Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 17101 til 17120 af 18758
-
Opgave hjælp - case - socialrådgiveruddannelsen
ForumindlægHar akut brug for hjælp, da jeg har været væk fra studie pga sygdom, og nu har svært ved lige at komme ind i stoffet igen. Jeg er ikke vildt teoristærk i forvejen, så det volder mig enorme problemer at koble teorier på.. har en case hvor jeg skal skrive en opgave på ca 15 sider. jeg har egentli... -
Eksamen Hjælp
Forumindlæger der en venlig sjæl som vil hjælpe mig på vej med at analysere dette citat? Mistede endnu en i dag, Tod. Havde kun været her en uge eller to. I messen er nerverne på højkant, uheld er altid deprimerende. Chefen og Woolly vejer for og imod foran pejsen, en trist og spændt stemning. Har mistet f... -
døden i luften
ForumindlægDøden i luften Falsk flyver dagbog ONSDAG. Mistede endnu en i dag, Tod. Havde kun været her en uge eller to. I messen er nerverne på højkant, uheld er altid deprimerende. Chefen og Woolly vejer for og imod foran pejsen, en trist og spændt stemning. Har mistet for mange i den senere tid. Det gør e... -
Oversættelse
ForumindlægJournalisten Carmen Rico-Godoy beskriver i bogen “Como ser una mujer y no morir en el intento” den moderne spanske kvindes vanskelige liv. Hvad har kvinden af i dag opnået? Hun har fået betydningsfulde jobs, men er samtidig stadig den, der må tage sig af alle de daglige ting i hjemmet, som indkøb... -
El Mariachi - Rettelse af lille oversættelse
ForumindlægHej alle sammen! Ville blive rigtig glad hvis en eller flere af jer derude lige ville kigge denne lille oversættelse om Robert Rodríguez igennem:) Dansk: Robert Rodríguez er en filminstruktør fra Texas. Han begyndte at lave film, da han var barn. Hans søskende var hans skuespillere. Da han va... -
Rettelse af lille oversættelse
ForumindlægHej er der en der gider kigge min oversættelse igennem, for fejl :) På forhånd tak.. Dansk: Spejlet er smukt. Det er også gammelt. For har købt det til mig hos en antikvitetshandler. Lisa har en bror på 8 år, men hun leger aldrig med ham. Har du åbnet brevet? Nej, men jeg åbner det nu. Drenge... -
Ideer til diskussion.
ForumindlægSkal skrive en redegørelse og diskussion. Har skrevet redegørelsen og sidder lidt fast i diskussionen, vil tage fat i noget med om mord påvirker børn fx. Nogle der har ideer til andre ting jeg kan diskutere og hvordan? : REDEGØRELSEN: Vinterberg starter med at beskrive to scenebilleder præget af... -
Socialrådgiver - teoretiker til følgende spørgsmål HJÆLP!
ForumindlægJeg søger noget hjælp til følgende spørgsmål (taget ud fra et livshistorie interview) Jeg skal analysere følgende ''Hvis din familie og omgangskreds kunne fortælle om dig hvad tror du så de ville fortælle?'' Jeg skal eksempelvis bruge Bourdeu, Thomas Brante eller andre teoret... -
adjektiv eller adverbium?
ForumindlægGRAMMA HELP. (rettelse af de sätninger jeg ikke kunne finde ud af adv/adj og oversättelseen) Afgør, om de storskrevet ord i føjgende sætninger er brugt som adjektiv eller adverbium. Oversæt sætningerne: 1. Han kom SENT - He come late - Det er adverbium 2. Katten blev SULTEN - The cat become h... -
rettelser til min oversættelse....
