Søgning på: tysk analyse. Resultater: 17021 til 17040 af 38620
-
Den trykte reklame - manden og kvindens rolle.
ForumindlægJeg har netop fået mit emne til den afsluttende afgangsprøve i folkeskolen. Jeg har fået "Den trykte reklame - manden og kvindens rolle", og jeg skal nu finde en trykt reklame som kan opfylde disse krav. Jeg leder nu efter hjælp til at finde denne reklame, som vil være god at analysere... -
Engelsk
ForumindlægHej :) jeg har forsøgt at finde flere forskellige råd omkring forberedelse til mundtlig engelsk men enten har opslaget været for gammelt eller på for lavt niveau. Derfor vil jeg spørge om i har nogle råd til hvordan man får en nogenlunde karakter i engelsk? Jeg er begyndt at læse teksterne... -
Metoder?
ForumindlægTil AT i 2.g gjorde jeg ikke rede for hvilken analysemodel jeg brugte men redegjorde blot for pincippet bah hermaneutik (den hermaneutiske spiral) nu kan jeg se at folk snakker om ´den nykritiske model, biografiske model, ideoligiske model, osykoanalytiske model osv. Er lidt confuse? SKAL man ind... -
Gode Kortfilm til Eksamen
ForumindlægHejsa:) Jeg skal snart til eksamen i mundtlig dansk og har trukket emnet "Kortfilm", hvilket altså tvinger mig til at vælge en kortfilm og analysere den. Men jeg kan bare ikke finde én, der er nok stof i! I klassen har vi gennemgået: Sort Passager, Eksamen, 100 meter fri og Livets vand... -
Thomas Ziehe - Anthonny Giddens?
ForumindlægJeg sidder og skal til AT eksamen i morgen, og er blevet mere og mere i tvivl. Jeg ved ikke hvad den store forskel er på Thomas Ziehe og Giddens. Jeg har brugt thomas Ziehe samfundsfagligt (empiri - teori) og Giddens og Erikson i psykologi. Jeg har skrevet at Erikson høre til i den humanvidenskab... -
man? flertal?
ForumindlægJeg sidder og laver tysk, og har fået en sætning der skal oversættes: -I dag kan man sætte begrænsninger på telefonen. Jeg blev så lidt usikker på, om 'man' er flertal, eller ental? måske et dumt spørgsmål, men jeg blev helt blank. :-) Louise -
Bisætninger
ForumindlægKan hv-ord som fx wie på tysk indlede en bisæting? fx: Der Roman erzählt uns, wie Sarah versucht die Armen zu helfen. Hvis det er bisætning, så skal verscuht stå sidst i sætning. -
Audi
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en længere tysk aflevering om Audi. Elemeneter som eksempelvis historie, nyheder o.l.Jeg har googlet den og kigget på Audis egen hjemmeside, men det er mest tidslinie oplysninger hvis i forstår. Har nogle af jer et godt link, eller evt. en sammenhængende tekst om dette liggen... -
Hvad betyder det her ord?
ForumindlægSurfede lidt rundt i youtube idag, også var der en tysk kommentar hvor der stod ''akkuverbrauch'' what betydet det?? har aldrig hørt det ord før, og jeg gætter på det er slang siden der intet står i ordbøgerne. Kan nogen hjælpe mig? -
Rettelse af tekst
ForumindlægHej. Er der en venlig sjæl derude, der har overskud til at rette min tysk stil. Skriv meget gerne, så sender jeg den over indbakke. Det ville være til en stor hjælp, hvis en af jer kunne hjælpe. Stilen er på 1 side. :) Tak på forhånd -
Hvordan siger man "og de levede lykkeligt til deres dages ende"?
ForumindlægHej derude :) Ja overskriften siger jo lidt sig selv x) Hvordan siger man "og de levede lykkeligt til deres dages ende" på tysk? Jeg har prøvet at slå op i ordbogen under leve, lykkeligt, dag og ende, jeg kan ikke finde det. Håber I vil hjælpe mig :) -
Oversættelse
ForumindlægJeg har en tysk aflevering i aften, så kunne godt bruge lidt hjælp. Hvordan oversætter man følgende. Alle lejligheder har en stor balkon og et lille badeværelse, men de er alligevel ikke attraktive. Den tørre luft er usund, og støjen fra gaden og naboerne generer beboerne. -
gode sætninger til eksamen
ForumindlægSkal op i tysk (folkeskole) i juni og ville høre om der er nogle sætninger der ville være gode at kunne til sådan en mundtlig eksamen. Og er der nogle der ved hvordan man siger: " det kommer jeg tilbage til senere" (hvis censor eller lærer spørger om noget man senere vil omtale i sin d... -
En sætning?
ForumindlægHejsa. Har lidt problemer med at oversætte denne sætning til tysk da den driller lidt..: "Jeg vil gerne fortælle om, hvad jeg laver i min fritid." Nogen der kan oversætte den? Og evt. forklare hvorfor den oversættes på den måde. -
Lille oversættelse 100 ord
ForumindlægHej! Da jeg ikke er den bedste til tysk, så ville jeg høre om der ikke var nogen som kunne oversætte en lille tekst på dansk (100 ord) til tysk:) Tyske biler er kendt i hele verden. Næsten alle har set en VW, en Opel eller en Mercedes*. Og når man taler om hurtige biler, tænker man tit på mærke... -
Stil
ForumindlægHej jeg skal skrive en stil på ca. 150-200 ord, om fritid, mig selv og familie på tysk. Jeg ved ikke hvad jeg mere kán skrive, er der nogle der kan rette for mig og hjælpe mig med at skrive mere? vh pige -
HERODOT HJÆLP :O
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i old og er i gang med at læse Herodots Forfatningsdebat. Men jeg er blevet lidt i tvivl om, hvor meget man skal analysere. Jeg har kigget på mine noter fra dengang og der er intet analyse, fx retorisk. Min lærer har ellers lavet en slags disp. for ens oplæg til e... -
Har brug for hælp og det haster :)
ForumindlægHeej , jeg skal op til historie eksamen imorgen - har trukket i dag da det er en 24 timers forbedredelse. Jeg er bare i tvivl om hvordan man kan se på spørgsmålene om det er analyse spørgsmål? Mit emne er den amerikanske borgerkrig og jeg vil gerne stille et analyserende spørgsmål hertil omkring ... -
oxiderende egenskaber
ForumindlægHej jeg skal opløse 10-20 mg analyse i få dråber saltsyre (4 M), og derefter 1 dråber kaliumiodid (0,1 M) og 5 dråber dodecan. Og så skal jeg omryste opløsning, og hvis den organiske fase farves violet, er analysen oxiderende. Mit spørgesmål er hvordan kan jeg opskrive en reaktionskema for det,... -
Dansk-opg. Undomsromaner
ForumindlægHvad karetiriserer ungdomsromaner,og hvad skal man lægge vægt på i analysen?
