Søgning på: To keep the faith. Resultater: 17181 til 17200 af 18613
-
Hvilken kasus står ordet i denne sætning i?
ForumindlægSein Bruder, den er viel gleicht, ist Mechaniker Gleichen styrer dativ. Fører det tilbage til sein? Og i så fald hedder det ved seinem -
differentialregning
Forumindlæg1) jeg skal løse y' =2x + 1, hvor begyndelses betingelsen er y(0)=2 jeg tænker selv, at integrere y' : x^2 + c, og så stille det op således: 2 =0^2 +c, dvs. c=2 er det korrekt? hvad kaldes denne differentialligning? 2) jeg skal differentisere f(x) = e^(x^2+x) og løse f ' (x)=0... -
HASTER!! Valg af AT-fag
ForumindlægTil AT-eksamen, vil jeg gerne skrive om ozonlaget og klimaforandringer, og hvilke konsekvenser den har for naturen. Jeg kunne godt tænke mig at biologi skulle være det ene af fagene, men til fag nr. 2, er jeg lidt i tvivl... Kemi eller fysik? Jeg skal vælge fag imorgen tidlig, så hvis nogen har e... -
Differentialligning
Forumindlægi en model kan udviklingen i antallet af individer i en population af dyr beskrives ved y n+1=3*yn / 1+0,001*yn n=0,1,2,..... hvor y betegner antallet af individer i populationen (målt i tusinde) efter n månender. det oplyses, at der er 100 tusind dyr i populationen til tidspunktet n=0 a)... -
2. standpunktskarakter
ForumindlægHej Jeg går i 3g. og vi har lige fået vores 2. standpunktskarakter. Jeg er meget utilfreds med min karakter i religion. Vores 1. forløb var kristendom,og jeg fik 7 i 1. standpunktskarakter. Vores 2. forløb var islam, og nu jeg har igen fået 7 i karakter, og det forstår jeg bare ikke. Jeg er... -
Titrering!!
ForumindlægHej, jeg har en rapport der skal afleveres om et par dage, og jeg sidder fast med det her spørgsmål. Er der nogle der kan give et hint eller eventuelt hjælpe med spg.?? -
pH i eddike
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe mig med den præcise formel for hvordan, at jeg finder pH i eddike? Jeg ved, at det er en svag syre og dens pka er 4,76. -
EKSAMENSPROJEKT KALIFATET (HJÆLP)
ForumindlægJeg skal nu her på mandag aflevere min synopsis som skal handle om kalifatet. Jeg har nu prøvet i flere dage at nå frem til en problemstilling men kan ikke. Det der gør det svært er både at min lærer godt vil have at det skal have noget med nutiden at gøre også, og at kilderne er svære at finde. ... -
Eksamen
ForumindlægHej jeg har netop lige trukket min 24 timers eksamen. Jeg trak velfærd og Økonomi. jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an, problemformulering/problemstilling, er der ikke nogle af jer søde mennesker derude der har nogle gode ideer ? jeg har fået 10 bilag ; De gamle truer os alle, velfærds... -
Ekspansiv finanspolitik --- højere rente
ForumindlægHej alle Hvordan hænger det sammen, at ekspansiv finanspolitik gennem udstedelse af statsobligationer fører til en højere rente? Mvh Andreas -
Ordforklaring tak :-)
ForumindlægHej. Jeg er igang med en geografi aflevering :-) Og der er bare et ord/begreb jeg ikke forstår. håber der er nogen der kender det, og kan forklare det :-) Og kan nævne nogle jobs inde for det. -Beskriv med egne ord hvad begrebet "den tertiære erhvervssektor" betyder? -Nævn nogle ... -
stofmængdekoncentrationen
ForumindlægHvad er stofmængdekoncentrationen af E 133 i en opløsning på 1,00 L, hvor der er benyttet 1,00 g af saltet, som indeholder E 133? jeg ved jeg skal bruge formlen: c=n/V men er det så 1/1 eller ?? det giver ik helt mening -
rumfanget af omdrejningslegeme
ForumindlægHej. Når jeg prøver at beregne denne opgave ved hjælp af Ti-Nspire, så når jeg indtaster formlen for rumfanget, får jeg rumfanget til v = 0? Det kan da ikke være rigtigt... Er der nogen, der kan hjælpe? -
Stat
ForumindlægHey Er der en der kan pm mig omkring konkurrencestat, jeg har givet mine bud på det er bare usikker på om det er rigtigt.. Det skal bruge til eksamensopgave.. -
Nelson Mandelas sammenhæng til slaveri
ForumindlægHej Jeg skal op i mundtlig engelsk den 11. juni og min emne er slaveri. Min engelsklærer har sagt at det ville være en god idé hvis jeg sagde lidt om Nelson Mandela, men jeg forstår ikke helt hvad han har med slaveri at gøre. Er der nogle der har en forklaring ville det være fantastisk :) -
talesprog og skriftsporg
ForumindlægHej kan i hjælp med at omskrive den her til skriftsprog her er opgave: Alberte og Signe taler sammen med i telefon, og Alberte er blevet vred på deres klassekammerat Chrsitoffer. Alberte: Ja, og ved du, hvad han så sagde? at... at ... Det er røvsygt, at vi skal have pigerne med til fodbold. Det ... -
Ap
ForumindlægHvilken ordklasse tilhører "en", der er 7 valgmuligheder substantiver, verber, adjektiver, stedord, forholdsord, bindeord Når der fx står "De søde og smukke børn", skal der så et subjekt under "de søde, de smukke" og en pil under "og", eller skal der vær... -
best linear predictor
ForumindlægHej Nogen der kan forklare hvorfor man vil minimere E(Y-a-βX)2 -
Pseudo 1.ordens kinetik
ForumindlægSpørgsmålet er vedhæftet her https://imgur.com/a/gD3lj1A Det drejer sig om spørgsmål f, som jeg ikke forstår, hvorfor jeg får et forkert svar af. Anvender fgl. formel: ln k1/2=-Ea/R*(1/T2-1/T1) Jeg skriver: 5.6*10-2 *exp-10464 J/8,3145 JK^1mol^1*(1/328,15-1/298-15) Så får jeg 0,092373 Sv... -
komplekse tal
Forumindlægjeg har fået dette spørgsmål: find modulus og argument af -i hvordan finder jeg modulus af -i? i min bog står der: since i^2 = -1, we can think of i as a square roof of -1. (-i)^2 = i^2 = -1 square root of -1 = i. jeg forstår det simphelthen ikke :(