ForumindlægHej alle Vil i ikke hjælpe mig med denne oversættelse? En værdig død Mennesket er skabningens herre, men betyder det, at vi kan bruge dyrene i vores eksperimenter og tage deres liv for at beskytte vores eget? Vi bruger hunde, katte, kaniner, heste og mus i videnskabelige forsøg for at finde ... -
oversættelsesproblemer
ForumindlægEr der nogen, der vil se på de spørgsmål jeg har sat ind i oversættelsen i forhold til den oprindelige tekst? Francisco Jiménez ha vivido muchos años en E.E.U.U. Es conocido por su autobiografía, una trilogía que trata de él (eller skal ‘él’ stå som direkte, p... -
Samfunds fag
ForumindlægKan i være søde og læse det her igennem og se om jeg måske skulle omformalere nogle af mine svar. På forhånd tak Hvad er den primære/sekundære gruppe: En primærgruppe er dem som man sætter først i forhold til andre. Det er som regel familie og nære venner, men det kan også kun være ens venn... -
Østtyskland og vesttyskland i hovedtræk
ForumindlægHej. Jeg har brug for at vide i hovedtræk hvad berlinmurens fald betød for hhv. østtyskerne og vesttyskerne. Jeg arbejder med tekster fra bl.a. Jana Hensel, Peter Bichsel og forskellige artikler. Kan nogen forklare om jeg har fat i det rette i det jeg har forstået indtil videre (det skal lige ... -
Oversættelse.
ForumindlægHej kan nogen hjælpe mig med at rette det her? Ved godt der er mange fejl, men jeg er ren fail til tysk. Datteren og morens forhold er meget anspændt fordi at moren aldrig nogensinde har kunnet sætte pris på det datteren har gjort for hende, det eneste hun kunne finde ud af at sige til ... -
Oversættese, adjektiv / adverbium
ForumindlægHej jeg vil gerne have noget hjælp med følgende oversættelse fra Dansk til Engelsk, vhor der fokuseres på adjektiv / adverbium: Den berømte popstjerne Lulu røber sin mest sensationelle hemmelighed for vor medarbejder: hun tør simpelt hen ikke at få flere børn, selv om hendes to-årige søn Jordan ... -
Rettelse af lille oversættelse
ForumindlægNogle der vil rette min oversættelse fra dansk til engelsk. Dansk: Familien Dobson bor i et gammelt hus nær kirken midt i byen. Frank Dobson er kaptajn og sejler mellem Newcastle og Oslo. Helen Dobson er husmor, men tre dage om ugen arbejder hun som bogholder. Hun arbejder kun den halve dag. Når... -
Produkt til projektopgaven - hjælp
ForumindlægHej, min veninde og jeg står i den situation, at vi har projektuge i næste uge. Det er kommet så tæt på, at vi er begyndt at tænke på produktet. Det er ret svært, så vi vil gerne have jeres hjælp. I må gerne komme med idéer til et andet produkt, men I må også MEGET gerne komme med feedback på... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægVil du læse min oversættelse igennem og rette for trælse fejl? Her er den danske del: En værdig død Mennesket er skabningens herre, men betyder det, at vi kan bruge dyrene i vores eksperimenter og tage deres liv for at beskytte vores eget? Vi bruger hunde, katte, kaniner, heste og mus i viden... -
Rettelse..:)
ForumindlægNogen der har lyst/tid til at rette mig opgave. er på ca 100 ord. det en opgave jeg selv skulle finde noget at skrive om. 1. Min meningen omkring Noelias situation er som 15 år så man et barn. Noelia bruger alle sin krafter på at arbejde som ekspedient i en butik, for at betale hendes del af le... -
lille oversættelse - særlig pronomener
ForumindlægDe ord som jeg ikke har oversat til tysk er fordi jeg ikke har ordbog pt. Der Spiegel ist schön.Es/Er ist auch alt. Der Vater hat es zu mir bei einem Antiquitätenhändler gekauft. Lisa hat einen brüder von acht jahre, aber sie (leger) nie mit ihm. Hast du (åbnet) () Brief? Nein, aber ich (åbner) ...
