fuld pensum i 3.G?
ForumindlægHej folkens, Jeg staar i den situation, at jeg er blevet bortvist fra skolen 2 maaneder foor eksamenerne af nogle urimelige aarsager, men det ogsaa irrelevant. Jeg faar hoejest sandsynligt mulighed for, at gaa op i fuld pensum af rektor og selvstudere ved siden af, den sidste halvanden maan... -
STX ?
ForumindlægHej . Jeg er på brobygning i denne uge. Jeg har besøgt STX og jeg har bestemt mig for at tage derhen efter 9. Men jeg vil gerne have alle de her fag : Spansk, fransk, engelsk, dansk, matematik, fysik og kemi .. Kan det lade sig gøre ? Håber på hjælp :) -
Modsiger Bibelen sig selv?
ForumindlægHej. Man hører til tider, at folk siger Bibelen modsiger sig selv. Jeg mener ikke at vide alt om Bibelen, og jeg opretter heller ikke dette indlæg for at få en voldsom diskussion, men jeg er lidt på jagt efter nogle af de selvmodsigelser folk mener Bibelen har. Jeg mener faktisk, at nogle af dis...
