Søgning på: sso historie. Resultater: 17201 til 17220 af 17233
-
Løven og musen!
ForumindlægHejsa! Jeg har fået som opgave, at lave en realistisk novelle, over historien om løven og musen (gengæld), som har den samme morale. Jeg vil gerne have en lille smule respons - ikke rette stavefejl ;-) - og hvad i ville give af karekter :D Opsætningen er ret slem her på studieportalen! :D Så b... -
ret stil om universet?
Forumindlæghey alle jeg har lidt problemer med komma, punktummer og opsætning. du ved sådan noget orden noget. :) min lære er altid utilfreds med mine kommaer og sådan. så jeg tænkte på om nogle af jer måske ville tage et kig på min tekst og sætte nogle kommaer og sådan, sådan ret teksten. så kan jeg li... -
Sproglige virkemidler i Dronningens nytårstale 2013/2014
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig dansk eksamen på torsdag og skal op i Dronningens nytårstale 2013/2014. Nogle som kan hjælpe mig med at finde de sproglige virkemidler? Helligdagene omkring jul og nytår er for de fleste af os en dejlig tid på året. Det er festdage, hvor vi mødes med familie og ven... -
Referat fandens til helbred?
ForumindlægHvad syntes i om referatet jeg har skrevet? Historien handler om en dreng ved navn Ingvald Humbert Olesen. Han er enebarn, og bor sammen med sine forældre, og sin hun hund ved navn Dolly, som han elsker rigtig meget. De bor i Danmark i en villa. Faderen hedder Frank, og moderen hedder Bente. Mo... -
Eventyr træk i Den Grimme Kælling
ForumindlægHey alle sammen! Jeg skal snart op i Dansk mundtligt, og jeg har trukket eventyre. Jeg skal finde eventyr træk i et nymoderne kunsteventyr ved navn "Den Grimme Kælling". Men kan virkelig ikke finde nogen. Er der måske en special regl om eventyrtræk i nymoderne kunsteventyre? Eller skal ... -
Hjælp! til resume af Røverbrudgommen
ForumindlægHjælp, kan ikke komme igang med resumu`et!!! :( Der var engang en møller, som havde en smuk datter. Da hun var blevet voksen, syntes han, det kunne være passende at få hende gift og tænkte: "Hvis der kommer en ordentlig frier, siger jeg ja." Ikke længe efter kom der en mand, som lod t... -
Dansk novelle
ForumindlægHejsa folkens Jeg vil gerne spørge om der er nogle herinde der ville læse min novelle jeg har skrevet. Hvis nogle vil læse den så beder jeg jer om også at rette og skrive en karakter som vil passe til den. Tak på forhånd VH Adela. Du kommer forsent Det var ikke første gang det skete for John, ... -
Synes du en morder skal straffes med døden?
ForumindlægHvad synes du? -
Muslimske kvinders fødselsrate er seks
ForumindlægEr det ikke en farlig udvikling, at muslimske kvinders fødselsrate er seks, mens danske kvinders fødselsrate er så lav, at vi ikke vil reproducere os selv? -
iq er ikke det samme som at være klog
ForumindlægHej, jeg er en pige på nu 16 år som snart er færdig i folkeskolen. jer har i et stykke tid, haft det dårlig med mig selv, fordi jeg ikke mener jeg er klog nok. Det skal ikke på nogen måde forstås som mon jeg er dum. Nej faktisk har jeg en utrolig høj rumlig og logisk intelligens. Og en iq på ca. ... -
Hjæææælp til valg! Rådgivning søges akut!
ForumindlægHej alle. Jeg læser i øjeblikket jura, men jeg kunne godt tænke mig at forhøre mig om mulighederne for at finde job som revisor i fremtiden. Jeg har en del spørgsmål og jeg virkelig ville blive glad hvis I vil svare på dem :) Hvordan er Ha.jur i forhold til det almindelige jura-studium? Jeg er v... -
DF og EU
Forumindlæghttp://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2009/Europa/Stemmesedlen/20090427104651.htm Hvilken holdning har df til eu i denne artikel? Passer det med deres holdning i dag? -
Eksistere Gud?
ForumindlægHej alle sammen.. jeg vil spørge om Guds eksistens, hvordan kan man bevise at gud eksister? og hvordan kan man modbevise guds eksistens? tak.. -
Hjælp til (færdigskrevet) Fransk Stil
ForumindlægHejsa, jeg skal på mandag afleverer en fransk stil om mine fritidsinteresser og mit forhold til sport. Det har jeg i den følgende stil beskæftiget mig med. Jeg ville lige høre om der var nogen som gad at rette min stil, eller komme med gode forslag til hvorledes jeg kunne optimere den :~) Jeg er ... -
Polterabend, nogen der gider rette stil ca. 1.900 ord
ForumindlægVed godt det er en stor mundfuld, men nogen der gider rette en stil om jan sonnergaards novelle Polterabend?Analyse og fortolkning af Jan Sonnergaards Polterabend.Polterabend er en novelle i novellesamlingen Radiator, som den første ud af tre novellesamlinger, som Jan Sonnergaard har skrevet. Han... -
Eventyr. Vurdering
ForumindlægHvad er jeres vurdeing af dette? Jeg er ikke færdig endnu, derfor jeg ikke har rettet igennem med komma :) Problemformuleringen ser således ud: Der ønskes en karakteristik af eventyrgenren, belyst af eksempler på både fransk og dansk. - Er den besvaret synes I? Folkeeventyr I dag læses og h... -
Eventyr. Vurdering
ForumindlægHvad er jeres vurdeing af dette? Jeg er ikke færdig endnu, derfor jeg ikke har rettet igennem med komma :) Problemformuleringen ser således ud: Der ønskes en karakteristik af eventyrgenren, belyst af eksempler på både fransk og dansk. - Er den besvaret synes I? Folkeeventyr I dag læses og hø... -
Erasmus Montanus. Jeg har skrevet en litterær arktikel. Kig den igennem?
ForumindlægJeg ved ikke rigtig, om jeg har skrevet nok om oplysningstidens tendenser i Erasmus Montanus. Dansk stil – Erasmus Montanus Oplysningstiden strækker sig i Danmark fra 1724 til 1894. Den mand der må siges at være starten på oplysningstiden, var Newton (1642-1727). Han opdagede tyngdeloven og ... -
Nogen der gider kigge for fejl?
ForumindlægMin AT skal afleveres idag så vil blive meget glad for hvis der er en der vil rette det. Indledning: Vi ser i dag at mange bliver slået ihjel. I Minority Report bliver dette standset førend det bliver begået, f.eks. afsløres et planlagt mord allerede i tankerne på en person. Jeg vil prøve at fin... -
Dårligt sprog = dårlig aflevering
ForumindlægHej. Endnu en gang har jeg lavet en aflevering, som jeg håber nogen vil se på. Jeg har et dårligt sprog og det får jeg konstateret gang på gang. Derfor vil det være rart, hvis nogen vil se min aflevering igennem, da mine karakter i dansk er nok undermiddel :-( På forhånd tak. Den fremmede af A...
